Beoordeling

Misschien een idee voor in de toekomst, dat iedereen bij z'n eigen collectie ook de mogelijkheid heeft om een score aan elke strip toe te kennen. (van 0 tem 10 bv)

Misschien kan je dan ook een gemiddelde score bijhouden; en zo tot een top zoveel komen? Zoals op imdb.
http://www.imdb.com/chart/top

De datum van aanschaf vind ik persoonlijk nogal onnuttig; maar ik weet dat er "lijstjes-mensen" bestaan, die echt alles bijhouden. 8)
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 11/04/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Die beoordeling staat op mijn 'te doen' lijstje, en top zoveel of zoveel zou dan makkelijk te maken zijn. het probleem is dat dat enkel werkt als er genoeg mensen scores geven (minstens 30). Maar ik zal het zeker implementeren.

Die datum is uiteraard optioneel. Ik heb 'm bewust standaard leeg gelaten omdat het lastig is om steeds de datum weg te doen als je de strip niet vandaag gekocht hebt (oorspronkelijk stond standaard de datum van vandaag er in)
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/04/2006
Crew
Avatar Gilles
44
Mischien wel een leuk idee zo'n score. Maar dat lijkt me altijd relatief zie je. Als je iets herleest kun je het slechter of beter vinden dan de eerste keer dat je het las.

Verder zou een top eigenlijk ook niet eerlijk zijn want ik denk dat er niemand is die echt op alles een score kan geven en het ene album met twee scores zou moeten stellen terwijl op het andere 50 mensen hebben een punt gegeven.

Maar voor niet gelaten hoor!
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
Gilles
Geplaatst op 11/04/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Ik denk dat scores vooral interessant zijn voor persoonlijk gebruik. Zo kan je nadien teruggaan en kijken welke albums je goed genoeg vond om te herlezen of een vervolg te kopen als het verschijnt...

Top 10 lijstjes zijn inderdaad vaak subjectief, maar ik ben van mening dat ze niet waardeloos zijn als er genoeg mensen stemmen. Sommige uitstekende strips zullen natuurlijk nooit genoeg stemmen krijgen om er in te geraken, maar de lijst kan wel een mooi overzicht geven van uitstekende mainstream strips met hier en daar wat alternatiever werk tussen, als het genoeg gelezen werd.
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/04/2006
Origineel geplaatst door Gilles
Verder zou een top eigenlijk ook niet eerlijk zijn want ik denk dat er niemand is die echt op alles een score kan geven en het ene album met twee scores zou moeten stellen terwijl op het andere 50 mensen hebben een punt gegeven.


Je moet 'ns op de imdb site zoeken; daar staat ergens uitgelegd hoe zij het aanpakken. Vooraleer een film wordt opgenomen in hun top250 moet o.a. die film eerst een bepaald aantal stemmen gehaald hebben. Ze nemen ook niet gewoon het gemiddelde van de stemmen, maar passen een bepaald algorithme toe, zodat de eerlijkste resultaten bekomen worden. enz...
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 11/04/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Inderdaad. Die formule ging ik gebruiken. Ze houdt rekening met het aantal stemmen en gebruikers die extra hoog of laag stemmen gewoon om de score te beïnvloeden.
Geplaatst op 11/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/04/2006
Misschien kun je ook wel wat ideetjes opdoen op moviemeter: een Nederlandstalige site over films: ook daar maken ze gebruik van toplijsten, floplijsten :D, tiplijsten (dus hier kunnen mooie, maar minder bekende albums ook hun weg naar de lezer vinden),...

en daarnaast houden ze ook een "rangschikking" bij van de gebruikers: wie heeft het meest titels in zijn bezit, het meest gelezen,... dat kan ook wel aangenaam tijdverdrijf zijn voor de lijstjesfreaks :D

http://www.moviemeter.nl
Geplaatst op 20/04/2006 Citeren
Avatar
Martin Van K
Geplaatst op 20/04/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Die lijstjes zal ik maken van zodra ik er tijd voor heb.

Origineel geplaatst door Martin Van K
wie heeft het meest titels in zijn bezit

Sommige mensen houden dat liever privee. Er zijn reeds inbraken geweest bij mensen met een uitgebreide collectie...
Geplaatst op 20/04/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/04/2006
Crew
Avatar fluiten
7764
En laten we dat ook privé houden, aub!!
Geplaatst op 20/04/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 20/04/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Er is momenteel 1 album met 5 stemmen. Blijkbaar werkt de formule niet schitterend met slechts 5 stemmen want de score is nogal laag. Check it out: http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=845 Misschien kan ik beter het benodigde aantal scores naar beneden halen tot er meer gestemd wordt?
Geplaatst op 05/05/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/05/2006