Suggesties

Avatar mi-jah
1739
Ik heb nog enkele suggesties:

1. Ik zou het erg prettig vinden als het MENU mee zou scrollen als je door collecties of reeksen aan het scrollen bent...

2. Wanneer een album een gemiddeld cijfer heeft gekregen, zou het leuk zijn om te kunnen zien wie dat album met welk cijfer heeft gewaardeerd.
Oftewel een cijferlijstje.

3. Ik zou graag zien dat het alfabet voor Reeksen wat directer te kiezen is, dat het wat dieper meegaat dus.
Ik ben nu een boel aan het invoeren, maar ik vind het redelijk omslachtig om telkens op Strips te klikken, dan de letter, en daarna de reeks te vinden...

4. (lijkt een beetje op 3.) Als een strip meerdere sub-reeksen heeft, zou ik het ook weer praktisch vinden als je niet alleen kan terugkeren naar de albumlijst, maar ook naar de sub-reekslijst (snappen jullie wat ik bedoel..? 8o)

THANX! :D
Geplaatst op 29/12/2008 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 29/12/2008
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik zou graag zien dat het alfabet voor Reeksen wat directer te kiezen is, dat het wat dieper meegaat dus. Ik ben nu een boel aan het invoeren, maar ik vind het redelijk omslachtig om telkens op Strips te klikken, dan de letter, en daarna de reeks te vinden...


Je vindt het rapst een reeks door de zoek functie te gebruiken rechtsboven, ikzelf gebruik nooit de "strips" knop één woord intikken in de zoekfunctie en dan krijg je direct de mogelijkheden. Ook kan je zoeken op "trefwoorden" vb je kijkt naar de serie Hulk onderaan dan zie je het trefwoord dat aan deze reeks is toegekend in Hulk zijn geval is dit "superhelden" als je daar dan op klikt heb je alle superhelden reeksen (als ze toegevoegd zijn aan het superhelden trefwoord natuurlijk)

;)
Geplaatst op 29/12/2008 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/12/2008
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Ook ik gebruik steeds de ZOEK functie die in de BANNER staat, heel gemakkelijker dan alle strips af te gaan... ;)
Geplaatst op 29/12/2008 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 29/12/2008
Avatar mi-jah
1739
Idd, die zoekfunctie bovenin gaat n stuk sneller. :))
Alleen bij grote reeksen waar veel hits zijn te verwachten, is specificeren slim, want anders duurt het laden wel lang vind ik.

Maar thanx lui! :D
Geplaatst op 30/12/2008 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 30/12/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door mi-jah
1. Ik zou het erg prettig vinden als het MENU mee zou scrollen als je door collecties of reeksen aan het scrollen bent...

Ik had daar al aan gedacht, maar omdat het menu vrij lang is, zou dat voor problemen zorgen op kleinere schermen. Het is zeker niet uitgesloten dat die nooit de onderste knoppen zouden kunnen zien.
Het makkelijkste is om op je toetsenbord op de "home" toets te duwen, dan ga je naar de bovenkant van de pagina, en zie je het menu meteen.

Origineel geplaatst door mi-jah
2. Wanneer een album een gemiddeld cijfer heeft gekregen, zou het leuk zijn om te kunnen zien wie dat album met welk cijfer heeft gewaardeerd.
Oftewel een cijferlijstje.

Dat is de bedoeling dat dat nog komt

Origineel geplaatst door mi-jah
3. Ik zou graag zien dat het alfabet voor Reeksen wat directer te kiezen is, dat het wat dieper meegaat dus.
Ik ben nu een boel aan het invoeren, maar ik vind het redelijk omslachtig om telkens op Strips te klikken, dan de letter, en daarna de reeks te vinden...

4. (lijkt een beetje op 3.) Als een strip meerdere sub-reeksen heeft, zou ik het ook weer praktisch vinden als je niet alleen kan terugkeren naar de albumlijst, maar ook naar de sub-reekslijst (snappen jullie wat ik bedoel..? 8o)

Subreeksen onder een strip? Neen, ik snap het niet.

Je kan vermoeddelijk best gewoon de zoefunctie gebruiken trouwens, om reeksen of strips te vinden.
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/12/2008
Avatar mi-jah
1739
Ah, dank voor de tips! :))

Verklaring bij punt 4: met subreeks bedoel ik het volgende:

Neem als voorbeeld Suske en Wiske. Daar zijn meerdere reeksen van met ieder een eigen albumlijst. Mijn vraag was gericht op het kunnen kiezen waarheen te navigeren.
Dus naar het grote overzicht van ALLE reeksen,
of naar reeksen binnen één hoofdstrip (Suske & Wiske bijvoorbeeld),
of naar de albumlijst van één van die (zoals ik ze hier noem) Subreeksen... (Suske & Wiske Klassieke Reeks bijvoorbeeld).

Hopelijk snap je nu wat ik bedoel...
Ik gebruik nu gewoon de zoekfunctie, maar ik hou wel van veel navigatie-opties, haha! :P

Nu moet je met de zoekfunktie al een beetje bedenken of je met n bepaald woord erg veel hits kan verwachten. Want mijn computertje wordt ineens erg langzaam als er veel hits komen! (is dat algemeen, of alleen bij oudere computers?)
Dus ik heb liever een paar knoppen waar ik uit kan kiezen om te navigeren! :D

Verder had ik nóg n ideetje:

Als je een reeks hebt waaraan meerdere tekenaars of scenaristen hebben meegewerkt (Super Kuifje bijvoorbeeld), dan staat er een lijst met albumdata van die medewerkers. Ik zou graag zien dat je dan door daar op een bepaalde auteur te klikken, naar een pagina gaat waar de delen van die reeks worden getoond waaraan DIE auteur heeft meegewerkt, zodat je niet elk deel afzonderlijk hoeft te gaan bekijken...

Groeten en een fijne jaarwisseling allemaal!

Als ik nog ideeën heb laat ik t jullie weer weten... ;)
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/12/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door mi-jah
Ah, dank voor de tips! :))

Verklaring bij punt 4: met subreeks bedoel ik het volgende:

Neem als voorbeeld Suske en Wiske. Daar zijn meerdere reeksen van met ieder een eigen albumlijst. Mijn vraag was gericht op het kunnen kiezen waarheen te navigeren.
Dus naar het grote overzicht van ALLE reeksen,
of naar reeksen binnen één hoofdstrip (Suske & Wiske bijvoorbeeld),
of naar de albumlijst van één van die (zoals ik ze hier noem) Subreeksen... (Suske & Wiske Klassieke Reeks bijvoorbeeld).

Ik moet nog een manier vinden om de gerelateerde reeksen aan elkaar te linken. Ik denk er al lang over hoe het te doen, maar ik ben er nog steeds niet aan uit.

Origineel geplaatst door mi-jah
Nu moet je met de zoekfunktie al een beetje bedenken of je met n bepaald woord erg veel hits kan verwachten. Want mijn computertje wordt ineens erg langzaam als er veel hits komen! (is dat algemeen, of alleen bij oudere computers?)
Dus ik heb liever een paar knoppen waar ik uit kan kiezen om te navigeren! :D

De site zou naar een snellere server moeten verhuizen, de zoekfunctie is inderdaad zeer traag geworden. Ik denk er over de zoekfunctie te herschrijven, waardoor ze een stuk sneller maar minder flexiebel zou worden.

Origineel geplaatst door mi-jah
Als je een reeks hebt waaraan meerdere tekenaars of scenaristen hebben meegewerkt (Super Kuifje bijvoorbeeld), dan staat er een lijst met albumdata van die medewerkers. Ik zou graag zien dat je dan door daar op een bepaalde auteur te klikken, naar een pagina gaat waar de delen van die reeks worden getoond waaraan DIE auteur heeft meegewerkt, zodat je niet elk deel afzonderlijk hoeft te gaan bekijken...

Je kan op de pagina van de auteur zelf die gegevens zien. Daar zie je een overzicht van alle reeksen waar ie aan heeft meegewerkt en welke functie hij heeft uitgevoerd. Je kan bij de sorteeropties "alle strips tonen" kiezen. Dan zie je de individuele albums waar die auteur aan mee heeft gewerkt.
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/12/2008
Avatar mi-jah
1739
Je kan op de pagina van de auteur zelf die gegevens zien. Daar zie je een overzicht van alle reeksen waar ie aan heeft meegewerkt en welke functie hij heeft uitgevoerd. Je kan bij de sorteeropties "alle strips tonen" kiezen. Dan zie je de individuele albums waar die auteur aan mee heeft gewerkt.

Ah, heel fijn! Dank u! :))

De site zou naar een snellere server moeten verhuizen, de zoekfunctie is inderdaad zeer traag geworden. Ik denk er over de zoekfunctie te herschrijven, waardoor ze een stuk sneller maar minder flexiebel zou worden.

Snelheid vind ik belangrijk, maar ik denk dat ik de flexibiliteit nog nét iets belangrijker vind... Zo kom je ook de wat minder bekende dingen nog tegen...

Ik moet nog een manier vinden om de gerelateerde reeksen aan elkaar te linken. Ik denk er al lang over hoe het te doen, maar ik ben er nog steeds niet aan uit.

Blij dat je het al van plan was! Ik ben geen programmeur, dus kan je daarmee niet verder helpen, helaas...
Waar ik wel aan moest denken: Ken je deze site? http://www.discogs.com/
Is een database waar je je collectie aan muziek kan bijhouden.
Die hebben ook een heleboel dingen aan elkaar gelinkt, misschien nuttig om eens te proeven?
Wel ook lid worden, dan heb je veel meer functies!

Ik moet wel zeggen, dat ik deze site leuker vind! :D
Minder droog, ofzo.
Geplaatst op 31/12/2008 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 31/12/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Ik ken Discogs inderdaad, maar erg overzichtelijk vind ik het niet. Ik zou meer iets willen doen zoals IMDb heeft met zijn "movie connections", maar ik weet niet goed hoe ik het moet programmeren.
Geplaatst op 01/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Klopt, Discogs zou zeker overzichtelijker mogen!
Wat ik daar wel prettig vind, is de mogelijkheid om bij grote collecties n hele lijst als 'in bezit' of 'wishlist' aan te kunnen vinken!

IMDb ken ik al wel natuurlijk, maar die 'movie connections' heb ik nog niet geprobeerd... Ik zal eens gaan checken.

:))
Geplaatst op 01/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/01/2009
Avatar the pope
1906
mag ik polls op het forum hinten als extra feature?
Geplaatst op 28/05/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 28/05/2009
Avatar the pope
1906
En nu ik toch bezig ben: wat ik absoluut te gek zou vinden, zouden gepersonaliseerde aanraders zijn: op basis van de strips die ik goedvond, bepalen welke strips ik waarschijnlijk ook goed zou vinden, op basis van scores van anderen
Geplaatst op 28/05/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 28/05/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door the pope
En nu ik toch bezig ben: wat ik absoluut te gek zou vinden, zouden gepersonaliseerde aanraders zijn: op basis van de strips die ik goedvond, bepalen welke strips ik waarschijnlijk ook goed zou vinden, op basis van scores van anderen

Ooeeehhh, ja!!! Daar zou ik ook heel blij van worden! :))
Geplaatst op 28/05/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 28/05/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door the pope
En nu ik toch bezig ben: wat ik absoluut te gek zou vinden, zouden gepersonaliseerde aanraders zijn: op basis van de strips die ik goedvond, bepalen welke strips ik waarschijnlijk ook goed zou vinden, op basis van scores van anderen

Wees maar zeker dat dat al lang op de lijst staat :)

Polls zouden moeten gaan, maar ik moet eens uitzoeken waarom het niet werkt.
Geplaatst op 03/06/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/06/2009
Avatar the pope
1906
toppie
Geplaatst op 03/06/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 03/06/2009
Avatar denBen
3
Was me nog nooit eerder opgevallen, maar infeite is 'achtergrondartikels' een samenstelling; hoort dan ook aan elkaar...

:$
Geplaatst op 30/09/2009 Citeren
Avatar
denBen
Geplaatst op 30/09/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Gefixt :)
Geplaatst op 30/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/09/2009
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door mi-jah
Verklaring bij punt 4: met subreeks bedoel ik het volgende:

Neem als voorbeeld Suske en Wiske. Daar zijn meerdere reeksen van met ieder een eigen albumlijst. Mijn vraag was gericht op het kunnen kiezen waarheen te navigeren.
Dus naar het grote overzicht van ALLE reeksen,
of naar reeksen binnen één hoofdstrip (Suske & Wiske bijvoorbeeld),
of naar de albumlijst van één van die (zoals ik ze hier noem) Subreeksen... (Suske & Wiske Klassieke Reeks bijvoorbeeld).

Ik moet nog een manier vinden om de gerelateerde reeksen aan elkaar te linken. Ik denk er al lang over hoe het te doen, maar ik ben er nog steeds niet aan uit.

Ik denk dat ik hiervoor ook een simpele oplossing heb gevonden:
Uitgeprobeerd bij de Tick-reeksen.
Gewoon bij de trefwoorden ook het hoofdpersonage of gedeelde reeksnaam ingeven!

Als je Tick in de zoekmachine ingeeft, dan krijg je een lijst met relevante en niet-relevante hits, maar als je nu in één van de Tick-reeksen aan het kijken bent en je klikt op Tick bij trefwoorden, dan krijg je ineens alle gerelateerde reeksen! :]

Gewoon een kwestie van de juiste trefwoorden ingeven!
Geplaatst op 01/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 01/10/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Da's inderdaad een oplossing die ik zelf ook al toepaste (zie de Troy reeksen)
Geplaatst op 01/10/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/10/2009
Avatar mi-jah
1739
:D
Geplaatst op 04/10/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 04/10/2009