Suggestie: uitbreiden Auteur informatie

Ik ben erg blij met de mogelijkheden die Stripinfo.be om mijn collectie (en wishlist) te onderhouden. Dus mijn suggestie is ook zeker geen geklaag, maar een suggestie voor verbetering :-)

Bij 'auteur' staat momenteel alleen aan welke reeks een auteur heeft gewerkt en eventuele pseudoniemen.
Ik zou graag meer informatie zien over de auteur.

B.v. de volgende velden zouden toegevoegd kunnen worden:

  • Job van de auteur (ofwel: scenarist, tekenaar, inkleurder, ..)
  • (Korte) biografie
  • Geboortedatum of -jaar
  • Sterfdatum of -jaar (indien van toepassing)
  • Land van origine of nationaliteit
  • Link naar Wikipedia pagina (indien bestaand)
  • Link website of blog van de auteur (indien bestaand)
  • Gegenereerde lijst met welke auteurs (b.v. als scenarist-tekenaar combo) de auteur heeft samengewerkt. Auteurs uiteraard linken naar pagina van die auteur. De informatie is al beschikbaar; de auteurs bij elk album, makkelijke SQL query ;-)
  • 'Ranking'; gemiddelde cijfer van alle albums waar de auteur aan mee heeft gewerkt. Vergelijk de cijfers bij een reeks. Kunnen we de 'beste' auteur bepalen.
  • Overzicht van onder welk pseudoniem welke reeksen zijn gemaakt (momenteel gaat die informatie verloren; staan albums onder de eigen naam, niet pseudoniem)
  • Meer trivia: hoeveel albums de auteur aan mee heeft gewerkt en in welke job


Er zijn vast nog meer nuttige velden te bedenken. Voor een start zou ik met een paar belangrijke velden, niet met mijn complete lijst ;-)
Geplaatst op 03/01/2009 Citeren
Avatar
Schaapmans
Geplaatst op 03/01/2009
Crew
Avatar Surya
13272
De meeste van die dingen zitten al geruime tijd in mijn achterhoofd. Het komt er wel eens van :)
Geplaatst op 04/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Ook hier weer goeie plannen, zie ik! :)
Hopelijk geraak je er ooit aan Surya...
Het is nogal n lijst ondertussen...

Wanneer is trouwens de planning om over te gaan naar de nieuwe server?
Geplaatst op 14/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/01/2009