Comics toevoegen

Avatar AntoonB
74
Als ik het goed begrijp kan je ook comics toevoegen aan de database toch? Als dat zo is kan ik ongeveer 4000 tot 5000 comics van mijn collectie toevoegen met covers en misschien nog wel meer boeken van vrienden.
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar Voske
248
Klopt, ook comics kunnen toegevoegd worden. Deze worden de laatste tijd meer-en-meer toegevoegd aangezien steeds meer stripinfo leden comics/graphic novells ontdekken en in bezit hebben.

Voordat je hard aan de slag gaat is het verstandig enkele toe te voegen en vervolgens de moderator (die uiteindelijk de albums 'accordeert' voor opname in de database) laten bezien of alle velden juist gevuld zijn. Dit om herstelwerkzaamheden op een later moment te voorkomen.

Wellicht handiger om covers van bestaande sites te halen (mits ze voldoen aan de 'scan-criteria') ipv ze te scannen. Scannen kost waarschijnlijk veel meer tijd...

In ieder geval zou je veel leden blij maken met je toevoegingen! :D
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door AntoonB
Als ik het goed begrijp kan je ook comics toevoegen aan de database toch? Als dat zo is kan ik ongeveer 4000 tot 5000 comics van mijn collectie toevoegen met covers en misschien nog wel meer boeken van vrienden.


Wel goed kijken want in de database zijn reeds verschillende reeksen aanwezig ! Ook voorvoegsels controleren...

;)
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar AntoonB
74
Dat was ik wel van plan te doen ja.

En ik heb heel van covers al gescant dus dat is het probleem niet en wat zijn de criteria trouwens voor cover grootte?


Ik ga trouwens all star wars, transformers en GIJoe comics die ik heb toevoegen die er nog niet tussen staan. :D
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door AntoonB
Dat was ik wel van plan te doen ja.

En ik heb heel van covers al gescant dus dat is het probleem niet en wat zijn de criteria trouwens voor cover grootte?


Ik ga trouwens all star wars, transformers en GIJoe comics die ik heb toevoegen die er nog niet tussen staan. :D


Als het gescande covers zijn kan je ze normaal gewoon doorsturen, de site past ze automatisch aan ...

;)
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar Veter
7847
Je kan inderdaad zelf comics toevoegen.
Over de scans: het script zal ze automatisch verkleinen naar 150 pixels breedte en dan zo opslaan. Voor de site is het dus niet nodig te scannen in hoge resolutie. Als de bestanden heel groot zijn en de upload te lang duurt, is het trouwens mogelijk dat er een time-out optreedt, en het script de cover niet opslaat.
En een flinke collectie, het ziet er naar uit dat de moderators weer heel wat werk te wachten staat. :)
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar AntoonB
74
En veel independent spul met veel variant covers :D
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar Iyo74
6898
Origineel geplaatst door AntoonB
En veel independent spul met veel variant covers :D

Lap, weer overuren!
:)
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door AntoonB
En veel independent spul met veel variant covers :D

Lap, weer overuren!
:)



Nou ja, of ik nu tijdens het invoeren van Europese strips of Amerikaanse comics achter mijn computer in slaap val maakt ook niet meer zoveel uit :D
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar AntoonB
74
Heb mijn eerste test toegevoegd weet alleen niet of het goed is gegaan en ik heb helemaal geen tekenaars enzo kunnen toevoegen ?( Dus ik moet nog even kijken hoe het precies allemaal moet
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar Veter
7847
Hoe bedoel je dat je geen auteurs kon toevoegen?
Als je het albumformulier hebt afgewerkt, en je drukt op Toevoegen, kom je normaal gezien op het auteursformulier. Daar moet je selecteren welke auteur je wil toevoegen + in welke functie, en ook daar op Toevoegen klikken. Als je geen auteurs meer wil toevoegen klik je op Ingave voltooien
Als er al albums in de reeks zitten krijg je eerst de reeds aanwezige auteurs en kan je die gewoon aanvinken als ze ook in dezelfde functie aan het album meewerkten.

Auteurs die nog niet in de database zitten kan je zelf aanmaken (best vooraf even opzoeken of alle auteurs aanwezig zijn). Na aanmaak zijn ze onmiddellijk beschikbaar voor gebruik in de albumtoevoeging.

Een uitgeverij aanmaken kan je niet zelf. Als de uitgeverij nog niet in de database zit kan je best op het forum even vragen om die aan te maken, een van de mods zal dat dan zo snel mogelijk doen. Of je kan eventueel 1 album invoeren met foute uitgeverij en in opmerking duidelijk zetten dat uitgeverij fout is en welke het dan wel moet worden.

We werken ook niet met 'volumes' van reeksen (zoals blijkbaar gebruikelijk is in de Engelse comics). Als de reeks hernomen wordt, voegen we hier een voorvoegsel toe aan de nummering (A, B, C, ...). Eerste reeks met die titel wordt dan nummering 1, 2, 3,..., tweede reeks met die titel wordt dan nummering A1, A2, A3, ... enz.
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar AntoonB
74
Dan heb ik dus een klein foutje gemaakt :D

volgende gaat beter en trouwens de volgende uitgeverij graag toevoegen

Dreamwave

en er komen er nog wel meer.
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 20/01/2009
Crew
Avatar Veter
7847
Dreamwave had ik al aangemaakt omdat die nodig was voor je 1ste toevoeging. Je had de uitgeverij laten staan op de standaard. :)
Ik heb daar ook de ontbrekende auteurs toegevoegd (denk ik).

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=74359
Geplaatst op 20/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/01/2009
Avatar AntoonB
74
oops foutje gemaakt met de TF cover die ik net heb toegevoegd. want dat is nl de incentive cover van de preview. 8o

En wat ik trouwens bedoelde was dit ik niet had gekeken of ze er tussen stonden en dat deden ze dus niet. En daarna kon ik niet meer vinden hoe ik ze nou moest toevoegen
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 21/01/2009
Crew
Avatar Veter
7847
Nee, je bent inderdaad beter vooraf even na te kijken of de auteurs aanwezig zijn, eventueel de nodige toevoegen, en dan pas je comic toevoegen. Als je al in het auteursformulier zit wordt het wat ingewikkelder. :)

Ik weet nu niet welke fout je bedoelt? Je had er intussen nog eentje toegevoegd...
Als je correcties of toevoegingen wil aanbrengen bij albums/comics die reeds aanwezig zijn kan je dat best doen via een forumberichtje. Als je bij het album zit, klik je links in het menu op (Reeks data --> Forum -->) Bericht plaatsen. Je komt dan automatisch in het juiste forum terecht.
Geef altijd duidelijk aan over welk nummer in de reeks en eventueel over welke versie. Zet eventueel een linkje: klik op de titel van de juiste versie, die komt dan bovenaan in het rijtje, kopieer dan het adres uit de adresbalk en plak dat in je bericht.

Nog een tipje:
Andere versies van reeds aanwezige albums/comics voeg je toe door boven de titel van de aanwezige te klikken op [Andere uitgave toevoegen]. Daardoor worden ze automatisch gekoppeld. Anders moeten wij dat later manueel gaan doen, en dat is wat omslachtiger.
Nieuwe nummers in de reeks voeg je toe door links in het menu te klikken op Strip toevoegen in deze reeks

Geef altijd een titel aan de strip. Veel comics hebben geen echte verhaaltitel, dan kan je #123 of Issue 123 of iets dergelijks gebruiken.
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/01/2009
Avatar AntoonB
74
Oh ik dacht dat ik het verkeerd had gedaan. En ik zal wel als er geen title is dat doen wat jij zegt
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 21/01/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Geef altijd een titel aan de strip. Veel comics hebben geen echte verhaaltitel, dan kan je #123 of Issue 123 of iets dergelijks gebruiken.


Liefst Issue #nummer (Issue, spatie,#en zonder spatie het nummer...) zo is het bij alle andere reeksen :)
Geplaatst op 21/01/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 21/01/2009