(ontbrekend onderwerp)
Ik Bedoel dus van "Het tijdperk van Apocalypse... " (X-men) één ervan is zijn zoon...
De voorhoede van zijn leger...
Geplaatst op 07/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door qwertyNoem de 4 ruiters van Apocalypse
1. Pestilence
2. War
3. Famine
4. Death
Verdorie, dat heb je als je op vakantie bent en maar één keer per dag inlogt. Dan blijken er opeens al 2 vragen gesteld (en beantwoord) te zijn.
EN ik dacht het hier net ook te weten met mijn kennis van
The Bollock Brothers... blijkt het weer één of andere comic te zijn die het thema exploiteert. Weet ik jammer genoeg niks over ;(
Volgende keer beter (en ook wat sneller).
Geplaatst op 07/04/2009
Citeren
Tja, op het antwoord wacht ik nog... en ik heb ook langgggg moeten wachten voor een comic vraag... gelukkig wist ik toch één vraag van de strips :D mijn Nick & Avatar waardig :P
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik Bedoel dus van "Het tijdperk van Apocalypse... " (X-men) één ervan is zijn zoon...
De voorhoede van zijn leger...
ZOON? Heeft Apocalypse een zoon? Dan heb ik toch ergens iets gemist, geloof ik.
:D
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Ik denk dat het deze namen zijn:
Famine - Ahab
Pestilence - Caliban
War - Deathbird
Death - Erik the Red
Het vervelende is dat er nogal veel personen bij de Horsemen hebben gezeten o.a
Abraham Kieros (War)
Ahab (Famine)
Archangel (Death)
Autumn Rolfson (Famine)
Caliban (Death/Pestilence)
Deathbird (War)
Gazer (War)
Gambit (Death)
Hulk (War)
Plague (Pestilence)
Polaris (Pestilence)
Sunfire (Famine)
Wolverine (Death)
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Het zou zelfs kunnen dat deze vier bedoeld zijn:
Holocaust, Mikhail Rasputin, Bastion, and Mister Sinister.
Keuze genoeg, zou ik zo zeggen.
(Ik geloof dat Holocaust vroeger Nemesis werd genoemd)
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door cuppenh
Het zou zelfs kunnen dat deze vier bedoeld zijn:
Holocaust, Mikhail Rasputin, Bastion, and Mister Sinister.
Keuze genoeg, zou ik zo zeggen.
(Ik geloof dat Holocaust vroeger Nemesis werd genoemd)
Ha nu komen we in de buurt !
Holocaust is degene die ik bedoel (hij aanziet toch zichzelf als zoon van de Apocalypse... en wordt toch constant bestempelt als zijn zoon) zie X men...
TIP: Wie de X mannen Special bezit... of X mannen 159,160 ...
Wanneer het geraden is heb ik een mooie link gevonden van een site waar het gehele verhaal uit de doeken gedaan is. En ook bevestigd wordt van het verband tss Apocalypse en Holocaust 8)
Bastion: voormalig lid
Dus:
1: Holocaust (ok)
2: Mr Sinister (ok)
3: Mikhail Rasputin (ok)
4: ....
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Dus:
4: Abyss :D
indien juist, ik heb geen tijd om een nieuwe vraag te verzinnen...
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Ja dat is m :D
Cuppenh zal de vraag wel stellen... tenslotte heeft hij er drie goed !
Hier
Het Tijdperk van de Apocalypse...
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Project_ZOrigineel geplaatst door T.I.A
Dus:
4: Abyss :D
indien juist, ik heb geen tijd om een nieuwe vraag te verzinnen...
Indien juist, heb ik nog wel een amusant niemendalletje om te vragen, als het mag. :))
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Oh, de laatste reactie van T.I.A stond op het volgende blad en had ik effe niet gezien.
Maar dan dus onmiddellijk de vraagstelling.
Zoals we weten worden stripfiguren in het algemeen altijd hetzelfde getekend zodat de lezer aan de kleding en kleuren meteen kan zien om welke figuur het gaat.
Tibet heeft daar met een knipoogje een andere reden gegeven waarom Rik Ringers altijd in hetzelfde streepjesjasje rondloopt.
En wat is die reden dan?
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Ik meen mij te herinneren dat hij in zijn kleerkast een collectie van zo'n 20 identieke jasjes heeft.
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Deecee1
Ik meen mij te herinneren dat hij in zijn kleerkast een collectie van zo'n 20 identieke jasjes heeft.
Het is gewoon het favoriete jasje van Rik.
"Ik heb een hele rits van die dingen!" zegt Rik Ringers tegen commissaris Baardemakers, terwijl hij voor zijn kleerkast staat met inderdaad zo'n 20 identieke jasjes er in.
(Bron: Rik Ringers en de 5 onzichtbaren, blz 26, plaatje 1)
Goed gedaan, Deecee1, jouw beurt weer. :D
Geplaatst op 08/04/2009
Citeren
Om eerlijk te zijn, ik ben bewust dat ik dat ook doe: bijna altijd hetzelfde dragen, namelijk een vest en een hemd. Dat zorgt voor continuiteit in het jachtige leven.
Geplaatst op 09/04/2009
Citeren
Okee :] , laten we dan even bij Rik Ringers blijven ( heb, tegen beter weten in alle albums).
Een meerkeuzenvraag om eens iets anders te doen ivm met roken.
Wat zijn jonge jaren betreft :
1. Rookte Rik Ringers alleen zware Gaulloises ?
2. Rookte Rik af en toe eens een sigaar?
3. Rik heeft nooit gerookt ?
4. Hij rolde zijn sigaretten zelf ?
5. Hij rookte samen met commissaris Baardemakers geregeld een pijp ?
6. Als hij zenuwachtig was pruimde hij tabak ?
7. Hij opteerde voor de waterpijp ?
Geplaatst op 09/04/2009
Citeren
Ik gok op 5: de pijp!
Geplaatst op 09/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Iyo74
Ik gok op 5: de pijp!
Oeps ... meteen een goede gok. :(
Album 58. Zijn Jonge jaren : In het verhaal De Geheimzinnige Postzegel ontmoet Rik Ringers de commissaris in Cannes ....
" ... Beiden houden van geheimzinnige zaken ... en van pijpen ! " :))
" De pijp zal hen trouwens in een nieuw avontuur storten ! Diezelfde avond roken ze beiden in de haven nog een laatste pijp, alvorens naar hun hotel terug te keren."
Ivo74 - nieuwe vraag. ;)
Geplaatst op 09/04/2009
Citeren
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat ik mij meende te herinneren dat ik Rik ooit eens een pijp had zien roken, maar was dit vérre van zeker... Nu blijkt m'n geheugen toch nog beter te zijn dan verwacht!:] Nu even geen tijd, maar morgen hoop ik hier een nieuwe vraag te zetten!
Geplaatst op 09/04/2009
Citeren
En hier is de vraag:
Welk album van de Mini-Mensjes is 90° geroteerd gedrukt?
Geplaatst op 10/04/2009
Citeren
De planeet Ranxerox ?
Geplaatst op 10/04/2009
Citeren
Amaai, m'n vraag heeft niet lang standgehouden! Aan jou de eer Deecee...
Geplaatst op 10/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Iyo74
Amaai, m'n vraag heeft niet lang standgehouden! Aan jou de eer Deecee...
Was nochtans een gok ... Ranxerox en drukken ...
Nieuwe vraag : De trouwe vriend van Kuifje is Bobbie, een witte foxterriër, in het Engels heet de hond dan ook Snowy.
Maar de oorspronkelijke ( Franse) naam is Milou.
Hoe kwam Hergé op die naam, Milou ?
Geplaatst op 10/04/2009
Citeren
Ik denk dat Milou de koosnaam was van een jeugdvriendin of jeugdliefde van Hergé.
Geplaatst op 11/04/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Veter
Ik denk dat Milou de koosnaam was van een jeugdvriendin of jeugdliefde van Hergé.
Milou was het troetelnaampje van zijn eerste vriendinnetje, Marie-Louise van Cutsem ( Vance ?).
Die herkomst van de naam van Milou ( Bobbie) zou twijfel laten bestaan over zijn geslacht. Zou deze terriër een teefje kunnen zijn ? Maar zijn gedrag in de vele avonturen bevestigen dat het wel degelijk een mannetje is. In het Frans wordt trouwens van meet af aan over " il" gesproken.
Geplaatst op 11/04/2009
Citeren
De stripreeks die ik zoek heeft een verband met "Blindi"...
Geplaatst op 12/04/2009
Citeren
HUM, dat zal wel geen verbastering van "Blondie en Blinkie" zijn...
Geplaatst op 12/04/2009
Citeren
"Vetr" speelt ook een rol...
Geplaatst op 12/04/2009
Citeren
En het 'Joelfeest'...
Geplaatst op 13/04/2009
Citeren
Geplaatst op 13/04/2009
Citeren
Neen.
"Freyja" wordt af en toe aanroepen...
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Eric de Noorman?
Het zal iets met de Noorse mythologie te maken hebben, maar daar ben ik niet zo in thuis...
En komt uw avatar daar ook vandaan, Vet(e)r? ;)
Bij het googlen kwam ik zelfs een link naar Stormfront tegen... Enge luitjes, dus heb daar niet verder op geklikt.
Jammer dat die dan ook met iets moois als mythologie aan de haal gaan... :(
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Ik zie nog steeds geen fluit in de duisternis van de porseleinenkast ... of hoe luidt dat spreekwoord ook weer ??
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Met Noorse mythologie en Vikings zitten we op het goede spoor. Maar ook het christendom speelt een rol...
(Mijn avatar komt uit
Kaamelott.
En mijn nick heeft niets met strips te maken. :) )
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Ah, gewoon leuke toevalligheid,dus! :)
Volgende gok:
Siegfried?
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Hammerfall ???????
Geplaatst op 14/04/2009
Citeren
Geplaatst op 15/04/2009
Citeren
Goed, er is dus n vraag verdwenen na de verhuis...
Ik was aan de beurt om een vraag te stellen, morgen zal ik m deponeren, nu moet ik er als een haas vandoor...
;)
Geplaatst op 29/04/2009
Citeren
Even recapituleren: qwerty had goed geantwoord op de vraag van Veter, waarna de beurt aan qwerty was. Hij stelde de vraag wat de afkorting DDT betekende, met als tip de verwijzing naar F. Ibanez.
Het goede antwoord heb ik na enkele pogingen kunnen geven: De Dagelijkse Telegraaf.
De volgende vraag dus:
Een zekere tijd/ruimte-agent moet op een gegeven moment zijn collega van de dood redden middels een serie tijd/ruimte-sprongen... Hoe heet die collega, en waaraan zal deze sterven?
Geplaatst op 30/04/2009
Citeren
Ik dacht onmiddellijk aan Ravian. Maar helaas kan ik niet direct ontdekken waar en waarom hij Laureline moet redden. Vermoedelijk een verkeerd spoor?
Geplaatst op 30/04/2009
Citeren
Laat ik het een dwaalspoor noemen... :D
Geplaatst op 30/04/2009
Citeren
Tip: Ravian is wel degelijk de titelheld...
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Origineel geplaatst door mi-jah
Tip: Ravian is wel degelijk de titelheld...
Ja, dat kon wel niet anders met zo'n vraagstelling. Maar het is te lang geleden dat ik de reeks gelezen heb om meteen een antwoord te kunnen geven. Moet ik die eerst weer van zolder halen en herlezen. :D
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Hahaha! Succes! ;)
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Origineel geplaatst door mi-jah
Hahaha! Succes! ;)
Kijk, nu hoef ik de reeks niet meer te herlezen. (Doe ik toch wel, elk smoesje is goed genoeg). Jouw sarcastisch lachje heeft me echter meteen op het goede spoor gezet. :P
Het verhaal staat hier:
http://img13.imageshack.us/img13/940/aaa0.th.jpgen Ravian tracht zijn collega Slane te redden van de parasiet Fflumgluff, die inboorlingen van een planeet hem aanbieden als groente om op te eten.
Goed. Meteen maar de volgende vraag:
In welk album komt de geheime organisatie "De Samoeraï der wateren" voor en hoe heet de titelheld?Succes!
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Gokje : Bruno Brazil ?
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
Origineel geplaatst door Deecee1
Gokje : Bruno Brazil ?
Je zou zeggen dat bij een geheime organisatie een geheim agent behoort, maar in dit geval helemaal niet. Dus geen Bruno Brazil of Agent 327 of zo. :D
TIP: dit album is al van een belegen jaargang (uiteraard heb ik met mijn leeftijd de beste herinneringen aan de wat oudere strippies...)
Geplaatst op 03/05/2009
Citeren
En al zou de naam het doen vermoeden heeft deze organisatie ook niks te maken met enigerlei zoet- of zoutwater kapitein als Bernard Prince of Roodbaard e.d.
Trouwens ook niet met journalisten of amateur-detectives zoals Kuifje, Rik Ringers, De Ravottersclub en zo.
TIP: het verhaal speelt zich in de moderne tijd af. Dat wil zeggen: ná de Tweede Wereldoorlog en vóór de toekomst.
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Hahahaha! Nee, deze samoeraï heeft er niets mee van doen.
Het gezochte album is nog ouder (heeft zelfs nog een Kuifje's Punt). De organisatie gebruikt een onderzees vliegdekschip (!) en geluidloze vliegende bollen. En onze held is een volgroeid persoon in de bloei van zijn leven, met het soort uniform "waar alle meisjes voor vallen" zoals de uitdrukking heet.
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Ik zat te denken aan een pilotenreeks als Buck Danny, Dan Cooper of Tangy en Laverdure...
Maar ik heb daar niets van, dus ik ga daar niet verder mee komen... :(
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Ha! Verkeerde piloot.... :P
Er zit zelfs een tip verborgen in mijn vorige bericht. Als je die goed vergelijkt met de albumreeks van deze piloot zou het je misschien meteen op kunnen vallen.... :D
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Oh, heiligschennis! Buck Danny was een Robbedoes reeks! (<-> Kuifje's punt) :D
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Yes, Veter! De onderliggende bedoeling van de vermelding van een Kuifje's punt en een uniform was de verborgen verwijzing naar slechts één mogelijke held. En tevens een begrenzing in het aantal albums waar het om kan gaan... :D
Nu de andere verborgen aanwijzing nog... ?(
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Hmm, ik dacht dat het Kuifje's punt voorkwam in de albums uit de
Lombard collectie.
En dan doen die bollen mij denken aan
Het raadsel van Atlantis uit de reeks
Blake en Mortimer met kapitein Blake in een van de hoofdrollen. Maar ik kan me daar geen vliegdekschip herinneren... :(
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Origineel geplaatst door VeterHmm, ik dacht dat het Kuifje's punt voorkwam in de albums uit de
Lombard collectie.
En dan doen die bollen mij denken aan
Het raadsel van Atlantis uit de reeks
Blake en Mortimer met kapitein Blake in een van de hoofdrollen. Maar ik kan me daar geen vliegdekschip herinneren... :(
De eerste conclusie is hartstikke goed. Kapitein is ook een goede rang (tenminste in dit album), maar de gezochte held is in zijn eentje. En 'bollen' is eigenlijk te kort omschreven, meer een soort bolvormige vliegende tuigen met staart- en vleugelvinnen. Maar dat is ook niet de tweede verborgen aanwijzing... het is het ándere woord.... :)
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Ik vermoed dat het om dit album gaat...
http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_15691.jpgAfgaande op wat ik als tweede aanwijzing interpreteer: geluidsloos...
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Wilde gok:
Roodbaard ?(
Ah kan niet, een schip is geen vliegtuig :rolleyes:
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Geluidloos was inderdaad de tweede verborgen aanwijzing om bij Dan Cooper en de muur van de stilte uit te kunnen komen..
Helemaal goed. Bravo! 8)
Geplaatst op 04/05/2009
Citeren
Mooie vraag, en met heel veel dank ook aan Veter, die me toch net ff de juiste hintjes mee gaf... ;)
Ik zal proberen om morgen (eh... ik bedoel: straks! :P) weer een nieuwe vraag te posten...
Geplaatst op 05/05/2009
Citeren
Een (verwacht ik) vrij gemakkelijke, deze keer... ;)
In welk album uit welke reeks liep een oermens half in berenvel, half in pak rond?
Geplaatst op 05/05/2009
Citeren
gok: De Apekermis van Suske en Wiske?
Geplaatst op 05/05/2009
Citeren