Stripverfilmingen

Avatar Voske
248
In het Haags Filmhuis zijn er een aantal stripverfilmingen te zien.

Zie deze link.
Geplaatst op 18/02/2009 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 18/02/2009
Crew
Avatar Surya
13271
KUIFJE EN HET HAAIENMEER -> Niet echt een verfilming van een strip :)

WANTED -> Schijnt zo goed als niets met de strip te maken te hebben?

OLD BOY -> Good shit!
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/02/2009
Avatar spock
3030
De Wanted film heeft inzoverre iets met de strip te maken, dat het om een sul gaat die omgeturnd wordt tot een eersteklas moordenaar, op het randje van super-moordenaar af, en dat hij de moord op zijn vader moet onderzoeken (ook een super-moordenaar).

Maar één van de belangrijkste gegevens van de strip, die ervoor zorgt dat de strip zo goed is, zit inderdaad niet in de film. Ik hou het vaag, om geen spoilers weg te geven, want de strip is méér dan de moeite waard om te lezen.

Het gedoe met het weefgetouw in de film, vind ik serieus bij het haar getrokken, dan is het fantasy element uit de strip veel beter,
maar voor de rest is het best een leuke film, met goeie actie, en (!) met Angelina Jolie :P natuurlijk. ;)
Geplaatst op 19/02/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 19/02/2009
Ik was daarjuist aan het kijken bij de uitgever Paradox Press en zag daar reeksen onder de titels, A history of violence en Road to perdition en vroeg me af of deze iets te maken hebben met de gelijknamige films,
de eerste is met Viggo Mortensen, de tweede is met Will Smith als ik het goed heb (nog niet gezien)

EDIT: ik had blijkbaar niet zo goed gekeken tussen de verfilmingen, ze staan er al tussen, sorry daarvoor.
Geplaatst op 20/02/2013 Citeren
Avatar
veroaghe
Geplaatst op 20/02/2013
Origineel geplaatst door veroaghe
Ik was daarjuist aan het kijken bij de uitgever Paradox Press en zag daar reeksen onder de titels, A history of violence en Road to perdition en vroeg me af of deze iets te maken hebben met de gelijknamige films,
de eerste is met Viggo Mortensen, de tweede is met Will Smith als ik het goed heb (nog niet gezien)

EDIT: ik had blijkbaar niet zo goed gekeken tussen de verfilmingen, ze staan er al tussen, sorry daarvoor.


yep dus.

Road to perdition was met Tom hanks geloof ik.

Van a history of violence weet ik het niet, maar Road to perdition was gebaseerd op de comic.
Geplaatst op 20/02/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/02/2013
Crew
Avatar Surya
13271
A History of Violence was ook van de comic (zeer goeie film trouwens)
Geplaatst op 20/02/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/02/2013
Avatar spock
3030
Ben Affleck speelt Batman in de Superman/Batman film (2015).
http://www.newsarama.com/18749-ben-affleck-is-superman-batman-s-dark-knight.html

Ik moest even fronsen, maar toch, ze hebben gelijk, dit zou wel eens heel goed gecast kunnen zijn : http://www.newsarama.com/18750-why-ben-affleck-is-brilliant-casting-as-batman.html

(en het eventuele gezaag hierover op het net, is reclame!)

http://i.newsarama.com/images/i/000/110/012/original/Superman-Batman-movie-hi-res-logo.jpg
Geplaatst op 23/08/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 23/08/2013
Crew
Avatar Surya
13271
- Hey, mr Bale, do you want to reprise your role of Batman in the new Superman movie?
- No thanks
- Well give you $50m
- No thanks

Hard :)
Geplaatst op 23/08/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/08/2013
Avatar MartinMnd
686
Amerikaanse comicbook die-hards spingen altijd hoog en laag, maar als puntje bij paaltje komt wordt de soep nooit zo heet gegeten als die wordt opgediend.

Laten we gewoon wachten tot de film er is en op basis daarvan bepalen of het een goede keuze van WB is geweest. Ik ben niet zo lyrisch als Newsarama, maar heb hem in verschillende rollen gezien en soms irriteert hij me (komedie/actie) soms is hij prima te pruimen.
Geplaatst op 23/08/2013 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 23/08/2013
Avatar the pope
1906
Geplaatst op 23/08/2013 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 23/08/2013
Crew
Avatar woelfie
4125
Laten we wel wezen, of Batman nu door Affleck wordt gespeeld of een andere steracteur, de rollen zijn maar deel van wat de film goed of slecht maakt.
Clooney (verder een schitterend acteur) mag dan niet de beste Batman geweest zijn (understatement), hem het falen van Batman & Robin toeschrijven is gewoon onjuist. de hele film trop gewoon op niks. Da's eerder de fout van Joel Schumacher dan van George C.
Geplaatst op 25/08/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/08/2013
Avatar spock
3030
Er staat ook nergens in het artikel dat het Clooneys schuld was.
Clooney is een goed acteur, staat er, maar de film trok op niks.
Geplaatst op 26/08/2013 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 26/08/2013
Crew
Avatar woelfie
4125
Ik denk vooral dat de mensen bevooroordeeld waren over Clooney omdat ze hem toen vooral kenden van zijn ER werk denk ik, zijn filmcarriere begon toen pas echt.
Geplaatst op 26/08/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/08/2013