comic adaptaties

364
in de trend van de laatste nieuwe comic naar film adaptatie "watchmen" zou ik graag willen weten wat julie vinden van comic adaptatieen welke dat julie de beste vinden
dit i zijn de mijne (ik heb er voor 3 gekozen)
-watchmen: verblufte me ik d8 echt dat het verschrikkelijk ging zijn maar ik hield er van visueel een parel en brengt verrasend goed de filosofische boodschap van watchmen over
-Sin city: zalige film heerlijk gebruik van de noire stijl
- The dark knight:waaschijnlijk ook de beste film die ik heb gezien zelfs buiten het comic genre het is precies wat batman moest zijn
Geplaatst op 08/03/2009 Citeren
voske44
Geplaatst op 08/03/2009
Crew
13298
X-Men was OK, X2 iets minder, X-Men The Last Stand ronduit onnozel.
Superman Returns: rommel
Hulk en The Incredible Hulk: niet echt slecht, maar goed zou ik ze toch niet noemen
Spiderman: de eerste was entertaining, de tweede al wat minder, de derde ronduit vervelend
Daredevil: slechte editing, overgeacteerd, cliche verhaal. Niet de moeite dus.
Elektra: nog minder dan daredevil
Iron Man: entertaining!
Sin City: best boeiend
Watchmen: nog niet gezien
Geplaatst op 08/03/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 08/03/2009
Crew
7888
American Splendor, leuke film, waarin Harvey Pekar ook meespeelt als zichzelf. :)

Superman reeks erg verouderd.
Ironman en Dark City vond ik ook best goed.
Hellboy 1 nog te doen, 2de een stuk minder. :(
300: indrukwekkende beeldvorming!
Geplaatst op 09/03/2009 Citeren
Veter
Geplaatst op 09/03/2009
Crew
13298
Ah ja, daar haal je er zo wat aan

American Splendor: leuk, maar niet zo subliem als sommigen beweren
Oude Supermans: pfff, wat een clichematige zever
Hellboy 1 en 2: leuk. Ik weet niet hoe ze zijn als adaptie, maar vooral 2 vond ik heel leuk als modern sprookje. De kurkdroge oneliners van Hellboy zijn ook zalig.
Dark City: degelijk, jammer dat het budget zo krap was, deze had nog veel indrukwekkender kunnen zijn
300: knappe visuals, kutfilm. Wat een over the top bombastisch gezeik zeg! En overacteren, onwaarschijnlijk. "THIS IS ..." vooral bijzonder der over, en deed het voor mij totaal niet. Oh ja, en waar gaat al het bloed heen?
From Hell: wat te lang geleden, maar ik denk dat ik hem vrij goed vond.
Surya
Geplaatst op 09/03/2009
3030
From Hell als film vond ik er ook mee door kunnen.

Maar toen las ik de strip... 8o
Toen werd de film plots een heel slechte stripadaptatie.

Stripverfilmingen of romanverfilmingen, het is iets raars.
Ik zeg altijd : als de sfeer van het boek, en het hoofdverhaal in de film zitten, dan is de film geslaagd.

V for Vendetta, Road to Perdition, Sin City, 300 zijn in dit opzicht dus redelijk geslaagde stripadaptaties. En er zijn er nog.
LoEG, daarentegen, was een HEEL slechte stripadaptatie. En daar zijn er ook een hele boel van.

En dan gebeurt het dus dat wat eerst wel een leuke filmpje lijkt (From Hell), helemaal in het niets verdwijnt eens je de strip hebt gelezen.
De strip is helemaal geen leuk stripje, het is wel de beste GN die ik ooit las, maar leuk is anders. ;)

Bij de superhero film wordt het iets anders. Dat zijn bijna nooit stripadaptaties. Men schrijft gewoon een heel nieuw scenario voor de film, gebaseerd op een bestaand stripfiguur. Zijn dat dan nog stripadaptaties pur sang ?
spock
Geplaatst op 09/03/2009
315
Jullie vergeten nog de 2 delen van Fantastic 4
qwerty
Geplaatst op 09/03/2009
Crew
13298
Fantastic 4 1 en 2: tijdverlies
V for Vendetta: degelijk
Road to Perdition: zeer goed
A History of Violence: uitstekend!
League of Extrordinary Gentlemen: ugh!
Spawn (al iets ouder): uuuuuuuugggggggggggghhhhhhhh!
Surya
Geplaatst op 09/03/2009
384
In hoeverre het geslaagde stripadaptaties zijn, kan ik in de meeste gevallen niet beoordelen. Dus zeg ik maar gewoon wat ik van de films vond.

Superman 1 en 2: ik vond ze allebei nog steeds geinig, ondanks de leeftijd.
X-Men-films: 1 en 2 waren tof, de derde was wat minder maar geen drama.
Sin City: top; keihard maar erg mooi/apart vormgegeven. Erg van onder de indruk.
V for Vendetta: goed. Als ik de comic gelezen heb, wil ik hem nog eens bekijken; benieuwd wat mijn oordeel dan is.
Spider-Man-films: 1 en 2 vond ik erg goed, de derde minder, zoals de meesten.
Daredevil: matig op zijn best.
League of Extraordinary Gentlemen: had weinig met de comic te maken en zou het nooit een goede film noemen, maar kon er toch nog wel enig plezier aan beleven (als een van de weinigen, geloof ik).
From Hell: te lang geleden.
300: aardig.
Batman Begins en The Dark Knight: erg goed en uitstekend. Christopher 'Memento' Nolan een superheldenreeks in de maag splitsen bleek een vondst.
Jean-Paul
Geplaatst op 09/03/2009
364
history of violence van een strip??? echt? ww ik vond dat toch wel een heel goeie en diepe film
300: zoals sincity en watchmen visueel een pareltje maar dat bombastische waar surya er over heeft is ook in de strip dus ik vond em eigelijk vrij goed
iron man: de beste van de marvel en dc stal( hierme bedoel ik dus superhelden zoals superman en spider-man) richard downey jrzet een geweldige prestatie neer tony stark
spider-man 1 heel goed 2 vind ik beter puur omdat ik doc ock egt fantastish vond en 3 vond ik egt een grote "let down"
hellboy: 1 vond ik vrij goed 2 ng niet gezien maar ik zal waarschijnlijk de dvd kopen
Vfor vendetta vond ik eerlijk maar slapjes, het heeft die kracht niet die in de strip zat
voske44
Geplaatst op 09/03/2009
Crew
13298
Nog eentje die ik vergeten was (geheel terecht): Ghost Rider. Wat een stinker!
Geplaatst op 12/03/2009 Citeren
Surya
Geplaatst op 12/03/2009
Heeft iemand de verfilming gezien van De Bloedbruiloft door Dominique Deruddere?

http://www.cinebel.be/portal/resources/movie/12709/a12709.jpg
Geplaatst op 13/06/2009 Citeren
belgianbingo
Geplaatst op 13/06/2009
1906
Origineel geplaatst door belgianbingo
Heeft iemand de verfilming gezien van De Bloedbruiloft door Dominique Deruddere?

http://www.cinebel.be/portal/resources/movie/12709/a12709.jpg

vond het nog wel relatief goed, maar het boek is in deze toch wel veel beter dan de film

één en ander is wat mij betreft ook net iets te melig gemaakt, en de duitse setting is wel geestig (kwade mensen in het duits zijn altijd lachen), maar het werkt toch niet echt, vind ik

soit, zeker te pruimen, maar ook niet heel veel meer dan dat
the pope
Geplaatst op 13/06/2009
71
Zeer vreemd dat niemand hier de "oude" Batman films (van Tim Burton) heeft vermeld. In sommige opzichten (qua sfeer bijvoorbeeld) verkies ik die zelfs boven die van Christopher Nolan. :)

En ik moet hier toch wel even de Daredevil film verdedigen. That is, de Director's cut. Veel beter opgebouwd en volwassener in zijn aanpak dan de Theatrical Version. Ik suggereer dat je die eens een kans gunt. ;)
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
Crew
13298
Ik vond de regie en editing van Daredevil zo godsgruwelijk, dat ik geen interesse heb een langere versie daarvan te ondergaan :P
Surya
Geplaatst op 13/06/2009
71
Aww, such a shame. :)

Maar het zit zo dat juist die zaken worden verbeterd door die langere versie. ;)

En komaan, het is DAREDEVIL 8)
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
364
transformers is ook een sterke film de 2de komt zelfs volgende week uit
voske44
Geplaatst op 13/06/2009
71
Origineel geplaatst door voske44

You're not serious, are you? Sorry, maar Transformers is toch echt wel pure bagger hoor. ;)
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
206
De enige écht (heel) goede verfilming vind ik - voorlopig althans - Sin City. Voorlopig, omdat ik Watchmen nog niet gezien heb, al heb ik zo mijn twijfels of die Sin City zal evenaren..

En hup, da's meteen mijn eerste post hier! :]
allp
Geplaatst op 13/06/2009
71
Origineel geplaatst door allp
De enige écht (heel) goede verfilming vind ik - voorlopig althans - Sin City. Voorlopig, omdat ik Watchmen nog niet gezien heb, al heb ik zo mijn twijfels of die Sin City zal evenaren..

U bent ten zeerste welkom. ;)
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
364
Origineel geplaatst door Tristan

You're not serious, are you? Sorry, maar Transformers is toch echt wel pure bagger hoor. ;)

transformers bagger ?? het heeft natuurlijk geen filosofische achtergrond maar ziet er fantastisch uit en de transformers zijn realistisch uitgebeeld en blijven trouwaan de series

je bedoelt toch http://www.youtube.com/watch?v=rKSO123LxU8&feature=related&pos=7
voske44
Geplaatst op 13/06/2009
Crew
13298
Het plot van de Transformers is identiek als alle andere films van Michael Bay: de film begint, alles gaat kapot, er gaat nog meer kapot en als klap op de vuurpijl gaat er NOG meer kapt. De film is afgelopen.
Surya
Geplaatst op 13/06/2009
71

transformers bagger ?? het heeft natuurlijk geen filosofische achtergrond maar ziet er fantastisch uit en de transformers zijn realistisch uitgebeeld en blijven trouwaan de series

je bedoelt toch http://www.youtube.com/watch?v=rKSO123LxU8&feature=related&pos=7

Ja, dat is de bagger die ik bedoel. ;) Oké, de special effects zijn misschien wel state of the art, maar waar is de fun? Een echt goede actiefilm moet bovenal vermakelijk zijn, maar daar slaagt Michael "look Ma, i'm blowing shit up" Bay helemaal niet in. Toch niet in deze film. Armageddon en The Rock waren nog best te pruimen (grotendeels omdat ik een groot fan ben van Sean Connery en rampenfilms) , maar de rest van zijn oeuvre is echt pure garbage.

Rant over... ;)
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
364

Ja, dat is de bagger die ik bedoel. ;) Oké, de special effects zijn misschien wel state of the art, maar waar is de fun? Een echt goede actiefilm moet bovenal vermakelijk zijn, maar daar slaagt Michael "look Ma, i'm blowing shit up" Bay helemaal niet in. Toch niet in deze film. Armageddon en The Rock waren nog best te pruimen (grotendeels omdat ik een groot fan ben van Sean Connery en rampenfilms) , maar de rest van zijn oeuvre is echt pure garbage.

Rant over... ;)

geef an op zen minst de 2de een kans =D
voske44
Geplaatst op 13/06/2009
71

Rant over... ;)

geef an op zen minst de 2de een kans =D

Nah. :D
Tristan
Geplaatst op 13/06/2009
206

U bent ten zeerste welkom. ;)

Danku, danku, het bevalt me hier geweldig! :)
Geplaatst op 14/06/2009 Citeren
allp
Geplaatst op 14/06/2009
Crew
6907
Danku, danku, het bevalt me hier geweldig! :)

Blij om dat te lezen! En let op m'n woorden: 't zal je hoe langer hoe beter bevallen! ;)
Bij deze ook welkom van mijnentwege!
Geplaatst op 14/06/2009 Citeren
Iyo74
Geplaatst op 14/06/2009
364

watchmen heeft goede en slechte kanten, sin city was goed omdat het niet alleen de noir stijl maar ook het idee sincity nailde bij watchmen is het verhaal dieper en iets moelijker om op filmformaat te zetten
Geplaatst op 26/06/2009 Citeren
voske44
Geplaatst op 26/06/2009
Geplaatst op 04/02/2010 Citeren
belgianbingo
Geplaatst op 04/02/2010
Persoonlijk vond ik de verfilming van Safe Area Gorzade en Palestine het meest pakkende. Oh nee, wacht, dat was het nieuws...

Ghost world is heel goed.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/02/2010
Crew
7764
Eindelijk, de trailer van The Losers: http://www.youtube.com/watch?v=GAJuTIpAEXA

Veelbelovend. ;)
fluiten
Geplaatst op 04/02/2010
Batman begins & The dark knight zijn vr mij de beste batman adaptaties hands down! Het heeft zoiets ruig en duister, terwijl Batman van Tim Burton precies ontsnapt is uit de Efteling. Geen kwaad woord over Tim Burton, het waren leuke films maar de recente batmans passen meer in het dark knight plaatje.

Watchman kan alleen maar leuk zijn als je het verhaal gelezen hebt. Mn vriendin vondt hem echt slecht, ik heb er van genoten maar dat was ook omdat ik recent daarvoor de strip gelezen had.

Iron man vind ik de veruit de meest entertainende Marvel film.

History of violence een strip? wtf? sterke film :)
Geplaatst op 05/02/2010 Citeren
ElGargamel
Geplaatst op 05/02/2010
Iron man, vond ik dan ronduit de mindere van de reeks Superhero filmen die de laatste tijd uit gekomen zijn.

Trouwens ik heb watchmen ook nog niet gelezen en vond de film best goed. Je was van op voorhand door de marketing machine al verwittigd dat het niet de standaard superhero film was.
Royale de luxe
Geplaatst op 05/02/2010
Veel films zijn hier al vernoemd,
maar één die altijd vergeten wordt,
maar toch zeer goed is, is : Road to Perdition,
van Sam Mendes en met oa Tom Hanks.
SpaceMonkey
Geplaatst op 05/02/2010
Origineel geplaatst door SpaceMonkey
Veel films zijn hier al vernoemd,
maar één die altijd vergeten wordt,
maar toch zeer goed is, is : Road to Perdition,
van Sam Mendes en met oa Tom Hanks.

Oeps ik zie Catwoman hier niet in de lijst staan... weet niet of er en comic van is maar de film is gewoon SLECHT punt.
Royale de luxe
Geplaatst op 05/02/2010
Van Catwoman zijn er natuurlijk comics ;)
maar deze film is niet gebaseerd op die comics :rolleyes:.
Ze hebben voor deze film een volledig nieuwe Catwoman gecreëerd,
waarschijnlijk omdat het dan niet in Gotham moet spelen, en ze kunnen zwijgen over Batman ;).

Jammer. Het is een heel slechte film geworden, zo.

Net zoals Daredevil en Elektra. Daar hebben ze ook nogal losjes omgesprongen met het bronmateriaal, en wat je dan krijgt is noch mossel noch vis. Of : een slechte film. 8)
SpaceMonkey
Geplaatst op 05/02/2010
Nog een verfilming Whiteout: http://www.youtube.com/watch?v=i-91xHbCrio. De strip wordt bejubeld aan de andere kant van de oceaan. Het eerste verhaal is nog dik in orde, maar het tweede verhaal is een stuk minder. De film zelf ziet er maar matig uit.
belgianbingo
Geplaatst op 05/02/2010
En The Crow? Was er eerst de film of de comic?
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/02/2010
Ah ja BARBARELLA! Hoewel ik me daar maar enkele scènes van herinner :D

En Flash Gordon, met muziek van Queen, die is wel heerlijk campy.
The Punisher met Dolph Ludgren, The Flash (viel nog mee, maar heb die gezien als jonge tiener).
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/02/2010
1739
mi-jah
Geplaatst op 05/02/2010
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
En The Crow? Was er eerst de film of de comic?

De comic was er eerst.
SpaceMonkey
Geplaatst op 05/02/2010
Comicverfilmingen 2010 : http://www.newsarama.com/film/comic-book-movie-2010-100208.html

Oa JONAH HEX hoi hoi :] :P

http://i.newsarama.com/images/hex-brolin_02.jpg

en The Losers

http://i.newsarama.com/images/the_losers_02.jpg

en Kick Ass, en RED, :P
en nog vele andere, zie link.
Geplaatst op 09/02/2010 Citeren
SpaceMonkey
Geplaatst op 09/02/2010
364
kick-ass ziet er egt leuk uit en laten we niet iron man 2 vergeten; de film die goed was zonder zo serieus moest zijn als batman
voske44
Geplaatst op 09/02/2010
kick-ass ziet er egt leuk uit en laten we niet iron man 2 vergeten; de film die goed was zonder zo serieus moest zijn als batman

Een superheld zonder existentiële crisis, dat was inderdaad een opluchting.
belgianbingo
Geplaatst op 09/02/2010
Kick Ass ziet er inderdaad heel leuk uit.
Die film was al in productie nog voor de eerste comic was verschenen.
Ik wacht op de tpb.
Geplaatst op 10/02/2010 Citeren
SpaceMonkey
Geplaatst op 10/02/2010
1739
Schijnbaar gaan ze aan de gang met een tv-serie van The Walking Dead...!

Ik ben enthousiast en houd mn hart vast tegelijk... ;)
Geplaatst op 10/02/2010 Citeren
mi-jah
Geplaatst op 10/02/2010
Origineel geplaatst door Veter
American Splendor, leuke film, waarin Harvey Pekar ook meespeelt als zichzelf. :)

Heb vandaag eens naar die film gekeken. Is leuk vooral waaneer hij het aan de stok krijgt met Letterman.... hilarisch gewoon!
Geplaatst op 11/02/2010 Citeren
Royale de luxe
Geplaatst op 11/02/2010
364
vn daag iron man 2 gaan zien: egt heel sterk en zeer entertaining, elke acteur speelt perfect zijn rol en er is genoeg actie en humor, naar mijn smaak minsten zo goed als de eerste
Geplaatst op 03/05/2010 Citeren
voske44
Geplaatst op 03/05/2010
Crew
3657
Iron-Man vind ik ook de beste verfilming van alle 'Super Heroes' tot nu toe.
T.I.A
Geplaatst op 03/05/2010
Iron man kan me echt niet boeien als film, de actuers en de effecten, enz... . is allemaal super gedaan maar er schort iets aan... en ik kan het niet omschrijven
Royale de luxe
Geplaatst op 03/05/2010
Crew
3329
Origineel geplaatst door T.I.A

Binnenkort de tweede... ;)
Allé ik vond hem niet zo goed eigenlijk! :(
$tripofiel
Geplaatst op 03/05/2010
Crew
3657
Toch de beste qua verfijning technologische snufjes (aan het pak) 8o
T.I.A
Geplaatst op 03/05/2010
Crew
904
Judge Dredd met Stallone.
Ben al niet zo'n fan van de strip, maar de fim was een totale ramp.

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_77.jpg http://dietrichthrall.files.wordpress.com/2008/12/judge_dredd.jpg
pepzaza
Geplaatst op 03/05/2010
Crew
904
pepzaza
Geplaatst op 03/05/2010
1739
Origineel geplaatst door pepzaza
Tank Girl, heerlijk anarchistische strip, maar de film was vooral verwarrend.

http://www.stripinfo.be/images/strip/strip_100368.jpg http://24hourstomidnight.files.wordpress.com/2009/04/tt0114614_largecover.jpg

Lang geleden dat ik die gezien heb, maar ik meen dat ik m toch wel erg leuk vond...
De comics ken ik niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.
Geplaatst op 04/05/2010 Citeren
mi-jah
Geplaatst op 04/05/2010

De eerste Iron Man vond ik ook een opluchting: eindelijk eens een superhero zonder zwart verleden dat hij elke dag meezeult.
belgianbingo
Geplaatst op 04/05/2010
Crew
904

De eerste Iron Man vond ik ook een opluchting: eindelijk eens een superhero zonder zwart verleden dat hij elke dag meezeult.

Is een meedogenloze wapenhandelaar zijn, geen zwart verleden?
pepzaza
Geplaatst op 04/05/2010
Crew
7888
:D
Veter
Geplaatst op 04/05/2010
Crew
3657
Gelijk heb je! Soms is het overdreven met die 'emo' cultuur, alsof er geen leven bestaat zonder trauma's... hetgene wat me mateloos stoort is die constante herhaling neem Spider-Man, als ik geen 1000 keer gelezen heb dat zijn oom stierf door zijn 'toedoen' heb ik het nooit gelezen. Dit is typisch een US mentaliteit denk ik. Tja en aan de andere kant zou men rap uitgeschreven zijn :D
T.I.A
Geplaatst op 04/05/2010
3030
Men herhaalt graag zo'n dingen om de nieuwe lezers te plezieren.
spock
Geplaatst op 04/05/2010
3030
Oja, overlaatst heb ik Whiteout gehuurd.

Van een goeie strip hebben ze een eerder saaie en bij momenten belachelijke film gemaakt. :rolleyes:
spock
Geplaatst op 04/05/2010
Yep, maar bij bijna elk deel wordt het op den duur wel een pain in the ass.

Bij de herstart van Marvel enkele jaren geleden, had men (Joe Quesada, ...) besloten om reeksen als Spider-man, X-men, .. te revampen zodat ze door een nieuwe generatie gelezen zouden worden (Ultimate X-men, ...). Men heeft dus gewoon de oude verhalen opgeblonken. Ik zou zeggen: koop een bundeling vna de oude verhalen en lees die. Maar ja, ik ben geen marketingmachine hé.
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/05/2010
3030
De Ultimate lijn is eigenlijk uit de grond gestampt om strips te hebben die meer overeenstemmen met hetgeen in de films gebeurt.
En de Ultimate lijn is toch veel meer dan alleen maar opblinken. Het gaat allemaal veel rapper vooruit, en Bendis bijvoorbeeld, die nu het langst op één en dezelfde titel zit met Ult. Spidey, schrijft toch wel heel goed hoor. Maar toch heb ik er de brui aan gegeven omdat ik nu eens niet zat te wachten op een Spidey die weer maar 15 jaar meer is. En ook de dood van Gwen Stacey (heeft spidey haar nu gedood ? 'snap') mistte ik in het Ult. universum.
Ook bij de herstart van de spidey reeks in het gewoon universum (616), brand new day dus, ben ik met de reeks gestopt. Het is voor een nieuwe generatie geschreven nu. mijn spidey is volwassen en getrouwd. de spidey van nu woond weer bij zijn tante, godbetert... (eventjes toch ;) )

Maar ik lees wel nog met veel plezier de nieuw verschenen bundels met comics uit jaren '70-80 in van Spidey. Dat was meer mijn periode ;)... in het nederlands dan wel, indertijd.
spock
Geplaatst op 04/05/2010
Crew
4173

Kent iemand het duistere verleden van Kick-ass ?
Dat lijkt me ook niet al te zwart te zijn. De zwarte humor daarentegen lijkt me een reden om eens te gaan kijken.
woelfie
Geplaatst op 04/05/2010
3030
Ik heb de strip gelezen.
Kick-Ass heeft geen duister verleden. Het is gewoon een high school nerd die ervan droomt superhero te zijn, en het dan maar doet ook. Hij trekt een raar pakje aan, en zonder de minste training of speciale krachten trekt hij er 's nachts op uit. En zo komt hij in een wel heel bloederig avontuur terecht. Tongue in cheeck, dat wel ! Maar toch, heeeeel bloederig. ;)

De film zag ik nog niet, maar newsarama schreef al dat hij even bloederig zou zijn als de strip, wat ik betwijfel, maar kom, en hier wordt hij al besproken door een mede forumer : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=10935&postdays=0&postorder=asc&start=210 (scrollen naar iet over halverwege van de bladzijde)
maar ik vrees dat ge moet ingelogd zijn om dat subforum te kunnen betreden. :rolleyes:
als het al marsjeert, want dat forum is me toch traag geworden, de laatste weken. 't loopt de spuigaten uit.
spock
Geplaatst op 04/05/2010