Een wat mysterieuze titel, maar ik leg het uit.
Buiten de klassieke stripverhalen (in welke taal dan ook) zie ik op de site redelijk wat 'stripgerelateerde' uitgaven staan, die naar mijn bescheiden mening enkel informatief zijn, maar bezwaarlijks als strips beschouwd kunnen worden. Een typisch voorbeeld is Kuifje, waar meer niet-stripverhalen op stripinfo.be staan dan echte strips. Een greep uit het aanbod:
Kuifje monografie, prentjes uit de albums met tekst over het desbetreffende personage.
Kuifje in Barcelona, tentoonstellingscatalogus, bevat wat originele Hergé-prenten, maar zeker geen strip.
Kuifje, Droom en werkelijkheid, Een analyse van Kuifje op basis van aparte prentjes, ver van het begrip strip verwijderd
Hergé 100 jaar, Knack-uitgave in het kader van 100e verjaardag van Hergé. Gewoon een tijdschrift dus, zeker geen beeldverhaal.
Hergé-biografie, zelfs geen illustraties !
Ik heb thuis nog een pak geïllustreerde leesboeken liggen van bv. De Smurfen, die in deze context veel relevanter dan een boek met prentjes en wat uitleg: ze bevatten tenminste een verhaal, en er komen prenten in voor die speciaal bij dat verhaal getekend zijn (en dan ligt de grens zeer dicht bij bv. de eerste Pol uitgaven, waar er ook geen tekstballonnejes waren, maar de tekst onder de plaatjes geschreven stond.
Met andere woorden, hoe ver kan je gaan met nieuwe uitgaven op deze site, en wordt de aanwezigheid gerechtvaardigd door de loutere aanwezigheid van wat prentjes uit de albums?
P.S. niet enkel Kuifje is in dit bedje ziek, voor mij is bv. Zozolala een stripinformatieblad en geen strip (hoewel je nog kan aanvoeren dat er ook originele stripstroken in gepubliceerd zijn), maar die grens is zeer breed en zeer grijs.