The art of: verkeerde cover

Crew
Avatar woelfie
4069
Kan iemand aub de cover van deze Art of Usagi Yojimbo verwijderen. Hij is slecht van formaat, en komt trouwens niet overeen met de echte cover van dit boek.
Ik meende nochtans dat ik mijn (zelf gescande) cover had toegevoegd, maar die is blijkbaar verdwenen.
Geplaatst op 14/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 14/06/2009
Crew
Avatar Veter
7823
Cover is weg... :)

Over covers gesproken... Hoe zit dat met die Nero's? Zijn dat werkelijk bestaande albums? (Ik heb namelijk al verscheidene malen albums gezien waar mensen zelf nummers opgeschreven hadden).
Ik vind het een beetje vreemd dat er nog zo'n groot aantal opduiken, maar waar je dan geen enkele cover bijzet. Ik ben liever wat terughoudend, dan later een heleboel corrigeerwerk te moeten doen. :(
Geplaatst op 14/06/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 14/06/2009
Crew
Avatar woelfie
4069
Alle ingevoerde albums hebben effectief een nummer of dfe cover gedrukt staan. Ik heb die indertijd nieuw gekocht (meeste in de Fnac, denk ik) en ik huiver ervan om dingen in of op mijn albums te schrijven.
Ik denk zelfs dat die nummers duidelijk zichtbaar moeten zijn op de scans (of minstens het feit dat er een nummer staat). Maar afgaande op je opmerking zie jij niet de origineel ingevoerde covers (1699x2339) maar enkel de verkleinde, zoals ze op de site komen te staan.
Ik vermoed dat een eerste uitgave van Het Volk zonder nummers was en dan een heruitgave mét nummer. Omdat ik geen datum van uitgave heb, heb ik die veilgheidshalve maar verwijderd bij de invoer.

Ik vind het raar dat je zegt "waar je dan geen enkele cover bijzet". Ik heb soms niet goed opgelet met de taal (Engels ipv Nederlands omdat mijn site standaard ingesteld staat op de vele comics die ik nog moet invoeren) en op het publicatiejaar (mogelijk eens vergeten te verwijderen).
Maar alleszins heb ik alle ingevoerde albums geteld qua pagina's én overal een cover toegevoegd. Indien die nog ontbreken is dat mogelijk een invoerprobleem. Ik zal ze nadien toch nog nakijken (bij het invullen van mijn collectie) en dan alsnog invoeren.

P.S. van Kangoeroe-eiland heb ik bv de uitgave zonder en met nummer. De tweede is trouwens iets lichter van cover.
Geplaatst op 15/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/06/2009
Crew
Avatar Veter
7823
We zien de covers inderdaad enkel in de verkleinde versie. Maar hier staan geen covers bij. En ik vermoed dat de hoge resolutie het probleem zou kunnen zijn. Als je die coverscans enkel maakt voor stripinfo kan je ze beter op een lagere resolutie inscannen (1000 pixels hoog is al ruim voldoende). Het is al meerdere malen gebleken dat het 'resize'script (om de covers te verkleinen) de covers niet verwerkt als de upload te lang duurt.
Geplaatst op 15/06/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 15/06/2009
Crew
Avatar woelfie
4069
Dat bedacht ik inderdaad ook toen ik (enigszins verwonderd) besefte dat de resolutie van die scans eigenlijk nogal hoog lag voor gebruik op deze site.
't is de standaard resolutie die ik gebruik omdat ik tamelijk veel goede scans maak.
Maar 't is inderdaad geen probleem om die eerst een stuk te verkleinen alvorens ze te uploaden.
Geplaatst op 15/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 15/06/2009
Avatar kagebe
198
Voor zover ik weet is Radical Comics absoluut niet de uitgeverij geweest van deze Art of Usagi Yojimbo boeken maar moet dat Radio Comix zijn.
Zeker het feit dat Radical Comics pas in 2008 begonnen is, en volgens mij ook daar terecht de prijs van beste nieuwe uitgeverij van dat jaar voor heeft gekregen,lijkt me een hele duidelijke indicatie dat ik op het goede spoor zit.
Geplaatst op 19/06/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 19/06/2009
Crew
Avatar woelfie
4069
Radical is inderdaad zeker verkeerd. 't moet Radio Comix zijn.
Hoe kon ik daar hebben over gekeken ? :( (of heb ik die niet ingevoerd?)

't gaat wel degelijk over "En Art1" en "En Art 2", zeker niet over "En Art3" die effectief door Dark Horse is uitgegeven.
Geplaatst op 19/06/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 19/06/2009
Crew
Avatar Veter
7823
Beide wel degelijk door woelfie :)

En alreeds gecorrigeerd. :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=90798
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=90799
Geplaatst op 19/06/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 19/06/2009