Recensies

ik schrijf nu regelmatig recenties en vroeg me af, om de kwaliteit van mijn eigen schrijfwerk wat hoger te krikken, of er niet een soort van score aangekoppeld kan worden aan dat werk.
Dit zou een goede indicatie moeten geven aan diegene die het maakt of hij wel goed bezig is of niet, en het is ook veel beter voor de site hier daar de reviews op een hoger niveau te komen liggen.

op tweakers.net hebben ze een soort van systeem waar een review met sterretjes wordt bekoord, zoals HIER
Geplaatst op 28/06/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/06/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Zo iets is ooit de bedoeling ja :)
Geplaatst op 30/06/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2009
Recenties met een t in plaats van een s. Is dat een grapje?
Geplaatst op 30/06/2009 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 30/06/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik vrees eens er scores gegeven worden... ik niet meer zal pennen :(
Ik ben nu eenmaal geen professor en weet dat mijn schrijftalent beneden peil is vergeleken met Bv onze Hans ... (Chapeau voor Hans maar elk zijn talent en ik kan niet beter, vindt dat trouwens ook niet nodig)
Dus om een blamage te voorkomen... Niet tot schrijfs ... ;(
Ik heb gelukkig nog andere taken, bezigheid :)
Voor mij is dit pure ontspanning, dat ik direct na het lezen van een album van me afschrijf
zeg maar een momentopname hoe ik de strip juist beleeft heb. eens je er scores opzet kan ik dit niet meer doordat ik constant zal sleutelen aan de opbouw en samenhang van de tekst.... en dan is er de lol van af ...

Jammer, maar helaas
Geplaatst op 30/06/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 30/06/2009
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik vrees eens er scores gegeven worden... ik niet meer zal pennen

Kan ik me voorstellen. Liever geen scores. Het is juist gezond dat er meerdere mensen recensies schrijven. Gedurende enige tijd was ik de enige recensist en ik ben blij dat dat voorbij is.
Geplaatst op 30/06/2009 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 30/06/2009
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Graag had ik even vermeld dat er in de toekomst op De Gentse Stripbeurs een prijs zal voorzien worden voor de regelmatigste recensist van deze site, maar of ik dit rond krijg voor november weet ik nog niet(heb het razend druk)! ;(

Of dit nu een NL is of B maakt niet uit... :P

Ik hou jullie op de hoogte! ;)
Geplaatst op 01/07/2009 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 01/07/2009
het hoeft ook niet te gaan over punten, maar over inhoud.

Indien een recensie gewaardeerd wordt op inhoud dan kan men alleen maar als schrijver verbeteren niet?
Misschien zie ik er gewoon anders tegen aan, en denk ik maar dat een ieder die een recensie schrijft dat ook doet om aan zijn medemens/geïnteresseerde te laten weten wat hij van dat boek vond. En dat je dan een beetje waardering terug krijgt is toch niet zo slecht, toch?!
Dat dit niet zo lyrisch kan als Hans is op zich toch ook geen probleem?

En ik ben ook geen professor, ik slaag er zelfs niet in om na 22 uur nog iets goed te schrijven zonder fouten ;-).
Geplaatst op 01/07/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 01/07/2009
Avatar the pope
1906
ik wil anders wel recensies gaan recenseren :D
Geplaatst op 01/07/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 01/07/2009
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Laat maar komen Grietje... :P
Geplaatst op 01/07/2009 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 01/07/2009