Kull: The Vale of Shadow en Kull van Dark Horse

Avatar kagebe
198
Aangezien dit de enige Kull vermelding tot nu toe is in de database,vraag ik me af of de serie Kull van Dark Horse (6 delig) hier onder moet vallen of moet dat als aparte entry gedaan worden.

Er zijn 3 hoofdseries van Kull bij Marvel geweest tot nu toe en wel:
Kull the Conquerer (1e serie) 29 issues vanaf issue 11 Kull the Destroyer genoemd (1971-1978)
Kull the Conquerer (2e serie) 2 issues (1982-1983)
Kull the Conquerer (3e serie) 10 issues (1983-1985)

Uitgaande van de eerste serie zonder voorvoegsel zou de Dark Horse serie een C meekrijgen neem ik aan.

Lees graag wat jullie willen.
Na deze komt ook nog een keer Solomon Kane aan de orde en dan heb ik zo'n beetje de comics naar de verhalen van R.E.Howard wel gehad.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 02/09/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Naar ik mag aannemen zal de reeksnaam wel gewijzigd gaan worden in Kull. (Met de variantnamen Kull the Conqueror, Kull the Destroyer, Kull and the Barbarans) Of niet, T.I.A?

Daarbinnen krijgt de Dark Horse Kull dan inderdaad de C-nummering.

Omdat het eerste nummer van het magazine Kull and the Barbarians (3 nummers) reprints bevat van Kull the Conqueror ben ik geneigd om dat ook in deze reeks te zetten.

Kull: The Vale blijft staan en om het te completeren kunnen de twee 3D-issues van Blackthorne er ook nog bij.

(Gelukkig is Solomon Kane gemakkelijk - twee reeksen, " " en "A", en een TPB)
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 02/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
vind ik een goed alternatief, voor mij is het zeker oké :)
met de voorwaarde gelijk Cuppenh aanhaalt deze reeksen zeker als alternatieve reeks toevoegen en dan de toegevoegde reeksnamen telkens in de titel vermelden.
vb: The Conqueror, Issue titel . Zodat je niet moet zoeken naar de splinterreeksen waar ze precies staan ...

Reeksnaam aangepast.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 02/09/2009
Avatar kagebe
198
Het gelijktijdig bezig zijn met een serie levert soms wat foutjes op.

Ik denk dat ik bij 1 of 2 van de Dark Horse serie het uitgever vakje niet heb aangepast omdat ik dacht,en normaal werkt dat ook goed, dat na ingeven van de eerste comic dat veld niet veranderd.
Zag opeens dat er van de Marvel serie werd ingevoerd en dat daardoor het uitgever vakje was veranderd.
Ik hoop dat jullie het al gezien hebben en weer kunnen verbeteren.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 02/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Had ik gezien en is al verbetert (refresh pagina) toch bedankt voor de info :)
Ik heb maar de Marvel reeks ook bijgezet nu we toch bezig waren en ook de varianten van Issue #1 van Dark Horse en de Integraal

;)
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 02/09/2009
Crew
Avatar Veter
7841
Het veld blijft inderdaad staan op de laatst ingevoerde. Als er natuurlijk ondertussen iemand anders bezig is met een ander deel van de reeks in te voeren, onder andere uitgeverij, zorgt dat voor wat verwarring. :)
Zou goed moeten staan nu.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/09/2009
Avatar kagebe
198
Ik heb het al weer gezien.Snel opgelost zo.
En nu het enorme werk om de trade The Saga of Solomon Kane ook in te voeren.Aangezien het gaat om de korte verhalen die in allerlei andere series extra verschenen zal ik alle verhaal titels apart vermelden.
Geplaatst op 02/09/2009 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 02/09/2009