eerste druk

Crew
Avatar fluiten
7764
Is dat niet lastig voor jou dat ik je steeds gegevens en een scan van een eerste druk bezorg terwijl jij vooral interesse hebt voor de laatste uitgave?
Geplaatst op 16/06/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 16/06/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Wel, ik zoek de nieuwe gegevens wel op indien nodig :)
Geplaatst op 16/06/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/06/2006
Ik ben nieuw hier, dus ik stel nu een vraag die wellicht al eerder is gesteld:

Waarom wil je van een album de datum van de laatste druk / herdruk hebben en niet de eerste druk? De meeste stripliefhebbers zijn toch geinteresseerd in de eerste druk? Bovendien wordt dan duidelijk hoe oud een bepaald verhaal / album feitelijk is.

Een ander vraagje, dat hier ook betrekking op heeft: Van sommige reeksen zijn eerst andere versies verschenen, bijvoorbeeld in zwart/wit of tweekleurendruk (bijvoorbeeld Suske en Wiske, Kuifje, Bakelandt, Jommeke) Kunnen deze reeksen ook worden toegevoegd? En zo nee, waarom niet?
Geplaatst op 29/07/2006 Citeren
Avatar
Aart-Teun
Geplaatst op 29/07/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Voorlopig is het dus niet mogelijk verschillende versies van 1 album in te geven. Ze zouden in het huidige systeem moeten ingegeven worden als andere strips, het geen niet bevorderlijk is voor het overzicht.
De eerst volgende grote aanpassing die ik ga doen is het mogelijk maken om verschillende versies van één strip in te kunnen geven.

De reden waarom we opteren voor de nieuwste versie is omdat dit het meest logische is vanuit het standpunt van de gewone striplezer. Indien je naar de winkel gaat en een bepaald album zoekt, zullen ze daar meestal de nieuwste versie hebben. Indien uitgeverij A morgen een strip die voordien bij uitgeverij B verscheen opnieuw uitgeeft, zal de versie van uitgeverij A het best beschikbaar zijn.
Geplaatst op 29/07/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/07/2006
Ok, ik begrijp dat gezien het standpunt van de gewone lezer er gekeken wordt naar de nieuwste versie van een verhaal, zoals die momenteel in de winkel ligt. Maar daarbij kan toch nog wel de eerste druk vermeld worden? Een gewone striplezer zal niet naar de winkel gaan en vragen om een bepaalde druk van een album. Wanneer de nieuwere druk hetzelfde is als de eerste druk (qua inhoud dan), kan toch gewoon de eerste druk vermeld worden?

Voorbeeld bij Douwe Dabbert:
Als iemand vraagt om "Terug naar het verborgen dierenrijk" van Douwe Dabbert, zal hij niet zeggen dat hij per se de herdruk uit 2003 wil hebben. Volgens mij kan hier daarom best de eerste druk uit 1997 vermeld worden. Of heb ik het mis?

Suggestie:
Of misschein kunnen (in de toekomst) zowel de eerste druk als laatste druk van een bepaald album worden gemeld?
Geplaatst op 30/07/2006 Citeren
Avatar
Aart-Teun
Geplaatst op 30/07/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Origineel geplaatst door Aart-Teun
Ok, ik begrijp dat gezien het standpunt van de gewone lezer er gekeken wordt naar de nieuwste versie van een verhaal, zoals die momenteel in de winkel ligt. Maar daarbij kan toch nog wel de eerste druk vermeld worden? Een gewone striplezer zal niet naar de winkel gaan en vragen om een bepaalde druk van een album. Wanneer de nieuwere druk hetzelfde is als de eerste druk (qua inhoud dan), kan toch gewoon de eerste druk vermeld worden?

Dat gebeurt ook. We vermelden enkel de nieuwste druk indien deze verschilt van de vorige.

Origineel geplaatst door Aart-Teun
Suggestie:
Of misschein kunnen (in de toekomst) zowel de eerste druk als laatste druk van een bepaald album worden gemeld?

Ik hoop over enkele weken het systeem aan te passen zodat we elke afwijkende uitgave kunnen opnemen.
Geplaatst op 30/07/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/07/2006
Bedankt. Ik kijk er naar uit.
Geplaatst op 30/07/2006 Citeren
Avatar
Aart-Teun
Geplaatst op 30/07/2006