Beste strips van...

Avatar the pope
1906
Nu de ranglijst van "Beste Strips" er zo mooi uitziet, vroeg ik me af of de lijstjes "Beste strips van 2008" en "Beste strips van 2009" niet wat gefinetuned zouden kunnen worden.

In het optimale geval zouden die lijstjes (wat mij betreft) zeer kort op de bal moeten spelen wat betreft aankooptips voor recente nieuwigheden, en in die zin lijkt mij een iets ander opzet dan voor de all-time ranking aangewezen.

even mijn twee centsvoorkeuren, uiteraard mogen die volledig genegeerd worden:

-Alle strips die voor het eerst uitkwamen in het jaar in kwestie tout court en alle strips die dat jaar voor het eerst in het Nederlands uitkwamen, zouden in aanmerking komen. De zoveelste heruitgave van De Schat van Beersel dus bijvoorbeeld niet.

-In het kader van het snel op de bal spelen met nieuwe tips, zouden voor mijn part ook minder stemmen nodig zijn voor een strip opgenomen wordt. Misschien zijn een stem of 5 à 8 al voldoende?

-In die optiek zou een bayescorrectie van tien extra stemmen weinig logisch zijn. Hier is het misschien aangewezen om opnieuw met een gewoon rekenkundig gemiddelde te werken, of met een veel bescheidener bayescorrectie.


En excuus voor mijn gezaag.
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/11/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Het probleem is dat die lijstjes die jij vraagt toch net iets complexer zijn om op te vragen, query wise
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/11/2009
Avatar the pope
1906
maar voor een half (heel?) genie als u mag dat toch geen probleem zijn? :D
Geplaatst op 02/11/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/11/2009
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door the pope
maar voor een half (heel?) genie als u mag dat toch geen probleem zijn? :D

Programmeersgewijs ben ik ervan overtuigd dat dat inderdaad geen enkel probleem vormt voor onze webmaster. Maar jammer genoeg is 't ook maar een mens met gezin, werk,nog andere hobby's en slechts 24 uur in een dag! Jammer, maar 't zij zo.
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/11/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Vooral die 24u en 't feit dat ik 8u slaap (MINIMUM!!!!) nodig heb :(
Geplaatst op 03/11/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/11/2009