Ik zat net ff op
deze pag te neuzen, en de hoeveelheid verschillende uitgaven verbaasde mij zeer! Bij nadere bestudering blijken er naast de
gewone 1e druk ook nog verschillende speciale uitgaven voor een aantal winkels te zijn gedaan.
De volgende winkels deden mee (de links verwijzen naar de betreffende albums):
-Amsterdam >
Professor Ich met
deze extra pagina.
-Arnhem >
De Noorman-Brugge >
De Striep met
deze extra pagina.
-Den Bosch >
Silvester met
deze extra pagina.
-Den Haag >
Haagse Stripshop-Eindhoven >
Eppo met
deze extra pagina.
-Enschede >
De Strip-Aap-Groningen >
Modern Papier-Hoorn >
Het Gele Teken-Middelburg >
Het Perron-Nijmegen >
-Rotterdam >
Yendor met
deze extra pagina.
-Sittard >
Lektuurhal Michiels met
deze extra pagina.
-Utrecht >
De Strip- en Lektuurshop met
deze extra pagina.
Dit waren allemaal 1e druk SC's, waarvan de meeste dus vielen onder de noemer Tournee Editie 92.
Vreemde uitzondering is de Hoornse uitgave, omdat die niet staat vernoemd in die lijst.
edit: ik zie nu dat van de opgegeven lijst de details voor Nijmegen ontbreken... Ik ga nog even zoeken, maar ik vermoed dat voor de speciale uitgaven Nijmegen niet is doorgegaan, en dat Hoorn die plek heeft ingevuld...
De
tweede druk heeft een cover met iets lichter blauw, maar is verder hetzelfde. De
achterkant is echter wél veranderd: Het rode Meccano-logo linksboven is verdwenen en de prijs is hier in zwart ipv blauw.
De
1e druk HC heeft dezelfde
achterkant als de SC.
Verder is er een
Luxe HC 1e druk met stofomslag en zeefdruk.
Al deze info is een combinatie uit mijn eigen collectie (1e druk SC Silvester + 2e druk) en alle info van catawiki.nl, waarnaar ik hier veelvuldig heb verwezen! :)
Oh ja, mijn uiteindelijke vraag en doel hiermee: Hoe gaan we dit verwerken op de Stripinfo-pagina?
En de uitgave van
Het B-Gevaar, die hier op Stripinfo staat, staat op catawiki bij
Gilette, dus ik weet niet wat de juiste is...
Als je vergelijkt, zal je wel zien dat de gebruikte tekening dezelfde is als die van Professor Ich, dus de kans is groot dat het toch wel de Beauregard uitgave is...
Tjee, ik blijf editen... Op de
onofficiële site staat een hoop verklaard, ook wat
oplages, maar nog niet de Hoorn / Nijmegen wissel...