(ontbrekend onderwerp)

Een fotoboek over en met striptekenaars
of hoe groeit een hobby je bijna over het hoofd.

Een aantal jaren geleden heb ik eens een fotoboek uitgegeven waaraan o.a. Paul Geerts,
Jef Nys, Jan Bosschaert en Merho hun medewerking verleenden. Mede door hun foto’s en speciaal gemaakte tekeningen kun je dit boek in de kast van menig stripliefhebber terug vinden.
Dat ik ooit een fotoboek zou maken alleen met striptekenaars en scenaristen stond vast.
Het heeft echter zo’n 10 jaar geduurd voordat ik er écht terug aan begon te denken.
Natuurlijk waren er al fotoboeken met striptekenaars verschenen, maar ondanks veel mooi fotowerk kon geen enkel boek me écht bekoren.
Ik had wat ideeën, en na wat telefoontjes met grote namen uit de stripwereld, die graag wilden meewerken, stond mijn besluit vast!
Voorlopig doen we, Jan en ik, alles zelf, met eigen spaarcenten en sponsorgelden, in eigen beheer.

Het boek, ongeveer 240 bladzijden dik, zal meer dan 100 tekenaars en scenaristen bevatten.
Het grootste aantal, maar niet uitsluitend, zullen Belgen zijn, of toch al lang werkend en/of
verblijvend in België, zowel Nederlands- als Franstalig.
Het boek wordt een collectie van verschillende (bijna) vergeten gloriën, nieuw en minder bekend talent, en natuurlijk ook vele bekende grote namen. Twee bladzijden per persoon!
Natuurlijk zullen er in dit boek ook vele, meestal speciaal voor dit boek gemaakte teken- en andere kunstwerkjes te bewonderen zijn. De teksten, zowel in het Nederlands als in het
Frans.
Eind september moeten we klaar zijn met fotograferen. De wintermaanden zijn voor de lay-out, pre-press, teksten enz.
Medio 2007 zal het boek te koop zijn.

Met trots melden wij graag dat wij, tot en met 7 augustus 2006, al 83 tekenaars en scenaristen gefotografeerd hebben, waaronder vele grote namen, namelijk:
Ivan Petrus Adriaenssens, Luc Vincent, Michael Vincent, Eduard Aidans, Dino Attanasio, Berck, Karel Biddeloo met Urssla Lundmark, Mario Boon, Tom Bouden, Jeff Broeckx met Ingrid van Dijck, Ken Broeders, Buth, Charel Cambré, Francis Carin, Louis-Michel Carpentier, David Caryn, Raoul Cauvin, J.F. en Maryse Charles, Claus, Crisse, Luc Cromheecke met Laurent Letzer, Dany, Lucien De Gieter, Philippe Delaby, De Marck en De Wulf, Christian Denayer, Bruno Di Sano, Thomas Du Caju, Ersel, Ferry, Philippe Francq, Paul Geerts, Marc Hardy, Vincent Henin, Hermann met Yves H., Daniel Hulet, Ikke met Yurg, Ilah, Charles Jarry, Jean-Pol, Daniel Kox, Lambil, Hec Leemans, Willy Linthout, Martin Lodewijk, Macherot, Malik, Marcel Marlier, Marc-Renier, Jacques Martin, Marvano, Bob Mau, Mazel, Merho, Luc Morjaeu met Peter van Gucht, Jef Nys, Ptiluc, Eddy Paape, Pom, Henri Reculé, Renaud, Rik, Patriek Roelens, Grzegorz Rosinski, Magda Seron met Olivier Wozniak, Marc Sleen, Dirk Stallaert,Swerts en Vanas, Yves en Sophie Swolfs, Tamar, Paul Teng, Tibet, Urbanus, Vance,Jean Van Hamme, Steve Van Bael, Robert van der Kroft, , Patrick Van Oppen, Ron van Riet, Marc Verhaegen, Christian Verhaeghe met Olga Ooms, Walthéry, Marc Wasterlain, Albert Weinberg, Michel en Nadine Weyland, en er volgen nog grote namen !

Gedurende juli en augustus trekken we vooral rond in de omgeving van Namen, Luik en Brussel om nog meer grote namen uit de Belgische stripwereld te fotograferen.

INTERESSE? LOGISCH TOCH!

Wat gaat dit boek kosten, en hoe kan je je nu al verzekeren van een exemplaar?
Een sponsor- of noem het een voorinteken- exemplaar kost € 50,00.

Je krijgt hiervoor in ieder geval een genummerd en gelimiteerd exemplaar. De boeken die in de handel zullen verschijnen zijn niet genummerd. Wil je een factuur? Geen probleem!
Wil je meerdere boeken, bijvoorbeeld als relatiegeschenk? Bij afname van minimum 10 stuks kan er in de, door jouw gesponsorde, boeken een blad met jouw reclame voorzien worden. Ook nemen wij de, eventuele, verzending van je boek(en), binnen België en/of Nederland, voor onze rekening!
Na betaling word je, per e-mail, en deze advertentie regelmatig op de hoogte gehouden van de gang van zaken.
In ieder geval wordt je naam, of die van je firma, op de dankbladzijde van ALLE boeken vermeld.


Gelieve ons bij interesse eerst te mailen of te bellen, en je adres op te geven. Je krijgt dan direct de betalingsgegevens en een bestelnummer dat je verzekert van reservatie van je exemplaar of exemplaren.


Toch nog vragen? Contacteer ons!

Tot hoors ?

Jan & Karin Magito




Jakari Productions
Email: jakari@telenet.be
Tel: + 32 (0)3 647 36 96 Gsm: +32(0) 475 83 03 78
Geplaatst op 26/06/2006 Citeren
Avatar
Jan & Karin
Geplaatst op 26/06/2006