Algemene vragen bij toevoegen

Ik heb een paar algemene vraagjes waarvoor ik hier niet direct een antwoord vind:

Tekenaar, scenarist, inkleurder, inkter moeten vermeld worden in het vak "Opmerking voor de Administrator" indien nog niet in database?

"Integraal/Bundel" moet altijd aangevinkt worden bij een one shot of alleen indien het een bundeling van verschillende uitgaven betreft?

Welke keuzemogelijkheid moet worden aangevinkt indien het om een uitgave in eigen beheer gaat?

Is het zo dat een album dat (nog) niet tot een reeks behoort ( of met eventuele vervolgen onzeker) moet toegevoegd worden als REEKS ipv strip?

Nog niet in de database bestaande uitgeverijen moet je bij "Opmerking voor de Administrator" bijvoegen?

Krijgt men bericht wanneer een ingediende reeks of strip daadwerkelijk toegevoegd wordt?

Vermeld je best bij je eigen opmerkingen dat er een signering in het album is of wordt dat automatisch gedaan wanneer je een signering tovoegt (indien deze mogelijkheid bestaat)?
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
Lancelot
Geplaatst op 20/12/2009
Crew
Avatar Veter
7845
- Als een auteur nog niet in de database zit, kan je die eerst zelf toevoegen. Als je daarna de strip toevoegt, zal hij al te vinden zijn in het keuzelijstje. De mods moeten hem wel nog goedkeuren, en kunnen hem dan eventueel wel weer verwijderen. In elk geval is het altijd aangewezen eerst via de zoekfunctie (rechtsboven, het tekstvakje met het vergrootglaasje naast; of via de uitgebreide zoekmodus) toch even na te kijken of de auteur nog niet aanwezig is. En dan best enkel de achternaam gebruiken, misschien zit de auteur er al in met een afgekorte voornaam.

- Integraal/bundel enkel aanvinken als het een bundeling van verschillende uitgaven betreft. Er wordt dan automatisch een "INT" toegevoegd aan de nummering.
One-shots zijn geen bundelingen. Als de one-shot toch echt in een reeks thuishoort, kan je eventueel een voorvoegsel toevoegen. In de Engelstalige reeksen wordt dan meestal een OS gebruikt als voorvoegsel, in de Nederlandstalige is het eerder ongebruikelijk (denk ik) dat een one-shot toch tot een reeks gerekend wordt.

- "Eigen beheer" zit er in als 'uitgeverij' en wordt als dusdanig gebruikt

- Nieuwe reeksen kan je zelf aanmaken, daarna krijg je dadelijk de gelegenheid er een strip aan toe te voegen. Ook one-shots die niet echt tot een reeks behoren worden op die manier geplaatst.
Reeksen zijn dus niet gelijk aan albums, maar albums hebben reeksen nodig om kunnen geplaatst te worden.

- Uitgeverijen kan je niet zelf aanmaken, en kan je best even aanvragen hier op het forum voor je de strips gaat toevoegen.
Eventueel voeg je er eentje toe met een foute uitgeverij en plaats je dan een opmerking dat de uitgeverij fout is, en wat de juiste moet zijn. Gelieve geen hele reeksen toe te voegen met foute uitgeverij, het is nogal wat werk voor de mods om dat dan allemaal te herzetten.

- Je krijgt geen bericht als je strip geplaatst is, maar je kan op het homepage wel zien welke strips toegevoegd zijn.
Onderaan de lijst met de updates zie je nog een link: Overzicht updates, daar kan je via het dropdown menuutje kiezen op welke updates je wil sorteren.

- Voor albums die gesigneerd verkocht worden (zoals sommige luxe-uitgaven) kan je een opmerking zetten bij uitgave.
Als je een album zelf hebt laten signeren, is dat een persoonlijke opmerking, en die kan je kwijt in je collectie. Dan zet je de opmerking bijvoorbeeld in het vakje "Opmerking" bij "Deze strip in je collectie", rechts naast het betreffende album.

- Ook nog opletten dat je de taal goed zet als je een album toevoegt (standaard staat de taal in het Nederlands).
Als je meerdere albums wil toevoegen in een andere taal, kan je die best vastzetten. Ga daarvoor naar je Controlepaneel (via homepage, menu links, bovenaan) en kies daar "Standaard taal voor het toevoegen van strips" en sla dat op. Dat kan je op elk moment weer wijzigen.
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 20/12/2009
Dank je hartelijk voor dit uitgebreide antwoord. Mooi dat op deze site alles zo vlot wordt opgevolgd!
Hierbij mijn felicitaties voor iedereen die voor deze uitgebreide database gezorgd heeft.
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
Lancelot
Geplaatst op 20/12/2009
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Daar zorg je uiteindelijk zelf ook voor als je in de toekomst veel toevoegt...

Natuurlijk hebben ze hier een vaste ploeg voor!!! ;)
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 20/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik heb den late/nacht :D

PS: Er is geen vaste ploeg, iedereen vult aan datgene hij wil zien in een reeks gegoten met stripinfo versiering :D
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 20/12/2009
Dat bijvoegen van nieuwe reeksen zal ik graag doen voor een toffe site als deze. Heb tot dusver bij een andere site meer dan 800 reeksen bijgevoegd in de database. Een mooie site, maar het probleem is dat je er nergens geraakt wanneer je gewoon iets vraagt. Je moet er zagen en zelfs klagen voor men de reeksen daar daadwerkelijk valideert. Zo raakt je energie opgebruikt aan verkeerde dingen, en heb je meer frustratie dan plezier.
Hier zal ik minder moeten toevoegen omdat er al veel toegevoegd is. Alleen op engelstalig gebied kan ik nog veel toevoegen.
Het is alvast een pluspunt dat alles er hier democratisch aan toe gaat en dat de opvolging zo attent is.
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
Lancelot
Geplaatst op 20/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Lancelot
Dat bijvoegen van nieuwe reeksen zal ik graag doen voor een toffe site als deze. Heb tot dusver bij een andere site meer dan 800 reeksen bijgevoegd in de database. Een mooie site, maar het probleem is dat je er nergens geraakt wanneer je gewoon iets vraagt. Je moet er zagen en zelfs klagen voor men de reeksen daar daadwerkelijk valideert. Zo raakt je energie opgebruikt aan verkeerde dingen, en heb je meer frustratie dan plezier.
Hier zal ik minder moeten toevoegen omdat er al veel toegevoegd is. Alleen op engelstalig gebied kan ik nog veel toevoegen.
Het is alvast een pluspunt dat alles er hier democratisch aan toe gaat en dat de opvolging zo attent is.


Kan al denken wie je bedoeld :D

Alvorens Engelstalige Items in te voeren
kijk je best naar de opzet van een paar reeksen
Zo kan je zelf al veel vragen uitsluiten indien je twijfelt over invoer.

Bedankt voor de lof, we doen ons best iedereen te bekoren.

Welkom!

;)
Geplaatst op 20/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 20/12/2009