lijstjes ter verbetering van de site

Crew
Avatar woelfie
4125
Bij het opvragen van je collectie kan je snel zien voor welke strips er nog een cover ontbreekt, of een isbn nummer, of het aantal pagina's, enz.

Het zou ook wel leuk/handig zijn om ,een lijstje te kunnen opvragen voor welke delen er nog een bepaald ander gegeven ontbreekt. Zo denk ik aan covertekst, logo of afbeelding reeks, enz.
Daar kan ik nog een pak input geven, maar één voor één de lijst aflopen om te kijken wat er nog ontbreekt, zie ik niet echt zitten.
Geplaatst op 22/12/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 22/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Dat kan inderdaad handig zijn. Ik kijk of het doenbaar is :D
Geplaatst op 22/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Idd een goed idee, op die manier zullen er veel zaken toegevoegd worden die al heel lang "ontbraken" denk ik.

http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb zo een link toegevoegd. Als je er op klikt, krijg je enkel strips te zien die in jouw bezit zijn, waarvan het uitgavejaar, het aantal paginas of het ISBN nummer ontbreekt of waarbij niet is ingegeven of ze kleur of zwart/wit zijn
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/12/2009
Avatar Voske
248
Thx, lijkt goed te werken!

Wellicht handig niet enkel hier, maar ook achter de link op te nemen welke gegevens zoal kunnen ontbreken.
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
Voske
Geplaatst op 23/12/2009
Avatar Herbert
1105
OK, aan de slag !!
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 23/12/2009
Avatar the pope
1906
zeer slimme functie..

het zou miss wel wenselijk zijn dat bij boeken zonder isbn-nummer dat ook als dusdanig kan ingevoerd worden..
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 23/12/2009
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door the pope
het zou miss wel wenselijk zijn dat bij boeken zonder isbn-nummer dat ook als dusdanig kan ingevoerd worden..


Inderdaad.
Geplaatst op 23/12/2009 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 23/12/2009
Wat een beetje vervelend is, is het feit dat reeksen in verschillende uitgaven of door verschillende uitgevers soms wél en soms niet in de juiste volgorde worden weergegeven, dit - denk ik - door het gebruik van 'voorletters', ipv. een soort Matla-nummering.

Het gaat in het collectieoverzicht van (bijvoorbeeld) Nero 1 naar Nero C1 en vervolgens Nero P1, waarbij het over drie verschillende albums gaat. In de printbare versie staan de verschillende uitgaven van eenzelfde album overigens wél netjes bij elkaar - tenminste voor zover ik kan nagaan.

Bij 'De daverende daden van DD en C'. heb je uiteraard het zelfde probleem, maar daar geeft de printbare lijst eerst de reguliere uitgaven, en vervolgens deze in 'Ohee' weer.

Bij 'Ketje en Co' staat dan telkens weer de Ohee-uitgave onder het reguliere album in zowel het collectieoverzicht als de printbare lijst.

Een beetje jammer is overigens ook dat zg.collecties (Beste uit Robbedoes, Jeugdzonden, Ohee, ... ) 'niet (ook) als één 'reeks' terug te vinden zijn.

Maar hé, als ik het beter kan moet ik het zelf maar doen zeker :)

Danny
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Datomoon
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Als ik het dus goed begrijp, staan de stirps in het collectiebeheer dus verkeerd gesorteerd?

Origineel geplaatst door Datomoon
Een beetje jammer is overigens ook dat zg.collecties (Beste uit Robbedoes, Jeugdzonden, Ohee, ... ) 'niet (ook) als één 'reeks' terug te vinden zijn.

Niet exact als een reeks, maar 't lijkt er toch wel goed op: http://www.stripinfo.be/lijst.php?sort=collectienr&collectie=296
Je kan bij de "Sorteer opties" bovenaan kiezen hoe dit getoond wordt.
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/12/2009
I know, maar de afzonderlijke albums van een collectie komen in het overzicht steeds onder de resp. reeks terecht, én, aangezien de link van elk album naar de reeks zelf leidt is het vaak een gehannes met pijltjes en backpagen, wat vooral bij iets als ohee nogal desorienterend werkt :) Ohee is overigens de enige collectie waarmee ik persoonlijk 'hinder' ondervind. 't Blijft uiteraard een luxeprobleem en elke verzamelaar stopt zijn boeken in de kast zoals hij zelf wil :)

toch bedankt voor de reactie

Danny
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Datomoon
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Surya
Als ik het dus goed begrijp, staan de stirps in het collectiebeheer dus verkeerd gesorteerd?

Idd: Om maar een voorbeeld te noemen staan bij Groo de strips in volgorde 1, A1, B1, C1, MSA1, MSB1, MSC1, ..., S1, 2, A2, B2, etc. terwijl het uiteraard logischer zou zijn om 1,2,3,4,... A1, A2, A3, ... B1, B2, B3... MSA1, MSA2, MSA3 enz te tonen.
Had er nog niemand deze opmerking gemaakt ?
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Herbert
Origineel geplaatst door the pope
het zou miss wel wenselijk zijn dat bij boeken zonder isbn-nummer dat ook als dusdanig kan ingevoerd worden..


Inderdaad.

³
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar cuppenh
1519
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Surya
Als ik het dus goed begrijp, staan de stirps in het collectiebeheer dus verkeerd gesorteerd?

Idd: Om maar een voorbeeld te noemen staan bij Groo de strips in volgorde 1, A1, B1, C1, MSA1, MSB1, MSC1, ..., S1, 2, A2, B2, etc. terwijl het uiteraard logischer zou zijn om 1,2,3,4,... A1, A2, A3, ... B1, B2, B3... MSA1, MSA2, MSA3 enz te tonen.
Had er nog niemand deze opmerking gemaakt ?


Dat had ik ook al eens opgemerkt: alle "1"s staan bij elkaar, dan de "2"s enz. ongeacht voor- en achtervoegsels. Niet echt logisch, dus.
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Datomoon
I know, maar de afzonderlijke albums van een collectie komen in het overzicht steeds onder de resp. reeks terecht

Wat bedoel je juist? Als je op collectienummer sorteerd, zie je ze toch in volgorde?

Origineel geplaatst door Datomoon
aangezien de link van elk album naar de reeks zelf leidt

Als de strips weergegeven worden, wordt zowel de reeksnaam, deel als albumtitel getoond. De reeksnaam is dan een link naar de reeks, de albumtitel een link naar het album in kwestie, dus je kan er direct naartoe?

http://www.stripinfo.be/lijst.php?sort=collectienr&collectie=771
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/12/2009
Je hebt volkomen gelijk, je moet sorteren op 'nr. in collectie'. Maar ik had het vnl. over het feit dat je in een 'collectie' niet van het ene naar het andere album kunt schakelen.

Baard en Kale in Midden Amerika (collectie Jeugdzonden) bijvoorbeeld. Door erop te klikken kom je automatisch in de lijst met B & K-albums terecht, waarbij je mbv. de pijltjes wel naar een volgend of vorig B & K-album kunt, maar je kunt nergens naar eenvorig of volgend 'Jeugdzonden' album.

En de albums worden, in de 'eigen collectie', automatisch onder de eigenlijke reeks geklasseerd en niét onder, in dit geval, de collectie Jeugdzonden'
Pffff... :)

Maar 't is zoals gezegd een luxe probleem, en zelfs een beetje tegennatuurlijk.
Baard en kale albums horen bij elkaar, en niet her en der verspreid :)
Maar verzamelaars zijn een vervelend ras, en vandaag willen ze 't zus, en morgen weer zo :P
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Datomoon
Geplaatst op 30/12/2009
Crew
Avatar Surya
13272
Origineel geplaatst door Datomoon
Baard en kale albums horen bij elkaar, en niet her en der verspreid :)

Vandaar de huidige ordening :)

Origineel geplaatst door Datomoon
Maar verzamelaars zijn een vervelend ras, en vandaag willen ze 't zus, en morgen weer zo :P

Ha, zelfkennis, het begin...
Geplaatst op 30/12/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/12/2009
Hallo,

Ik wil jullie eerst feliciteren met jullie fantastische site. Tot nu toe heb ik met mijn strips beheerd met 'The Collector's file', maar deze site is toch wel stukken handiger. Vooral dan nieuwe strips invoeren.
Een voordeel van The Collector's file was wel dat de waardebepaling van de Matla-catalogus erin vervat zat. Nu moet ik zeggen dat die meestal aan de hoge kant was, maar toch.
Overwegen jullie om op termijn een waardebepaling aan een strip te koppelen?
Geplaatst op 02/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/01/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Dit is al enkele keren besproken. Het probleem daarmee is dat die waardes stijgen, en niemand ziet het zitten dat de hele tijd voor alle strips op te volgen. En waardes die niet up to date zijn, zijn misleidend. Dan heb ik liever voorlopig geen waardes, tot er een oplossing is voor dat probleem.
Geplaatst op 02/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/01/2010
Wel, ik kan je hoegenaamd geen ongelijk geven... Eigenlijk keek ik alleen naar die waarde als ik op een stripbeurs veel geld moest neertellen voor een strip, gewoon om te zien of ik me niet te veel bedrogen moest voelen :)
Geplaatst op 02/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/01/2010