Collectie raadplegen op tablet-pc of gsm

Op de site van Collectorz ben ik een handige feature tegengekomen: je kan je collectie raadplegen op je iPhone. Nu heeft niet iedereen een iPhone uiteraard (ik trouwens ook niet), maar zijn er al plannen om er eventueel voor te zorgen dat je je collectie kan
raadplegen vanop een tablet-pc zonder internetverbinding of via je gsm? Zo moet je geen kilo's papier meesleuren naar een beurs als je, zoals ik, niet meer precies weet wat je allemaal in je collectie hebt.

Maar dit is waarschijnlijk geen sinecure om te ontwikkelen...
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/01/2010
Crew
Avatar Surya
13273
Zonder internetverbinding is helaas vrij moeilijk, en gewone GSM's hebben geen mogleijkheid om te surfen.

Eender welke smartphone met een browser kan dat uiteraard wel, maar gewone GSMs niet.
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2010
Maar kan je je collectie downloaden op je schijf en die zo bekijken?
En is er voor een smartphone nog een applet of iets dergelijks nodig?
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/01/2010
Crew
Avatar Surya
13273
Downloaden is momenteel nog niet mogelijk, ik zou eens een export naar PDF of spreadsheet moeten schrijven, maar de tijd ontbreekt me.

Voor smartphones is niets speciaals nodig. Je surft gewoon op de site zoals je dat nu via de PC doet.
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Ik heb daarjuist geprobeerd, zat op de site maar kon niet inloggen wegens 'beveiligde verbinding niet mogelijk'?
Waar zou hier het probleem aan liggen?
Voor de rest kon ik alles bekijken, zelf naar het forum kon ik gaan...
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 11/01/2010
Crew
Avatar Surya
13273
Hmmm, ik gebruik geen speciale dingen, kan je op andere sites wel inloggen?
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/01/2010
Origineel geplaatst door Surya
Downloaden is momenteel nog niet mogelijk, ik zou eens een export naar PDF of spreadsheet moeten schrijven, maar de tijd ontbreekt me.


Het is wel mogelijk te printen naar een virtuele printer (bijvb. qvPDF) waardoor er een overzicht in PDF-format ontstaat.De PDF is natuurlijk op de gewone manier te printen.

http://sourceforge.net/projects/qvpdf/
Geplaatst op 11/01/2010 Citeren
Avatar
bluebird56
Geplaatst op 11/01/2010
Crew
Avatar Iyo74
6898
Origineel geplaatst door bluebird56
http://sourceforge.net/projects/qvpdf/

Hé, die kende ik nog niet! Ik ben groot voorstander van Open Source, dus deze ga ik gauw eens uitproberen! Bedankt. (Tot op heden gebruik ik PrimoPDF, wat ook gratis is maar geen Open Source.)
Geplaatst op 12/01/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 12/01/2010
Avatar kael
3
Een selectieve export naar Excel lijkt me wel de beste optie.
Een beetje smartphone kan daar weg mee en zo vermijd je een (trage en dure) live verbinding voor lokaal opzoek werk op een beurs of zo.
Dat is o.a. ook de reden dat ik momenteel geen verder werk heb gemaakt om hier mijn collectie te actualiseren. Als je geen export kan doen, is het vroeg of laat verloren werk.
Geplaatst op 16/01/2010 Citeren
Avatar
kael
Geplaatst op 16/01/2010
Crew
Avatar Surya
13273
Origineel geplaatst door kael
Als je geen export kan doen, is het vroeg of laat verloren werk.

Ah, waarom?
Geplaatst op 17/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/01/2010
Avatar kael
3
De site wordt misschien hier wel dagelijks gebackupt, maar ik hou toch graag ook een zelf een offline backup bij, just in case.
Geplaatst op 17/01/2010 Citeren
Avatar
kael
Geplaatst op 17/01/2010
Avatar Deff
10
Ik ben ook wel voorstander van een backup/exporteer functie. Al was het maar naar een csv of een xml bestand ofzo.
Geplaatst op 17/01/2010 Citeren
Avatar
Deff
Geplaatst op 17/01/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Wie niet, maar geduld is een mooi zaak! :)
Geplaatst op 18/01/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 18/01/2010
Een API, of export functie (en liefst ook import functie terug dan ) zouden inderdaad een aantal extra mogelijkheden toevogen,

Voornamelijk als je in de winkels taat even kunnen kijken of je een strip nu al dan niet hebt is uitermate belangrijk .


Moest er een API beschikbaar zijn zouden verschillende andere mensen applicaties voor Android, iPhone of Maemo kunnen bouwen ...
Geplaatst op 27/02/2010 Citeren
Avatar
KrisBuytaert
Geplaatst op 27/02/2010
Crew
Avatar Surya
13273
Maar de Android en de iPhone hebben ook hun gewone webbrowser waarmee je dus op deze site kan surfen. Een apparte template voor kleine schermen zou misschien wel handig zijn. Helaas, zelf geen GSM om het mee te testen, en momenteel heb ik ook enkele andere dingen die ik liever eerst zou doen.
Geplaatst op 27/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/02/2010
Beide opties:
- site kunnen raadplegen op een gsm of bv. een Ipad
- collectie kunnen exporteren
zouden zeer handig en nuttig zijn.

Hopelijk vind je er de tijd eens voor.
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 09/05/2010
Hier hebben we het al over gehad...

Surfen op een GSM kan je supergoed met Operamini. werkt perfect.

http://www.youtube.com/watch?v=nO2k9sokqnY deze is al een tijdje geleden opgenomen.

Voor het andere moeten we het aan de meester overlaten...
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/05/2010
Wat is er nodig voor een mobiele versie van Stripinfo.be? Een m.stripinfo.be mogelijkheid waarop je een eenvoudiger versie van de site kan vinden? Zou een versie zonder hoofdbanner, forum en strip edit optie volstaan?
Geplaatst op 09/05/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/05/2010
Als je "printbare lijst" aanklikt en een lijst aanmaakt zonder de covers kun je die opslaan als tekst bestand in je browser.
Deze lijst kun je openen in Excel en kiezen voor tab gescheiden formaat.

Voila een lijst in Excel. In ieder geval een eerste mogelijkheid tot back-up en makkelijk mee te nemen op de telefoon.
Geplaatst op 26/09/2010 Citeren
Avatar
salo0000
Geplaatst op 26/09/2010