dubbele invoer

Crew
Avatar woelfie
4110
Dit album en dit album hebben beide nummer 1.
Het eerste kende ik nog niet, het tweede heb ik in mijn collectie (en daarom ook net ingevoerd). Ze dragen beide hetzelfde isbn nummer, is één van beide (in casu het eerste) dan niet verkeerd?
Geplaatst op 23/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/01/2010
Crew
Avatar Veter
7842
Beide ingevoerd door Woelfie (onmiddellijk na elkaar ingevoerd volgens het ID)
Misschien kan Woelfie een verhelderend licht schijnen op deze verwarring?

Tenzij dit een foute dubbele invoer was, en iemand er dan een cover voor gezocht heeft?
Geplaatst op 23/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/01/2010
Crew
Avatar woelfie
4110
Wat nogal eens gebeurt bij mij - omdat ik veel met het klavier werk - is dat ik per abuis druk en dan .
Ik veronderstel dat er dan 2 uitgaven worden aangemaakt?
Ik zal er wat beter op moeten letten, en dan de ontbrekende gegevens later invullen.

De eerste is daardoor gewoon onvolledig.
De cover ervan heb ik er in elk geval niet bij gezet.
Geplaatst op 23/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/01/2010
Crew
Avatar Veter
7842
Als je terugkeert bij je invoer, en dan weer op "Toevoegen" drukt, maak je inderdaad weer een nieuw album aan.
Ik heb de onvolledige verwijderd. Had een andere cover, maar allicht dan toch foute gegevens.
Geplaatst op 23/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/01/2010
Crew
Avatar woelfie
4110
Bedankt
En sorry voor de foute invoer
Geplaatst op 23/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/01/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Tja, dat was dan mijn fout. Ik nam aan dat het over 2 verschillende uitgaves ging. Voor dat album vond ik 2 verschillende covers en uitgavejaren. Natuurlijk vergeten controleren of deze ingegeven waren als alternatieve albums...
Sorry.

Zie bv. HIER. Ondertussen slaag ik er niet in om de andere gegevens terug te vinden. Gisteren nochthans wel gevonden...
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Alternatieve uitgave toegevoegd.
Gegevens gevonden op Amazon.
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 24/01/2010
Origineel geplaatst door Veter
Als je terugkeert bij je invoer, en dan weer op "Toevoegen" drukt, maak je inderdaad weer een nieuw album aan.
Ik heb de onvolledige verwijderd. Had een andere cover, maar allicht dan toch foute gegevens.


Shit, ik doe dat altijd als ik merk dat de auteur van een nieuw toegevoegd album nog niet in de database zit.
Ik keer dan terug met de backspace, voer de auteur in (in een ander tabblad) en druk dan weer op toevoegen.

Het vervelende is dat de auteur anders niet in de lijst staat.

Misschien een optie toevoegen dat je een nieuwe auteur kunt toevoegen wanneer je en bentde auteur(s) van een album aan het toevoeg?
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Veter
7842
Ja Chris, van jou zitten er inderdaad ook regelmatig dubbele albums tussen.

Als je de ontbrekende auteur(s) niet op voorhand toegevoegd hebt kan je eventueel een trucje toepassen zonder terug te keren.
Voeg de ontbrekende auteur(s) toe in een ander venster. Voeg nu een foute auteur toe aan het album, verwijder die weer, en intussen zal de toegevoegde auteur al beschikbaar zijn in het lijstje... :)
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Surya
13265
Dat komt ooit. In de tussentijd kan je een andere techniek gebruiken: open de "Auteur toevoegen" in een andere tab en voeg hem toe. Voeg dan een auteur toe aan de strip en verwijder die weer (tenzij het er een is die er effectief in moet staan he!). Tegen dan staat de nieuw toegevoegde auteur in de lijst ;)
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Surya
13265
Waw, great minds think alike :)
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Veter
7842
:D
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/01/2010
Ok, bedankt voor de tip.

Misschien kunnen jullie ooit eens een 'best practices' maken?

Aarghl, ik begin al zoals op mijn werk te denken. :(

Maar als ik jullie veel werk bezorg met foute ingaves, moeten jullie me dat zeggen hé. Toen ik heel in het begin slechte covers invoerde, hebben jullie me dat gemeld, sindsdien let ik er goed op. Dat komt jullie ook ten goede.
Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het is om altijd dezelfde fouten te moeten verbeteren.
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar Veter
7842
Het is soms wat een evenwicht zoeken. Ik wil niet dadelijk met het vingertje klaarstaan. Maar als ik merk dat er bepaalde fouten systematisch blijven herhaald worden (en het hangt er dan ook van af hoeveel correctiewerk ze meebrengen) zal ik dan toch een persoonlijk berichtje sturen met tips om dat proberen te verhelpen. :)
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/01/2010
Crew
Avatar woelfie
4110
Origineel geplaatst door woelfie
Dit album en dit album hebben beide nummer 1.
Het eerste kende ik nog niet, het tweede heb ik in mijn collectie (en daarom ook net ingevoerd). Ze dragen beide hetzelfde isbn nummer, is één van beide (in casu het eerste) dan niet verkeerd?

Om even hier op terug te komen, is dat normaal of eerder zeldzaam dat een nieuwe uitgave met een andere cover toch hetzelfde isbn nummer heeft ?
Geplaatst op 24/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 24/01/2010