verkeerde reeks

Crew
Avatar woelfie
4102
Oklahoma Jim gaat wel over de kleine Luky Luke (zoals in Kid Lucky), maar is toch gepubliceerd als deel A38 uit de reguliere reeks Lucky Luke.

Terzijde, in die reguliere reeks begint de nummering onder Lucky Productions te tellen vanaf A61. Iemand enig idee waarom?
En de latere nummers daarvan (vanaf het huidige A69 De profeet) zijn niet meer onder Lucky Productions, maar onder Lucky Comics.
Bovendien zijn zoals hierboven vermeld deel A38 Oklahoma Jim, deel A41 De Kunstschilder en deel A42 De legende van het westen.
Daarna (of daartussen?) zitten dan nog de "C"nummers, eveneens bij Lucky productions.

't is echt een warboel

Edit: tussendoor nog even gemerkt dat de cover van V EN-15 The Daltons in the Blizzard verkeerd is.
Geplaatst op 29/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/01/2010
Crew
Avatar Veter
7839
De nummering is overgenomen van een andere site.
31 delen bij Dupuis, daarna 29 Dargaud = 60, verder tellen bij 61 dus...
Geplaatst op 29/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 29/01/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Woelfie, waar heb je die nummers vandaan?
Ik was gelukkig al gestopt met de die reeks, maar die paar die ik toch nog gekocht had van Lucky Productions hebben nergens een nummer. Vandaar dat die eigen nummering overgenomen werd.
En ik dacht dat ook de latere geen echte nummering hebben, of hebben ze dat wel?
Een alternatief zou kunnen zijn dat we die Lucky Productions/Comics uitgaven als een 3de uitgavevolume bekijken en van 1 beginnen te tellen met voorvoegsel B.
Geplaatst op 30/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/01/2010
Crew
Avatar woelfie
4102
De nummering staat gewoon op de rug van de Lucky Comics uitgaven.
Ik heb niet alle LL albums, maar ik kan toch het meeste reconstrueren van de uitgaven.
Volgens mij zit het zo in elkaar:

1) Dupuis, 31 albums, genummerd (op stripinfo: 1-31)

2) Dargaud, 29 albums, ongenummerd (op stripinfo: A1-A29)

3) Lucky Productions, 10 albums, ongenummerd (op stripinfo: A61-A68 en de 2 albums van Kid Lucky)
Merkwaardig is dat Kid Lucky als regulier album in de LL reeks vermeld stond op de back cover van de Lucky Productions albums, tot en met de album O.K.Corral:
http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/LLindex1.jpg
Op Marcel Dalton is de titel Kid Lucky verdwenen, net als waarschijnljk Oklahoma Jim, dat uitgegeven is vóór Marcel Dalton:
http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/LLindex2.jpg
Er moet, vermoed ik, een cover bestaan van Kid Lucky Jim met als hoofding "Lucky Luke" (en niet "Kid Lucky" ). Ik kan niet bevestigen of van Oklahoma Jim een cover bestaat met hoofding Kid Lucky.

4) Lucky Comics, 3 albums, genummerd 40-42 (op stripinfo: A69-A71)
Naar ik vermoed zijn de Dargaud uitgaven allemaal heruitgegeven, nu met nummering op de cover, en dit genummerd in de volgorde die in de Lucky Comics vermeld staat (onderstaande tabel uit De legende van het westen):
http://i140.photobucket.com/albums/r37/woelfie/LLindex3.jpg

Deze lijst bestaat dus uit de 29 Dargaud uitgaven, 10 Lucky Productions (waarin Kid Lucky nummer 34 is en Oklahoma Jim nummer 38 ) en 3 Lucky Comics Uitgaven. Totaal: 42. Dit komt overeen met de nummers die ik hier heb liggen: 38 (Oklahoma Jim), 41 (De kunstschilder) en 42 (De legende van het westen).

De (franstalige) website van Dargaud vermeld alle strips (uitgezonderd Dargaud deel 8 de rijstoorlog) die uitgegeven werden door Dargaud, Lucky Productions en Lucky Comics, nu allemaal onder het label Lucky Comics.
De volgorde en de nummering verschilt daarbij nog van de nederlandstalige.

Na de dood van Morris werd gestart met een tweede reeks onder Lucky Comics onder de titel "De avonturen van Lucky Luke naar Morris", op de site vermeld onder C1-C3.

Ik denk dat het beter is te nummeren als volgt:
Ofwel:
- Dupuis: 1-31
- Dargaud: A1-A29
- Lucky productions: A30-A39 (eventueel met weglating van de nummers 34 en/of 38 - zie boven)
- Lucky Comics: A40-A42
Ofwel:
- Dupuis: 1-31
- Dargaud: A1-A29
- Lucky productions: B30-B39 (eventueel met weglating van de nummers 34 en/of 38 - zie boven)
- Lucky Comics: C40-C42
De heruitgaven worden dan van C1-C39 genummerd

De eerste optie lijkt mij het meest logisch als bljkt dat Lucky Productions en Lucky Comics imprints blijken te zijn van Dargaud. Weet iemand hier meer over?
Geplaatst op 31/01/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 31/01/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Ik zie in die titellijsten nog steeds geen nummers, het blijft dus zelf tellen naargelang ze uitgegeven zijn. En ik vermoed dat Lucky Comics ze enkel heruitgegeven heeft in het Frans.
Maar goed, ik wil je 1e voorstel wel overnemen. Zal beginnen wat te hernummeren.
Geplaatst op 31/01/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 31/01/2010
Crew
Avatar woelfie
4102
Als ik nog eens de tijd vind om een SSZ binnen te stappen zal ik nog eens verder kijken.
Geplaatst op 01/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 01/02/2010
Crew
Avatar woelfie
4102
Gisteren even in de Fnac binnengestapt voor wat muziek, en gelijk eens gekeken naar de uitgaven van Lucky Comics, met volgende info tot gevolg:
Volgende delen zijn genummerd op de rug:
2. Tenderfoot
6. Apache canyon
9. De premiejager
10. De grootvorst
13. De genezing van de Daltons
14. Zijne keizerlijke hoogheid Smith
28. Het alibi
(andere delen misschien ook, maar die hadden ze niet)

Dat komt dan toch goed overeen met de lijst hierboven. Ik vermoed dan ook dat alle delen zijn of zullen worden heruitgegeven door Lucky Comics.
Volgende week ga ik toch naar de SSZ, zal ik daar nog eens kijken.
Geplaatst op 04/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 04/02/2010