Ben jij al in Cedar Point geweest?
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Staat wel heel hoog op de GO TO plaatsen.
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Hehe. Heb in 2003 (bij de opening van de TTD) beslist om te gaan, en ben in 2008 gegaan. Heel erg de moeite! Mijn favorieten zijn de TTD, Wicked Twister, Millennium Force maar vooral de Maverick. Wat een fantastisch ding zeg! Snel, gevarieerd, verassend, compact en onwaarschijnlijk smooth. Dat ding geeft geek schok of stoot. Heel wat anders dan de gemiddelde SLC!
Dit jaar gaan we misschien naar Californie, en dan ga ik naar Knotts Berry Farm, Six Flags Discovery Kingdom en uiteraard Six Flax Magic Mountain. Die laatste ziet er ook zeer nice uit, maar toch niet zo'n knap park als Cedar Point, dat staat vast.
Het langste dat ik heb moeten aanschuiven in CP was trouwens 1.15, en dat was voor front row (toch altijd minstens 0.15 langer dan andere rijen) maar sommige (zoals de Magnum XL-200) waren front row walk on! Uitstekende capaciteit dus.
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Ik heb nog niet het geluk gehad om buiten Europa leuke dingen te doen.
Dus als ik oversees ga dan zal het minstens iets zijn dat de moeite is en dan is CP wel de moeite waard.
Een van de betere in Europa vind ik toch Warner Madrid. Nou ja... nog even geduld. Tot als de kids oud genoeg zijn... om mee te genieten.
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Bedoel je die met Dragon Khan? Op die na en Crazy Banco ziet dat er geen vette uit, en schijnt dat Dragon Khan zijn leeftijd begint te tonen (=rammelbak aan het worden)
Black Mamba in Phantasia is best goed, en ook een vrij mooi park, maar voor de rest niet veel vette coasters
Goliath in Walibi World (NL) is echt super, de rest van het park suckt monkeyballs (inclusief de slechtste SLC ter wereld, daar kom je uit met uren rugpijn, ik garandeer het je!) maar als je er met die weet heen gaat en gewoon de hele tijd de Goliath doet, is het de moeite hoor, da's echt wel een goeie coaster, het geld en de 3u rijden waard!
Vorig jaar tijdens mijn reis door de UK 3 parken gedaan:
- Thorpe heeft enkele leuke dingen. Stealth is een soort mini TTD met airtime hill op 't einde, maar ook op de top hat! Leuk! Nemesis Inferno is niet zo goed als Nemesis, maar trekt best wel lekker. Achteraan gaan zitten, best vet! Saw is OK, maar niet bijzonder. Colossus gaat vaak overkop (10x), maar daarmee is het ook wel gezegd. X is gewoon bucht (oh wacht, 't is een Vekoma, tuurlijk is het bucht)
- Alton Towers is niet enkel het mooiste park dat ik ooit gezien heb, het is gewoon ook een heel leuk park. Nemesis, de eerste B&M inverter in Europa is ook zowat de beste. Al een paar jaar oud, maar echt de moeite. En een zalige roar dat ie maakt. En Gtjes trekken :) Air, de eerste flying coaster ter wereld, is ook best een leuke ervaring. Heel relaxed. Rita is wel leuk, zoals de meeste Intamin accalerators, maar de hills gaven net te weinig negatieve Gs om echt de moeite te zijn. Oblivion, de eerste diving machine ter wereld, is ondanks zijn korte parcours ook heel leuk.
- Pleasure Beach, gelegen in wat het lelijkste, meest aftandse vakatieoord van de UK moet zijn, hoort daar helemaal thuis. Lelijk en vol aftandse attracties. We waren uiteraard voor The Big One gegaan. Man, wat viel die tegen zeg! OK, vrij stijle drop, 5g net erna, maar dat hebben we al vaker mee gemaakt. Wat een ongeinspireerde, ik bedoel ronduit saaie bedoening zeg! En geen halve seconde airtime! En rammelen! Yep, that's Arrow Dynamics for ya. Oh ja, ze hebben uiteraard de obligatoire SLC, die even slecht is als alle andere (maar niet zo slecht als die in Walibi World!) een paar OK woodies en nog wat andere rommel. De leukste waren vreemd genoeg een Arrow shuttle die verassend smooth was en de bob, die best wel wat Gtjes trok. Ze hebben ook de enige originele houten wild mouse ter wereld, en die was toch wel een ervaring. Zo onwaarschijnlijk brutaal heb ik nog geen enkele coaster geweten, op El Condor na dan :D
In't najaar nog in Toverland (NL) gepasseerd, omdat ze daar een GCI woodie hebben. Die was best leuk, maar ik had straffere airtime gehoopt (yep, als je't nog niet door had, ik prefereer airtime en snelheid bijzonder veel meer dan inversies). Hun launched Vekoma Motor coaster is bijzonder mak. Niet snel, zeer lage accelleratie. Oh ja, hoe ze er in slagen om zo'n eenvoudige track layout te laten daveren zoals deze doet, is mij een raadsel. In plaats van te investeren in nieuwe manieren om te zitten (motortjes, whie!) zouden ze beter investeren in het smooth maken van hun rides. En in boeiende track layouts. En hun Vekoma kiddie coaster kreeg ik koppijn van, wat een gedaver zeg (alweer!)
Naast de genoemde parken in Californie, hoop ik dit jaar ook Europapark en Holiday Park in Duitsland aan te doen, en ooit eens Lieseberg (Balder!)
Conclusie
- Vekoma suckt
- Intamin rocks (vooral giga, mega en mega-lite coasters!)
- B&M is very nice (maar ik prefereer dus snelheid en airtime boven inversies, en B&M focust toch vaak op inversies)
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Graag zou ik willen voorstellen om, na het lezen van ons aller Surya's hobby, testamentair vast te leggen wat er gebeurd met deze site voordat onze chief ,suf door elkaar geschud, alles begint te deleten.
:D
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Neen die in Madrid is de
Superman (een van de beste Intamin rides in Europa), in het Comic Heroes gedeelte en
Stuntfall in het
Warner Bros Studios gedeelte. Nieuw pretpark, nou ja nieuw, niet aan te raden daar is de wooden coaster.
Het andere park in
Madrid is ook best leuk en ze hebben een paar redelijk goede. De Tarantula en de Abismo.
Dus Madrid kan best nog leuk meevallen. Voor een korte City trip.
Die andere is Port Ventura... is ook niet zo slecht als park... nou ja in Spanje heb je er meer dan genoeg
Mijn frankske valt nog en heb je nog Terra Mitica. Die was in Benidorm. Daar hebben ze er ook nog een paar goei... maar die zoek ik morgen nog eens. Ben de naam kwijt.
Geplaatst op 15/02/2010
Citeren
Juist, ik was in de war met de namen, ik was bezig over Port Ventura.
Maar
zoals je kan zien zijn beide major coasters in Warner B&Ms, geen Intamin. Als ze er een Intamin Mega of Mega-lite bij kwakken, ga ik er heen :)
Abismo is me wel heel kort, enkel daarvoor gaan lijkt me niet de moeite.
En de beste Intamin ride van Europa zou blijkbaar
Operation GeForce zijn, met maar liefst 7 (!) airtime hills.
Trouwens, fluitje, als je goed opgelet hebt, merk je dat ik niet hou van door elkaar geschud worden, ik mijdt die rollercoasters voortaan dan ook als de pest!
Geplaatst op 16/02/2010
Citeren
ben je dan lid van een rollercoaster groep of zo?
Ben zo een mannen al meerdere keren tegengekomen en dat is altijd lachen geblazen, vooral als ze dan ook nederlandstalig zijn in het buitenland
Geplaatst op 17/02/2010
Citeren
Nope. Ik regel dus ook mijn uitstapjes altijd zelf. Ik pak soms wel wat mensen mee uiteraard, zoals vorig jaar naar de UK, zijn er nog 4 andere mensen mee gegaan (naast mijn vrouw, die het ook allemaal prima vindt :D)
Geplaatst op 18/02/2010
Citeren
Nou ze is niet de enige vrouw die het leuk vindt. Als wij gaan zit ze altijd klaar om als eerste te vertrekken... :D
Geplaatst op 18/02/2010
Citeren
ik ben aan het kijken om de vakantie deze zomer naar ginder te plannen... maar damn die prijzen swingen ook nogal de pan uit... een 3 daagse met verblijf komt voor ons gezinnentje in toeristen klassen al op 1400$ uit. Ga toch eens moeten harder gaan rondsnuiven om goedkoper te gaan. Heb jij pointers Surya?
Geplaatst op 26/02/2010
Citeren
Wij zijn geland in Cleveland, hebben daar de nacht in de Days Inn doorgebracht (gratis airport shuttle en car rental shuttle)
Hebben auto gehuurd voor de duur van het verblijf
Zijn heel op 't gemakje langs Erie road (langs het meer dus) naar 't park gereden, we hadden daar een hele dag voor gepland, zodat we alles op 't gemak konden doen.
Zijn dan ingechecked in het Hotel Breakers, dat in 't park zelf ligt. Ik weet niet meer hoeveel we betaalden, maar dat viel goed mee. 't Ontbijt stelde wel niet veel voor.
Nacht gespendeert
2 dagen Cedarpoint was ongeveer $70 de man
Na 3 overnachtingen naar het indoor waterpark in hun ander hotel Castaway Bay gegaan. We konden binnen voor $10 de man (normaal $30) maar dat was niet echt de moeite.
Daarna rustig teruggetuft, opnieuw overnacht in de Days Inn (geen schitterend hotel trouwens!) en terug weggevlogen :D
Even bij vermelden dat we uit Canada kwamen, en dus niet gewoon daarvoor de plas overgestoken waren :D
Dit alles was midden mei, in de week, ik weet niet of dat uitmaakt.
Geplaatst op 26/02/2010
Citeren
heb ook al zitten kijken om eventueel wat meer naar beneden te gaan.
Disney world spreekt nu eenmaal meer tot de verbeelding van de gasten. Ik kan dat dan eventueel met Six flags combineren met een camper rental of zo.
Ga dat eens deftig uitzoeken.
Geplaatst op 03/03/2010
Citeren
De naam Disney zal bij kinderen natuurlijk veel belangstelling wekken, maar Cedar Point heeft ook een groot deel voor kinderen geopend in 2008, ze zullen er ook zeker aan hun trekken komen :)
Geplaatst op 03/03/2010
Citeren
't Is beslist. Als we gaan, gaan we naar Six Flags Magic Mountain en Knott's Berry Farm. Zien er leuk uit, maar zelfs Magic Mountain lijkt me niet zo top als Cedar Point. De X2 ziet er wel het proberen waard uit, enkel al omdat ie zo uniek is!
Geplaatst op 13/03/2010
Citeren
De binnenlandse vluchten in de US zijn bijna niet te betalen. Ik heb al zitten zoeken voor 3 dagen disney en 4 dagen CP, maar augustus is niet zo een denderende maand voor de prijs. uiteraard.
Geplaatst op 13/03/2010
Citeren
Ik denk dat onze big boss (binnekort) naar Abu Dhabi in de Verenigde Arabische Emiraten zal trekken voor een aantal unieke ervaringen.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GC431CC3H:D
Geplaatst op 26/10/2010
Citeren
Mjah, 't probleem is, ik combineer mijn rollercoasters steeds met natuurschoon, vooral dan onder de vorm van bomen in grote hoeveelheden. Dat is in die zandbak een probleem natuurlijk. Bovendien steun ik niet graag het artificieel ontwikkelen van een regio zoals daar gebeurt. 't Voordeel is dat je elders ter wereld (vooral in de US) vele gelijkaardige attracties hebt, en dus niet speciaal naar daar moet, al is die Formula Rossa voorlopig wel de recordhouder qua snelheid natuurlijk.
Geplaatst op 27/10/2010
Citeren
Stuur ze eens een mailtje. Wie weet leggen ze wel een bos aan, speciaal voor jou...
:P
Geplaatst op 27/10/2010
Citeren
Wel, als ze daar wat sequoias planten, wil ik over 200 jaar wel eens gaan, tegen dan beginnen ze stilaan niet te klein meer te zijn
Geplaatst op 27/10/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Mjah, 't probleem is, ik combineer mijn rollercoasters steeds met natuurschoon, vooral dan onder de vorm van bomen in grote hoeveelheden. Dat is in die zandbak een probleem natuurlijk. Bovendien steun ik niet graag het artificieel ontwikkelen van een regio zoals daar gebeurt. 't Voordeel is dat je elders ter wereld (vooral in de US) vele gelijkaardige attracties hebt, en dus niet speciaal naar daar moet, al is die Formula Rossa voorlopig wel de recordhouder qua snelheid natuurlijk.
Zet maar een goede stof bril op met 249kph met je ogen open en dan ff een klein zandwindje... 8)
Geplaatst op 27/10/2010
Citeren
Hou je mond maar dicht, of je kan de hele week zand knarsen!
Geplaatst op 27/10/2010
Citeren