Rik Ringers

Kent iemand soms een site of zo met alle uitgaves van Rik Ringers?

Ik ben die reeks aan het invoeren in lijn collectie, maar ik denk dat er nog heel wat uitgaves ontbreken. Heb er enkele toegevoegd, maar soms denk ik dat de cover bij bestaande herdrukken ook niet klopt. Bij veel van mijn strips staat er een albumnummer voor de namen van de makers (ja mods, ik val in herhaling ;)), terwijl het jaar ongeveer overeenkomt met dat in de strip. Bovendien staan er soms een verschllend depotjaar en copyrightjaar in de strip én kan je uit de lijst met strips achternaan afleiden dat de heruitgave waarschijnlijk van 10 jaar na de depotdatum verschenen is.
Of soms is het logo van de uitgeverij anders (wit, geel doorschijnende achtergrond, ...)
Geplaatst op 15/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/02/2010
Crew
Avatar Veter
7877
Je bent inderdaad behoorlijk fout met je uitgavejaren. Je kan bij die oudere albums absoluut niet afgaan op wettelijk depot of copyright. Dat is mogelijk een aanwijzing, maar je kan dit beter combineren met naar de titellijst te kijken.
De nummers op de covers zijn pas halfweg de jaren 80 verschenen.
Voor de rest moet je ook goed kijken naar de uitgeverslogo's. De Lombardlogo's wijzigden in de loop der jaren en daar kan je ook al een uitgaveperiode uit afleiden. Het logo met de gestileerde L bijvoorbeeld, is in gebruik geweest van halfweg 1982 tot halfweg 1992.

En er ontbreken er zeker nog een aantal, ik probeer nog wat andere versies te verzamelen...
Geplaatst op 15/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 15/02/2010
Ben daar ook aan het werk geweest en het valt me op dat het inderdaad niet evident is. Vooral de heruitgaves die door een andere uitgeverij zijn gepubliceerd zijn niet evident om te vinden.
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 16/02/2010
Sorry, heb wat aanpassingen willen doen, maar blijkbaar had ik beter eerst een post geplaatst op het forum.

Ik zal voorzichtiger zijn als ik aan mijn Suskes en wiskes begin :D
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/02/2010
Crew
Avatar Veter
7877
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Ik zal voorzichtiger zijn als ik aan mijn Suskes en wiskes begin


Ja, liefst wel!
Standaard heeft wel (reeds vanaf de jaren '60, denk ik) altijd een uitgavedatum op zijn uitgaven gezet. Maar bij S&W zijn de covers door de jaren nauwelijks veranderd. Gelieve dus goed te kijken mocht je denken nog andere versies in je bezit te hebben! :)

Bij Rik Ringers heb ik hier een daar wat datums aangepast. En intussen al enkele tientallen andere coverversies gevonden. Ik doe trouwens nog wat verder.
Mocht jij nog andere versies in je bezit hebben, kan je misschien best het laatste album uit de titellijst in de opmerking zetten, zodat we wat makkelijker het uitgavejaar kunnen bepalen. (Of zelf aan de hand van dat laatste album uit de titellijst het uitgavejaar uitvissen). :)
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 16/02/2010
Grapje hoor, van S&W. 'k wilde je gewoon eens jennen, en 't is gelukt blijkbaar :D

Voor rik ringers moet ik nog eens kijken, ik heb gewoon de meest overenkomende aangeduid op den duur.
Ik zal ze nog eens overlopen en eventuele andere aanduiden.

Heb je die covers trouwens gemakkelijk gevonden? Ik vond er alleen op verkoopssites, en dan nog meestal in een pakket, onbruikbaar dus.
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/02/2010
In het verlengde daarvan: van Sophie heb ik 3 herdrukken die niet in de DB staan (nrs 7, 8 en 11). Maar alleen het jaar van de heruitgave verschilt, ik zie geen wijzigingen aan de cover en zelfs het ISBN is hetzelfde. Is het de moeite dat ik ze invoer?
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/02/2010
Crew
Avatar Veter
7877
Eh... ik dacht dat je al begrepen had dat gewone heruitgaven niet opgenomen worden?
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 16/02/2010
Crew
Avatar Veter
7877
Die Rik Ringers covers zijn een serieuze zoektocht, en hebben soms een degelijke oppoetsbeurt nodig met een beeldbewerkingsprogramma. Veel covers zijn inderdaad onbruikbaar door logo's of slecht gefotografeerd ipv ingescand.
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 16/02/2010
Origineel geplaatst door Veter
Eh... ik dacht dat je al begrepen had dat gewone heruitgaven niet opgenomen worden?


Ja inderdaad, was eventjes uit mijn gedachten gegaan.
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/02/2010
je kan ze me altijd doorsturen... ik wil me daar wel mee bezig houden.
Opkuisen is op zich nog een leuke passe temps

en logo's en dergerlijke haal ik er ook wel uit...
Geplaatst op 16/02/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 16/02/2010
Avatar lagaffe
351
als ge alle uitgebrachte uitgaves/covers van rik ringers nog moest zoeken, www.zilverendolfijn.nl
gewoon bij zoeken de reeks invoeren:)
deze site is altijd al handig voor me geweest als ge een strip info zoekt
en soms krijgt ge links naar sites over de bewuste reeks
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 17/02/2010
Crew
Avatar Surya
13288
't Jammere met de ZD is dat er ook veel fouten en onvolledigheden in zitten, iets wat wij proberen te vermijden door de input van gebruikers rechtstreeks toe te laten, je kan immers zelf ontbrekende gegevens toevoegen en fouten aanpassen. Wat niet af doet van de waarde van ZD, er zit veel informatie in!
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/02/2010
Origineel geplaatst door Surya
Wat niet af doet van de waarde van ZD, er zit veel informatie in!


Maar ze hebben geen individueel collectiebeheer, recensies, strips van de week, agenda, etc...
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 17/02/2010
Crew
Avatar Surya
13288
Hehe, ik wou niet teveel reclame maken voor mijn eigen site he :)
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/02/2010
Origineel geplaatst door Surya
Hehe, ik wou niet teveel reclame maken voor mijn eigen site he :)


Als je geen reclame voor je eigen site op je eigen site zèlf zou maken, waar zou je het dan wel doen ? :)
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 17/02/2010
Crew
Avatar Surya
13288
Tja, bescheiden he, vooral omdat de kwaliteit van de site voor een groot deel te danken is aan de gebruikers!
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/02/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Tja, bescheiden he, vooral omdat de kwaliteit van de site voor een groot deel te danken is aan de gebruikers!

Goeie instelling! Kan ik me volledig in vinden.
Kwaliteit komt toch bovendrijven... :))
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 17/02/2010
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door Surya
Tja, bescheiden he, vooral omdat de kwaliteit van de site voor een groot deel te danken is aan de gebruikers!

Goeie instelling! Kan ik me volledig in vinden.
Kwaliteit komt toch bovendrijven... :))


En dat zie je hier... Stripinfo staat volgens mij hoger gequoteerd als je op zoek gaat dan gelijk welke andere vlaamse site op google.be, kan nu ook wel zijn dat ik hier veel vertoef en daardoor het antwoord beïnvloed is.
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/02/2010
Avatar lagaffe
351
ik wou hem gewoon maar helpen met zijn zoektocht van rik ringers :)
Geplaatst op 17/02/2010 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 17/02/2010
Crew
Avatar Surya
13288
Origineel geplaatst door Royale de luxe
En dat zie je hier... Stripinfo staat volgens mij hoger gequoteerd als je op zoek gaat dan gelijk welke andere vlaamse site op google.be, kan nu ook wel zijn dat ik hier veel vertoef en daardoor het antwoord beïnvloed is.

In België worden we ook meer bezocht, in Nederland (nog?) niet.

Origineel geplaatst door lagaffe
ik wou hem gewoon maar helpen met zijn zoektocht van rik ringers :)

En daar zijn we blij om :)
Geplaatst op 18/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/02/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Royale de luxe
En dat zie je hier... Stripinfo staat volgens mij hoger gequoteerd als je op zoek gaat dan gelijk welke andere vlaamse site op google.be, kan nu ook wel zijn dat ik hier veel vertoef en daardoor het antwoord beïnvloed is.

In België worden we ook meer bezocht, in Nederland (nog?) niet.

Ik doe nochtans mn best! ;)
Geplaatst op 18/02/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 18/02/2010