logo's en images

Crew
Avatar woelfie
4125
Een vraag over de logo's van de reeksen.
Als je een logo of een afbeelding wil toevoegen, krijg je volgende instructies:

Het logo moet meer dan 500 pixels breed, of meer dan 150 pixels hoog zijn, en een witte achtergrond hebben.
De afbeelding is bij voorkeur vierkant (even hoog als breed) en meer dan 300 pixels hoog of breed.

Voor images lijkt er geen probleem te zijn, maar ik heb toch al een aantal logo's ingevoerd, die dan blijkbaar niet aanvaard worden, ondanks het feit dat ze voldoen aan de bovengenoemde voorwaarden (heb er speciaal wat extra werk in gestoken om ze op een mooi witte achtergrond te hebben).
Moeten ze een bepaalde minimum resolutie hebben of zo?
En is er misschien een probleem als er een logo en een afbeelding tegelijk ingevoerd worden?
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Misschien zijn ze niet voldoende bijgesneden? Zorg ervoor dat er getrimd wordt tot net aan het logo zelf, dus geen overbodig wit aan de zijkanten overlaten.

Ik scan ze zelf altijd op 300dpi in, waarna ik ze uitsnij, trim en verklein naar 1000 pixels breed. Voor het resizen, doe ik ook altijd een blur, dat doet de grain van het scannen wat weg, en dan krijg je een netter resultaat.
Stel, indien nodig, ook altijd het contrast wat bij, zodat zwart echt zwart is, en wit echt wit, maar overdrijf niet, want dan worden de kleuren te hard.
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik heb er nog geen geweigerd van jou geloof ik.
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik heb er nog geen geweigerd van jou geloof ik.


ik ook niet :P :D
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar Veter
7844
Het probleem met je logo's is dat ze nooit een echt witte achtergrond hebben. Er zit meestal een sluier op de achtergrond in grijs, blauw, geel, rood, groen,...
Je laatste pakket heb ik vannacht op het werk verwerkt, en ik heb er zelfs speciaal mijn portable Gimp voor geopend om de achtergrondkleuren te testen (en mijn ogen bedrogen me niet :) ).
Als je de afbeelding apart bekijkt valt het waarschijnlijk niet zo op, maar op de witte Stripinfo achtergrond valt dit toch erg tegen. Dus sorry, inderdaad verworpen.
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/02/2010
Misschien je scherm kalibreren, als het een notebook is kan het inderdaad zijn dat de kleuren voor jou goed zijn maar voor de rest van de wereld er niet uitzien. Ik ga nooit foto's bewerken op mijn laptop. Daarvoor heb ik een duurder scherm apart staan.
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar woelfie
4125
Bedankt voor de info.

Ik had inderdaad niet door dat het wit niet wit is. Ik gebruik Paint Shop Pro, wat normaal toch OK zou moeten zijn. Maar voor het wit maken van de achtergrond selecteer ik deze waarna ik de kleur "delete". Blijkbaar geeft dat toch geen goed resultaat.;(

Ik zal eens kijken of het een probleem is met het deleten (dus een fill doen in de plaats) of een algemeen probleem van PSP (dus overschakelen naar Gimp).
En dan in elk geval eens testen op een witte achtergrond van een fake webpagina.

Nog een chance dat ik de volgede 50 logo's nog niet op het web heb gegeooid.:D
Geplaatst op 22/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 22/02/2010
Crew
Avatar woelfie
4125
Ik heb net eens het contrast van mijn monitor verlaagd van 90 naar 80. Dan wordt het ineens een pak duidelijke (en dan zie je ook waar ik geretoucheerd heb).
Het probleem was dat ik voor de selectie mijn marge te breed zet, waardoor je te weinig contrasten meeneemt. In principe zou dat niet mogen spelen als je de achtergrond delete, maar in dit geval dus wel.

Voila, weer iets bijgeleerd.
Geplaatst op 23/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/02/2010
Crew
Avatar woelfie
4125
Opnieuw test gedaan, 't zou nu in orde moeten zijn.
Nog opmerkingen ?
Geplaatst op 23/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 23/02/2010
Crew
Avatar Veter
7844
Ziet er heel wat beter uit. :)
Geplaatst op 23/02/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/02/2010
Ha, kunnen wij zelf logo's maken?

Maar gezien mijn handigheid met covers, zal ik me er beter niet aan wagen :D
Geplaatst op 23/02/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/02/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Je moet al wat met een fotobewerkingsprogramma kunnen werken om het tot een goed eind te brengen...
Geplaatst op 24/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/02/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Vandaar dat ondergetekende er met zijn tengels afblijft. 8)
Geplaatst op 24/02/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 24/02/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Ik vind dat hier schitterend werk wordt geleverd, waarvoor dank. Maar ik vraag me af dat we de images niet moeten beperken tot de frontcover. Ik heb de indruk dat er zo nu en dan ook eens één tussen zit van de backcover. Surya, kan je dit even confirmeren?
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Dat is inderdaad mogelijk. In 't begin nam ik zomaar een afbeelding, maar op den duur enkel nog frontcovers. Het is vooral de bedoeling dat de afbeelding die geplaatst is representatief is.
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Surya
Dat is inderdaad mogelijk. In 't begin nam ik zomaar een afbeelding, maar op den duur enkel nog frontcovers. Het is vooral de bedoeling dat de afbeelding die geplaatst is representatief is.


Dat laat natuurlijk veel open, hé. Een achterkant van een strip kan even representatief zijn als de voorkant. Sommige van de geposte afbeeldingen zijn zeker de moeite om te plaatsen maar zijn dus geen frontcovers.
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/02/2010
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door Surya
Dat is inderdaad mogelijk. In 't begin nam ik zomaar een afbeelding, maar op den duur enkel nog frontcovers. Het is vooral de bedoeling dat de afbeelding die geplaatst is representatief is.


Dat laat natuurlijk veel open, hé. Een achterkant van een strip kan even representatief zijn als de voorkant. Sommige van de geposte afbeeldingen zijn zeker de moeite om te plaatsen maar zijn dus geen frontcovers.


en dan?
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Daar zie ik ook geen graten is.
Als 't maar duidelijk is over welke reeks het gaat.
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Ik moet me daar bij aansluiten, maar ik wil gerust eens horen waarom fluiten cover afbeeldingen zou prefereren
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Surya
Ik moet me daar bij aansluiten, maar ik wil gerust eens horen waarom fluiten cover afbeeldingen zou prefereren


Normaal neem ik altijd images van frontcovers maar soms is er geen geschikt of niet mooi genoeg of totaal niet bruikbaar voor afbeeldingen; dan neem ik een picture van de held zelf (voorbeeld)
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door Surya
Ik moet me daar bij aansluiten, maar ik wil gerust eens horen waarom fluiten cover afbeeldingen zou prefereren


Het is niet zozeer dat ik die prefereer, maar als je door Stripinfo struint, dan zie je raar of zelden een backcover (toch de strips die ik frequenteer). Vandaar dat ik dacht dat dit niet gangbaar was. Geen enkel probleem met een backover, laat ons daar duidelijk over zijn.

Dus, als de image relevant is keuren we die goed, waar ze ook vandaan komt.

Simple comme bonjour. :D
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 25/02/2010
Crew
Avatar woelfie
4125
Bij een reeks met maar één album vind ik het wel leuk en relevant om een tekening te plaatsen die net niét de cover is.

Bij de meeste manga (zwart/wit, remember) is het dan weer quasi onmogelijk om een kleurentekening te vinden die niet de cover is.

En vaak moet je bijvoorbeeld het hoofd van de personnages er mee af snijden om alle letters uit beeld te hebben. Dan kan je beter opteren voor een backcover of een tekening binnenin.
Geplaatst op 25/02/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/02/2010