Ik had graag de site verhuisd naar een nieuwe hosting, en daarom vraag ik jullie hulp in het zoeken naar een nieuwe hosting firma
Om practische redenen, gaat mijn voorkeur uit naar een firma uit de Benelux. Ook gaat de voorkeur uit naar "groene" hosting, waarbij de hosting helemaal op groene energie draait.
Volgende eigenschappen zijn gewenst
- Linux hosting
- PHP
- MySQL (minstens 2 databanken)
- Minstens 1GB disk space, bij voorkeur aanzienlijk meer of unlimited
- Hoge toegelaten traffic
- SNELLE servers met snelle MySQL
- Prijs: we zijn niet noodzakelijk op zoek naar de goedkoopste hosting, wel naar een zeer goede. Toch houden we de kosten liever beperkt, de site heeft nog nooit een cent geld opgebracht, in tegendeel.
Als iemand tips of ervaring heeft met bepaalde hosting firma's, gelieve hieronder jullie input te plaatsen.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Ik ken enkel Amerikaanse hosts (vanwege goedkoper) maar ik zou je uit ervaring aanraden niet op zoek te gaan naar hosts met 'unlimited bandwidth' maar wel een met hoge bandbreedte (bv 800 gB/maand). De reden is dat je door de bottlenecks in I/O toch nooit ongelimiteerd kunt geraken. De hosts die 'ongelimiteerde' bandbreedte aanbieden hebben de reputatie sites te blokkeren als de bandbreedte excessief wordt... (ze zijn deze liever kwijt dan rijk)
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Je hebt een punt, ik vermoedde al zo iets :)
Welke US heb jij al mee gewerkt?
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Ik host nu bij Liquidweb. Heb vroeger nog bij Dommel gehost maar die waren te duur voor dedicated hosting tov hosting in de US (meer dan het dubbele). Rackspace heb ik ook nog overwogen, maar de support van Liquidweb heeft de doorslag gegeven. Tegenwoordig zijn er ook nog opties voor cloud hosting, Amazon bv, dat kan ook wel interessant zijn vanwege de scaling opties.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Dedicated hosting is helaas out of the question uiteraard. Ik kan geen $1000 of meer betalen voor een site waarvan de ads met moeite €100 per jaar opbrengen...
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door kristiaan
Ik host nu bij Liquidweb. Heb vroeger nog bij Dommel gehost maar die waren te duur voor dedicated hosting tov hosting in de US (meer dan het dubbele). Rackspace heb ik ook nog overwogen, maar de support van Liquidweb heeft de doorslag gegeven. Tegenwoordig zijn er ook nog opties voor cloud hosting, Amazon bv, dat kan ook wel interessant zijn vanwege de scaling opties.
Amazon is leuk voor storage en trafiek (op het moment dat bvb overwogen wordt om ook covers op groot formaat te gebruiken, valt die piste daarvoor zeker te onderzoeken), maar aan databases doen die bvb niet, dacht ik.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
zelf ben ik jarenlang met veel traffiek klant geweest bij een belgisch-luxemburgse host voor behoorlijk weinig geld etc. maar het is enigszins gecompliceerd.
doe mij er vanavond aan denken dat ik even een pm stuur, nu geen tijd.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Die storage bij Amazon is mij door de mensen van boardgamegeek.com ook aangeraden, dus dat ga ik zeker onderzoeken ivm de covers.
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door Surya
Die storage bij Amazon is mij door de mensen van boardgamegeek.com ook aangeraden, dus dat ga ik zeker onderzoeken ivm de covers.
Het voordeel ervan is dat je meer flexibiliteit hebt. Als je alle foto's in the cloud opslaat heb je lang niet zo veel bandbreedte en andere resources nodig dus kan je een stuk goedkopere hosting kiezen. Je hebt wel een basisbudget nodig, ik weet niet waar je juist aan denkt
Voor meer info:
http://aws.amazon.com/ec2/ De prijsopties zijn nogal uitgebreid...
Geplaatst op 05/03/2010
Citeren
Hoi,
Als groot stripliefhebber en eveneens IT-ondernemer stel ik je levenslang gratis unlimited hosting voor op mijn infrastructuur in België.
Helaas kan ik je geen groene hosting aanbieden, maar al de rest is geen probleem.
Stuur maar een PM als je interesse hebt.
Groetjes
Kobe
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
lol, qua offerte kan dat tellen :)
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Waoow, dit is pas onderhandelen... 8o
Ben benieuwd wat je hier zal beslissen???
Let us know your decision ?(
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door M4All
Hoi,
Als groot stripliefhebber en eveneens IT-ondernemer stel ik je levenslang gratis unlimited hosting voor op mijn infrastructuur in België.
Helaas kan ik je geen groene hosting aanbieden, maar al de rest is geen probleem.
Groetjes
Kobe
Dat is nog eens een newbie-binnenkomer! :D
Heel cool, Kobe, en welkom hier! (y)
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Van een intrede gesproken 8o
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door mi-jah
Hij is al lid sinds vorige zomer, dus zo nieuw is ie niet he :)
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Maar wel een liefhebber! :))
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door SuryaOrigineel geplaatst door mi-jah
Hij is al lid sinds vorige zomer, dus zo nieuw is ie niet he :)
Jamaar op het forum dan, hé! ;)
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Ja, en het wordt echt dringend. Kon daarnet weer niet op de site...
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door T.I.A
Van een intrede gesproken 8o
Hehe, nooit bij stilgestaan dat het mijn eerste post is ;-)
Ik stond tot op heden in read-only mode, gaan we maar eens iets aan doen.
Geplaatst op 06/03/2010
Citeren
ja wadde... Ik veronderstel dat Surya M4All nu wel een pint trakteert!
Geplaatst op 07/03/2010
Citeren
Origineel geplaatst door M4All
Hoi,
Groetjes
Kobe
;( Ik ben onroerd door dit aanbod! Kunnen er in
deze post direct nog twee items bij: vergroten van de covers toelaten én toevoegen achtercovers! :]
Geplaatst op 07/03/2010
Citeren