ideetje om "andere" strips te leren kennen

Nu ken ik wat mensen die in een boekenclub zitten en die hebben daar een leuke manier om elkaar nieuwe soorten boeken te leren ontdekken.
Ieder lid krijgt een ander lid toegewezen. Voor dit lid moet men dan een ander boek aanraden wat natuurlijk niet bij de gebruikelijke kost behoort, maar wat hopelijk wel in de smaak zal vallen.

Hoe gaat het in zijn werk.
Eigenlijk simpel. Net als men hier zijn collectie kan ingeven, heeft men daar een lijst van gelezen boeken en auteurs, zo kan men zien van welk genre iemand houdt en dan in de lijn ( of juist iets totaal anders ) iets aanraden wat men zelf goed vindt.

Op zich zou dit hier ook heel snel toepasbaar kunnen zijn zonder werk voor Surya.
Gewoon aanmelden wie wilt meedoen, ( bv. tot het einde van een maand ) dan de deelnemers lukraak koppelen en wie weet ontdek je zo nog iets leuk.

Ik vond dit idee van die club niet zo slecht, daarom geef ik het hier mee, hoor wel wat de rest er van denkt.
Geplaatst op 11/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 11/04/2010
Crew
Avatar pepzaza
902
ik doe mee :)
Geplaatst op 11/04/2010 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 11/04/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3317
Ik wil ook wel meedoen, maar ik kan alleen maar 'gewone' strips aanraden??? ?(
Geplaatst op 11/04/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 11/04/2010
Idee slaat precies niet echt aan.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 12/04/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Ik vindt het een goed idee! :)
Maar jammer genoeg geen tijd :(
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 12/04/2010
Maar je moet waarschijnlijk de strip kopen om het te kunnen lezen. Ik zie mezelf nog niet een strip opsturen met de post en die langs dezelfde weg teruggestuurd krijgen, veel te bang voor beschadigingen. Als je elkaar ontmoet, kan je wel uitwisselen, maar we zitten over heel Vlaanderen en Nederland verspreid.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/04/2010
Euh, als ik de opzet goed lees moet je helemaal geen boeken opsturen, gewoon iets aanraden.

Zou wel leuk zijn als je deze uit de lokale Bib kan halen.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 12/04/2010
Ja, maar dan moet die bibliotheek wel een heel ruim aanbod hebben. Ik zie geen enkele bibliotheek (tenzij een uitgebreide stripbibliotheek) een uitgebreid Frans of Engels aanbod ter beschikking stellen.
Geplaatst op 12/04/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 12/04/2010
Er staat inderdaad nergens iets over opsturen of uitwisselen en dat is zeker ook niet de bedoeling.

Bedoeling is om elkaar iets anders te leren lezen wat men denkt dat wel bij de persoon past.

Wat je dan met dat "idee" doet hangt af van jezelf: bericht deleten, in de bib gaan zoeken, of kopen, dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 13/04/2010
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik vindt het een goed idee! :)
Maar jammer genoeg geen tijd :(


Iemand een bericht sturen met een aanrader duurt nog geen minuut, als je daar al geen tijd meer voor hebt ?
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 13/04/2010
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Centauri167
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik vindt het een goed idee! :)
Maar jammer genoeg geen tijd :(


Iemand een bericht sturen met een aanrader duurt nog geen minuut, als je daar al geen tijd meer voor hebt ?


Dat gebeurt al via forum 'gelezen' en voor datgene wat ik lees is er niet veel publiek :D
en met 'tijd' bedoel ik het lezen ervan. Ik moet nu al tijd reserveren om mijn eigen gekochte producten in tijd en stonde te verslinden, laat staan van anderen... ;)
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 13/04/2010
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door Centauri167
Origineel geplaatst door T.I.A
Ik vindt het een goed idee! :)
Maar jammer genoeg geen tijd :(


Iemand een bericht sturen met een aanrader duurt nog geen minuut, als je daar al geen tijd meer voor hebt ?


Dat gebeurt al via forum 'gelezen' en voor datgene wat ik lees is er niet veel publiek :D
en met 'tijd' bedoel ik het lezen ervan. Ik moet nu al tijd reserveren om mijn eigen gekochte producten in tijd en stonde te verslinden, laat staan van anderen... ;)


Das juist de bedoeling ervan.
Je schrijft hetzelf, wat jij leest is niet zo populair, toch lees je het dus moet het wel niet zo slecht zijn.
Dus is dit een goede manier om jou genre bij andere bekender te maken.

Maar het is duidelijk dat dit idee hier niet zo hard aanslaagt.

Striplezers zijn nu eenmaal een ander publiek dan leden van een boekenclub. ( wat ik trouwens ook niet ben )
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 13/04/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Dit idee is ooit eens geopperd op DGR en heeft daar ook navolging gevonden. Jammer genoeg is dit vrij snel doodgebloed. Enige nadeel was om een 7de deel uit een reeks te bespreken als je de eerste 6 delen niet had. En de bib is niet altijd een uitkomst.
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 13/04/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Tja, ook ik baseer me op de zaken die ik hier op het forum lees (laatst aangekocht/gelezen). Én op de top-100 natuurlijk.
Je kan met/voor dit idee natuurlijk heel wat leuke zaken verzinnen. Een leescarrousel bv. Waarin iedereen die dat wil albums stopt met een korte motivatie waarom dat het lezen waard is. Een klik op een knop en je krijgt een willekeurig album voorgeschoteld. Eventueel na ingave van enkele van je voorkeuren. Maar vermoedelijk is dat alles net iets teveel programmeerwerk...
Geplaatst op 13/04/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 13/04/2010