black jack

'k heb gemerkt dat iemand bezig is Black jack van Tezuka aan het invoeren is.
Glénat heeft ook die serie vertaald, maar
1) ik weet niet of de volledige serie vertaald is geweest
2) de boekjes moeten sterk verschillen, want het aantal pagina's per manga bij Glénat ligt beduidend lager.
Geplaatst op 27/05/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/05/2010
Crew
Avatar Project_Z
1156
Glenat heeft 12 deeltjes gemaakt die elk een half deel van de Asuka uitgaves zijn, dus Glenat is na deel 6 van de Asuka uitgaves gestopt.
De Franse Asuka uitgaven komen overeen met de Amerikaanse Vertical uitgaven.
Viz heeft ook nog 2 deeltjes in 't engels uitgegeven, die, denk ik, geen van bovenstaande volgen...

Hoe moet ik de Glenat en de Viz uitgaven toevoegen?

O ja, en Asuka is ondertussen ook nog bezig met hun uitgaves te upgraden naar een deluxe uitvoering (volgende deel wordt 7 of 8?)
Geplaatst op 27/05/2010 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 27/05/2010
Crew
Avatar Veter
7877
Voorvoegsel A & B misschien?
En misschien A voor de Franse omdat dat de langste reeks is... Of volgens de de uitgavechronologie?
Geplaatst op 28/05/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/05/2010
Crew
Avatar woelfie
4172
Origineel geplaatst door Project_Z
O ja, en Asuka is ondertussen ook nog bezig met hun uitgaves te upgraden naar een deluxe uitvoering (volgende deel wordt 7 of 8?)

Asuka heeft de volledige reeks uitgebracht in 17 delen, en is dan begonnen met een "deluxe" uitgave, waarvan deel 1-6 verschenen is.
Asuka is daarmee gestopt, en die reeks wordt nu voortgezet door Kaze Manga (collectie Classic), wat uiteindelijk dezelfde moedermaatschappij is.

Nu begint het een beetje tricky te worden: volgens de website van Kaze Manga hebben deze Kaze uitgaven identiek dezelfde covers (maar met het nieuwe logo), maar ook hetzelfde isbn nummer en dezelfde uitgavedatum (dat is trouwens ook het geval met verschillende andere reeksen van Asuka/Kaze).
Volgens mij is er iets niet kosjer.

Ik vermoed dat de eerste 6 delen (nog) niet heruitgebracht zijn met het Kaze logo, maar dat zal ik eens navragen bij mijn leverancier.
Geplaatst op 28/05/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/05/2010