Comics en de verzamelde uitgaves

Avatar kagebe
198
Bij een andere database ( voor comics ) zag ik een leuke extra die gebeuren na het ingeven van bundelingen.
Als je naar de serie-pagina gaat zie je welke delen je in bezit hebt in dit geval voor mij gaat het over de trades van Spider-man , en daarnaast worden alle losse comics deeltjes die in die trades verzameld zijn ook voorzien met een c ( Collected ) om aan te geven dat ze in de collectie aanwezig zijn als onderdeel van een trade.Als je naar je eigen collectie gaat zie je alleen de trades die je werkelijk in bezit heb.
Op deze manier worden de losse comics niet meegeteld in je verzameling maar heb je wel een duidelijker totaal beeld van die serie en of er ,wat ik soms al mee gemaakt heb er een aantal nummers niet in trade zijn uitgegeven zodat je die alsnog kan proberen aan te schaffen.
De vraag is of jullie daar al eens over hebben nagedacht om hier ook zoiets te doen.Het lijkt me heel moeilijk te realiseren maar het lijkt me een aardige aanvulling als het zou kunnen.
Geplaatst op 29/05/2010 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 29/05/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Daarover heb ik hier nog niets gelezen. Maar ik vermoed dat je voorstel een goeie kans maakt om op het befaamde lijstje van Surya te komen!
Misschien kan je nog even de website doorgeven waar je dat gezien hebt? Handig om een beeld te hebben...
Geplaatst op 29/05/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 29/05/2010
Avatar kagebe
198
Dom natuurlijk van me om die site niet gelijk te vermelden maar goed gemaakt,het gaat om http://www.stashmycomics.com
Net als op deze site zijn er ook bij hun steeds weer ideeen geopperd op het forum van de site en als het kon en nuttig bevonden werd hebben ze dat toegepast op de site.
O ja zonder eigen collectie ( stash zoals zij het noemen ) kan je wel wat rond kijken maar zie je de door mij gemelde dingen niet,die zie je als je een stash hebt en daarop hebt ingelogd.
Net als deze site is het gratis dus om even te kijken hoe het er uit ziet kan je er eentje even aanmaken en uitproberen.
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 30/05/2010
Wat je er ook kunt doen, is een opzoeking beperken tot je eigen collectie. Dat zou ik ook wel handig vinden voor hier.
Op die manier kan je sneller eigen albums opzoeken (in plaats van de pagina's te moeten aflopen, maar bijvoorbeeld ook zien hoeveel albums je van een bepaalde auteur hebt, of misschien ook afdrukken per auteur... of zelfs genres, wie weet.
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/05/2010
Avatar mi-jah
1739
Goeie ideeën, beide!
Hopelijk ziet Surya er ook wat in... :)
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 30/05/2010
En nog een idee voor een probleem dat vooral bij langlopende comicreeksen opduikt: gemakkelijker kunnen naar een auteur springen in de reeks.

Voor, neem nu X-men, heb je meer dan 100 auteurs. Als je een issue wilt opzoeken in die reeks met een bepaalde auteur, moet je nu alle issues afgaan, tijdrovend en vervelend. Met een performantere zoekfunctie zou dat gemakkelijker kunnen gaan.

Ofwel meer zoekopties, ofwel bijvoorbeeld rechtstreeks springen naar een bepaald issue van een reeks als je op de auteur klikt.
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/05/2010
Crew
Avatar Veter
7844
Dat kan nu al hoor.
Als je bij een auteur de sorteeroptie: Reeks (alle strips tonen) kiest, krijg je de aparte albums waar de auteur heeft aan meegewerkt (met zijn functie daar)

http://www.stripinfo.be/lijst.php?sort=strip&auteur=962
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/05/2010
Merci, weer iets bijgeleerd.

(da's nu al de 2e keer deze maand) ;)
Geplaatst op 30/05/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/05/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Ik plan al enige tijd om inderdaad bij bundelingen in te kunnen geven welke strips er in zijn opgenomen. Nu wordt dat vaak in het comment veld gezet, maar een database link zou beter zijn.
Geplaatst op 31/05/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/05/2010