Vaste menus

Crew
Avatar Surya
13271
Ik ben bezig een aangepast design te maken voor mensen met een scherm van 1024*768 of groter waarbij het menu links naast de site komt te staan. Zodoende zal het makkelijker uitgebreid en gestructureerder ingedeeld kunnen worden. Een gevolg hiervan is dat ik niet (of toch heel moeilijk) kan zorgen dat het menu blijft staan tijdens het scrollen, zoals nu het geval is in alle browsers behalve Internet Explorer.

Mijn vraag is dus, hoe belangrijk vinden jullie het dat het menu steeds in beeld blijft?

Uiteraard zou het nieuwe design optioneel zijn en zal het oude ook beschikbaar blijven.
Geplaatst op 25/08/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2006
Crew
Avatar Iyo74
6897
Als er regelmatig een knopje/button "top" staat, is het voor mij geenszins een probleem dat het menu niet meescrolt. En moest het me toch storen, dan kies ik toch gewoon om de 'oude' lay-out te gebruiken?! Doen dus!
Geplaatst op 25/08/2006 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/08/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Wat dat "top" knopje betreft: persoonlijk vind ik die knopjes hoogst onnuttig. Test de functie van de knop "Home" op je toetsenbord eens. En ik bedoel niet de knop om naar je home pagina te gaan (als je een multimedia toetsenbord hebt) maar die die staat bij "Insert", "Delete", "End"...
Geplaatst op 25/08/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/08/2006
Crew
Avatar Iyo74
6897
:O Wist ik dus helemaal niet! Die functie heb ik in een browser nog nooit gebruikt! Handig, heel handig. Ik trek m'n opmerking over de 'top'-knopjes terug.
En dank je Surya voor deze wijze les. :)
Geplaatst op 26/08/2006 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/08/2006
Crew
Avatar Surya
13271
Blijkbaar weten niet veel mensen dat...

De meeste computer gebruikers van tegenwoordig zijn verslaafd aan de muis, terwijl het toetsenbord vaak veel sneller is om te navigeren. Bij het ingeven van nieuwe strips ofzo, kan je zeer vlot naar het volgende veldje gaan door op de tab toets te drukken bijvoorbeeld....
Geplaatst op 26/08/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/08/2006