vlugger je collectie invoegen

Crew
Avatar beus
1554
Ik ben mijn collectie aan het invoegen hier op stripinfo, maar als je een reeks compleet hebt of zo, kan je dan vlugger aanduiden dat je de albums hebt, of moet dat apart op ieder album om dat het vinke aan te klikken en dan op te slaan?

of bestaat er al een vluggere manier
Geplaatst op 01/10/2010 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 01/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4125
Van veel albums bestaan verschillende versies. Ik denk dat het extreem moeilijk te programmeren is opdat het systeem zou weten welke versie jij bezit.
Album per album invoeren dan maar. ;(
Geplaatst op 01/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 01/10/2010
Crew
Avatar Surya
13272
Je moet inderdaad album per album gaan aanduiden. Ik zit al lang te denken aan een efficientere manier om een hele reeks toe te voegen, maar ik weet nog steeds niet hoe ik 't ga oplossen. 't Is maar 2x klikken per album, als je dus 20000 albums bezit, moet je maar 40000 keer klikken :P
Geplaatst op 01/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/10/2010
Crew
Avatar fluiten
7764
Een mens zou bijna hopen op een springvinger of de ziekte van Parkinson.
Geplaatst op 01/10/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 01/10/2010
Het is meestal meer werk om uit te vinden welk album je van een bepaalde serie hebt, dan die 2 x te klikken en het in je verzameling toe te voegen. Ik heb al zo veel keer "geklikt" en nog staat niet alles correct bij mijn verzameling. Van sommige serie's zijn zoveel verschillende drukken uitgebracht dat ik regelmatig ontdek dat het verkeerde album in m'n verzameling zit. Als ik me verveel probeer ik dat dan te corrigeren. Een voorbeeld van de vele uitgaven zijn bv suske en wiske, diverse uitgevers logo's, diverse schrijfwijze vandersteen, plaats van het nummer.
Verder veel succes met het op de juiste manier invoeren van Uw verzameling.
Geplaatst op 01/10/2010 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 01/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Je moet inderdaad album per album gaan aanduiden. Ik zit al lang te denken aan een efficientere manier om een hele reeks toe te voegen, maar ik weet nog steeds niet hoe ik 't ga oplossen. 't Is maar 2x klikken per album, als je dus 20000 albums bezit, moet je maar 40000 keer klikken :P

Een ideetje om een hele reeks in 1 keer (of toch vlugger) toe te voegen: van die reeks een overzichtspagina maken met enkel de belangrijkste gegevens (afbeelding, titel, jaar, taal). Daarbij een aanvinkoptie per album. Op het einde dan de knop: 'voeg alle geselecteerde albums toe aan mijn collectie'. Eventueel ook de optie 'vink alle albums aan' voorzien en natuurlijk ook de optie om te kiezen voor een taal. Op die manier worden al veel alternatieve uitgaves uitgeschakeld en moet er minder gezocht worden.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door simonstrip
Het is meestal meer werk om uit te vinden welk album je van een bepaalde serie hebt, dan die 2 x te klikken en het in je verzameling toe te voegen. Ik heb al zo veel keer "geklikt" en nog staat niet alles correct bij mijn verzameling. Van sommige serie's zijn zoveel verschillende drukken uitgebracht dat ik regelmatig ontdek dat het verkeerde album in m'n verzameling zit. Als ik me verveel probeer ik dat dan te corrigeren. Een voorbeeld van de vele uitgaven zijn bv suske en wiske, diverse uitgevers logo's, diverse schrijfwijze vandersteen, plaats van het nummer.
Verder veel succes met het op de juiste manier invoeren van Uw verzameling.

Ook ik ken het probleem. Mijn ingevoerde collectie dateert nog uit de tijd dat er maar 1 versie van elk album op de site stond. Gevolg: erg veel fouten. Ooit komt dat wel volledig goed, maar wanneer???
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/10/2010
Geen slecht idee Iyo, dat zal inderdaad sneller werken mogelijk maken voor reeksen waar maar 1 ingave per taal voor bestaat (Sus en Wis en zo, daar zal weinig aan te doen zijn vrees ik).

Maar wat doen we met de overige gegevens?
Als je wil aangeven of je een strip gelezen hebt, een score wil toebedelen, de druk, de prijs, etc.

Als je dat pas achteraf doet, is het misschien gemakkelijker om die gegevens in je collectiepagina's in te voeren. De pagina moet niet steeds herlaad worden, je kan de gegevens opslaan door op Toepassen te klikken.
Spijtig genoeg onthouden die pagina's blijkbaar niet wat je al ingevuld had, waardoor je alles volledig moet intikken ipv een voorstel van de browser te kiezen.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6897
Volgens mij lukt dat ook perfect voor reeksen waar meerdere uitgaves van bestaan per taal. De covers wijken over het algemeen behoorlijk af, dus dat vormt dan een moeilijkheid minder. Ik denk trouwens dat we niet mogen verwachten dat wie een grote reeks toevoegt, ook onmiddellijk alle andere gegevens toevoeg. Dat kunnen ze dan (later) doen via het reguliere systeem.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/10/2010