Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
Avatar Surya
13274
Lipstick 1-3: De eerste 2 delen zijn een goed uitgewerkt tweeluik. Als het niet aan een plottist op 't einde van deel 2 lag, was het verhaal daar afgelopen, en ik zou daar zeer gelukkig mee zijn geweest. Maar er is dus een deel 3 dat verder bouwt op die twist. Het album is minder gefocust en wat rommeliger. Het is niet slecht, maar dit had beter gewerkt als tweeluik.
In 't Frans is er nog een 4de deel. Het verhaal is min of meer afgelopen op 't einde van deel 3 dus dat deel lijkt me ook overbodig.

SPOILERS
In deel 1 stoorde ik me wel een klein beetje aan enkele toevalligheden
- Lipstick en dat rotjoch gaan met de zelfde vlucht naar de zelfde bestemming
- Ze leren elkaar per toeval kennen op de luchthaven
- In 't vliegtuig zitten ze naast elkaar. Op een vliegtuig liggen de zitplaatsen op voorhand vast. Dit is wel een enorm sterk toeval bovenop 2 grote toevalligheden.
Maar voor de rest werkte het wel goed :)
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Arq herlezen wat ik al gelezen had, en nu tot en met deel 17
wat is dit goed, maar ik moet wel bekennen dat de korte inhoud die op de binnenkant van de cover staat soms wel nodig is, want anders had ik bepaalde subtiliteiten niet door... Als je die echter weet en herleest zie je het wel. Pleit niet meteen voor mij zeker? :-)
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Surya
Lipstick 1-3: De eerste 2 delen zijn een goed uitgewerkt tweeluik. Als het niet aan een plottist op 't einde van deel 2 lag, was het verhaal daar afgelopen, en ik zou daar zeer gelukkig mee zijn geweest. Maar er is dus een deel 3 dat verder bouwt op die twist. Het album is minder gefocust en wat rommeliger. Het is niet slecht, maar dit had beter gewerkt als tweeluik.
In 't Frans is er nog een 4de deel. Het verhaal is min of meer afgelopen op 't einde van deel 3 dus dat deel lijkt me ook overbodig.

SPOILERS
In deel 1 stoorde ik me wel een klein beetje aan enkele toevalligheden
- Lipstick en dat rotjoch gaan met de zelfde vlucht naar de zelfde bestemming
- Ze leren elkaar per toeval kennen op de luchthaven
- In 't vliegtuig zitten ze naast elkaar. Op een vliegtuig liggen de zitplaatsen op voorhand vast. Dit is wel een enorm sterk toeval bovenop 2 grote toevalligheden.
Maar voor de rest werkte het wel goed :)


Dat van het vliegtuig is iets typisch voor West-europa, de vaste plaatsen. In USA wordt dat bijvoorbeeld quasi niet gedaan. Daarom ook dat je daar nog dikwijls vragen hebt om te wisselen van zetel... ze gaan er vanuit dat er geen vaste plaatsen zijn. De eerste keer was dat schrikken toen ik dat meemaakte (want ik had wel een vaste plaats), maar na uitleg snap ik nu wel hoe dat allemaal kan.
Enfin, dat allemaal om uit te leggen als het vliegtuig niet in W-Eu genomen wordt, dat best kan.. de zitplaatsen.

edit: Nu ik er over nadenk, misschien kan het nu ook wel niet meer.. de terreuraanslagen hebben vrijheid weggenomen..
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
met staanplaatsen was dat euvel meteen opgelost :-)
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Misschien voor binnenlandse vluchten in de US dat dat niet zo'n ding is, maar voor internationale vluchten heb je toch steeds een vast zitje? Allé, ikke toch.
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Surya
Misschien voor binnenlandse vluchten in de US dat dat niet zo'n ding is, maar voor internationale vluchten heb je toch steeds een vast zitje? Allé, ikke toch.


Mja, dat weet ik niet zo goed. Ik had de indruk tss USA en Z-Amerika dat het ook niet zo geregeld was.. maar ik heb er na de uitleg niet meer zo op gelet.
Geplaatst op 29/06/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 29/06/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Experience Death Integraal: Over het tekenwerk van Ponzio zijn de meningen verdeeld, maar ik zie ze wel graag, en zijn inkleuring verbeterd met elk album. Het scenario is duidelijk vakwerk. Alleen: het thema kan me niet boeien. Al dat abstract gezever over hoe het is om dood te gaan... niemand kan daar iets zinnig over zeggen, dus is het hele album opgehangen aan de verbeelding van de scenaristen. Ik heb liever iets dat wat op de realiteit gestoeld is. In een verhaal als dit is alles mogelijk, want er zijn geen regels.
Maar 't is en 't blijft vakwerk.
Geplaatst op 30/06/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/06/2015
Avatar docf1
13
Net elfen gelezen nr 6 , blijft me verbazen in positieve zin , een klassieker in wording
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
docf1
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door docf1
Net elfen gelezen nr 6 , blijft me verbazen in positieve zin , een klassieker in wording


Oh goed.. die liggen nog op mijn te lezen stapel.. iets om naar uit te kijken :-)
Geplaatst op 01/07/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 01/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Dubbel Ik 1-2: Degelijk tweeluik. In deel 2 was er één keuze van een personage die ik zeer onlogisch vond en die er vermoeddelijk in zat om het plot een bepaalde richting uit te duwen. Een schoonheidsfoutje I guess.

DMZ 9: Wat blijft dit goed zeg. Het MIA verhaal kabbelt maar wat verder maar het einde is echt sterk.
Geplaatst op 08/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 08/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De geest van Warren 1-3: Dit is goed zeg. Wat ontzettend jammer dat geen enkele uitgever ooit het 4de deel heeft vertaald. Uitgevers, kan dat alsnog? Desnoods breng je maar een goeie integrale uit ofzo. Laat maar komen!
Geplaatst op 12/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De cyclus van Cyann 2-6: Goed. Behoorlijk goed. Maar misschien niet zo goed als ik hoopte of me herinnerde. Het tekenwerk is meestal zeer goed al zie je hier en daar wel eens een verwrongen gezicht. Ook kan Bourgeon zijn drang om overal ronde kontjes en (half)naakte vrouwen neer te poten niet vaak genoeg onderdrukken, soms is het wat misplaatst of goedkoop. Het verhaal op zich is goed, maar de uitwerking is soms wat rommelig en de keuze van waar een album eindigt en een ander begint is niet altijd helemaal logisch. Het lezen zeker waard, maar volgens mij niet het meesterwerk dat sommigen er in zien.

Cats 1-2: Iets oudere post apocalyptische sci-fi reeks. Nogal cliche en bijzonder matig. De ouderwetse inkleuring helpt ook niet. Slecht is het niet, maar ik treur er niet echt om dat de vervolgen nooit verschenen zijn.
Geplaatst op 23/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/07/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Surya
De cyclus van Cyann 2-6: Het lezen zeker waard, maar volgens mij niet het meesterwerk dat sommigen er in zien.


Ben blij dat je dit zo formuleert. Vind het van zijn beperkte oeuvre ook de minste reeks (Beatrijs en Coen als jeugdwerk dan even buiten beschouwing gelaten)
Geplaatst op 23/07/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 23/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Over De kinderen van de wind weet ik niet veel meer. Van De gezellen van de schemering vond ik enkel het derde deel het lezen waard eigenlijk.
Geplaatst op 23/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/07/2015
Zijn werelden zijn dan weer een lust voor het oog... dat hij graag blote mensen tekent is er niet vreemd aan, het is volgens mij ook typisch iets van uit die periode en bloot verkoopt altijd naar het schijnt.
Geplaatst op 23/07/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 23/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Hispañola 1-4: Fijn leesvoer, tot het 4de deel dat er een totaal rommeltje van maakt. Jammer dat het niet mooi afgerond werd.
Geplaatst op 27/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/07/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Het vlindernetwerk 1-2: Helemaal niet slecht. Misschien toch eens dat derde deel kopen

Stille getuigen 1: Niet slecht maar niet bijzonder. Het tekenwerk lijkt goed op dat van Denis Bajram maar dan niet zo goed. Het 2de deel zal eigenlijk pas uitwijzen hoe goed dit is, maar het is nooit vertaald ondanks herhaalde beloftes van Arboris.
Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/07/2015
Crew
Avatar woelfie
4134
Origineel geplaatst door Surya
Het vlindernetwerk 1-2: Helemaal niet slecht. Misschien toch eens dat derde deel kopen

Heb ik net gedaan
Via het aankoop/verkoop forum :D
Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/07/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Siegfried 1-2-3
man wat is dat goed!
Geplaatst op 31/07/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 31/07/2015
Crew
Avatar Iyo74
6901
The Walking Dead compendium 1 & compendium 2. Meer dan 2000 bladzijden meeslepende actie en nog heb ik er niet genoeg van: ik kan niet wachten tot compendium 3 uitkomt (wat volgens mij niet lang meer op zich kan laten wachten)!
Geplaatst op 04/08/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 04/08/2015
Crew
Avatar cuppenh
1519
Klopt. Volgens bookdepositorydotcom verschijnt het derde deel op dertien oktober 2015 en is nu reeds voor te bestellen. Ben je in één slag weer bij tot en met nummertje 144 (die vorige maand uitkwam).
Geplaatst op 04/08/2015 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 04/08/2015
Avatar Bor
327
Geweldige serie, ik heb ook de compendiums. Ik vind ze niet erg handzaam, vooral als je in bed leest :)
Geplaatst op 04/08/2015 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 04/08/2015
Crew
Avatar Iyo74
6901
Origineel geplaatst door cuppenh
Klopt. Volgens bookdepositorydotcom verschijnt het derde deel op dertien oktober 2015 en is nu reeds voor te bestellen. Ben je in één slag weer bij tot en met nummertje 144 (die vorige maand uitkwam).


Tof! Bedankt voor de info!
Geplaatst op 06/08/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 06/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Koblenz 1-3: Mjah, ik weet niet waarom dit zo bijzonder zou zijn. Ik vond het niet echt iets speciaals. Vooral wat te vage verhaaltjes. Niet genoeg context. Dat is goed als je samen met de protagonisten de contect ontdekt, maar hier weten de personages veel meer dan de lezer. Het tekenwerk is wel zeer goed. Vooral deel 1 kon me op dat vlak bekoren.
Geplaatst op 07/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Semio 1-2: Fijn tweeluik. Vooral deel 1 vond ik goed, deel 2 is meer een rechttoe, rechtaan fantasy album.
Geplaatst op 09/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Gil St André 1-5: Degelijk. Wel doordacht scenario. Iets te veel gratuit bloot. Iets teveel expositie. Vooral het eerste deel is zeer goed geschreven.

Gil St André 6-7: Ook degelijk, maar niet echt nodig. Hier en daar niet altijd even geloofwaardig.
Geplaatst op 16/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Megalex 1-3: Niet de beste Jodo Incal spin-off. Het verhaal van deel 1 is bijna onbestaande, vooral expositie. Deel 2 is al een pak beter met meer verhaal. Deel 3 rondt het geheel vakkundig af en heeft wat meer om het lijf. Ik snap echter niet dat deel 1 bijna helemaal gebruikt wordt om te tonen waar Ram vandaan komt, alhoewel zijn rol in het hele verhaal zeer beperkt is. Vreemde keuze.
Het tekenwerk van delen 1 en 2 is veel meer cgi, in deel 3 gaat Beltran ineens voor harde inkting en getekende ipv gerenderde achtergronden. Zelf zie ik liever het tekenwerk van deel 3, al is het minder blits.
Geplaatst op 18/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De onwetenden: Zeer goede documentaire. Ook genietbaar voor mensen die geen fluit aan wijn vinden. Goed dat het ook over strips gaat :)

De onschuldige schuldigen 1-3: Degelijk drieluik. Echter niet bijzonder. Daarvoor is het iets te voorspelbaar en cliché. Goed getekend. De epiloog waarin het verdere verloop van alle personages uit de doeken gedaan wordt hadden ze beter achterwege gelaten. Het had beter een open einde geweest.
Geplaatst op 21/08/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 21/08/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De As van de Katharen 1-9: Niet slecht, maar niet bijzonder. De 3de cyclus is behoorlijk overbodig, daarom heb ik het afsluitende deel nooit gekocht.

De Technovaders 1-8: Bijlange niet zo goed als de Metabaronnen. Het verhaal is gewoon niet zo boeiend en iets te repetitief.

Sabels en galjoenen 1-8: Leuke reeks, blijf ik volgen
Geplaatst op 10/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Alzéor Mondraggo 1-3: Fijn, behalve dat zowel het tekenwerk als het verhaal in de laatste 24 pagina's nogal afgeraffeld voelen. Zowel de tekenaar als de scenarist hadden er blijkbaar geen zin meer in. Jammer
Geplaatst op 13/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/09/2015
Orbital 6 : Het was een donderslag bij heldere hemel, toen ballon aankondigde deze reeks niet verder te zetten, niet genoeg verkopen ondanks dat het een van de betere scifi reeksen was in die periode. Ik heb het nooit begrepen en sinds ik in het Frans niet graag lees ben ik des te blijer dan Cinebooks deze reeks wel uitbrengt in het engels.

Pelle en Runberg zijn op hun best en het verhaal is zowel visueel als vertellend op een climax geëindigd die indrukwekkend is en laat zoveel open om nog veel meer te kunnen gaan genieten. Nu nog meer dan ooit begrijp ik ballon niet, want dit is zoals een goede kist wijn, de flessen worden alleen maar beter naarmate dat hij ouder wordt!
Geplaatst op 14/09/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 14/09/2015
Crew
Avatar Iyo74
6901
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Orbital 6 : Het was een donderslag bij heldere hemel, toen ballon aankondigde deze reeks niet verder te zetten, niet genoeg verkopen ondanks dat het een van de betere scifi reeksen was in die periode. Ik heb het nooit begrepen en sinds ik in het Frans niet graag lees ben ik des te blijer dan Cinebooks deze reeks wel uitbrengt in het engels.

Pelle en Runberg zijn op hun best en het verhaal is zowel visueel als vertellend op een climax geëindigd die indrukwekkend is en laat zoveel open om nog veel meer te kunnen gaan genieten. Nu nog meer dan ooit begrijp ik ballon niet, want dit is zoals een goede kist wijn, de flessen worden alleen maar beter naarmate dat hij ouder wordt!


Damned! Ook maar eens op zoek gaan naar de Engelstalige edities dus want ik vond (vind) dit inderdaad een méér dan gesmaakte reeks.
Geplaatst op 14/09/2015 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 14/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De zang van de vampiers 1-7: Degelijk. Goede slow burn die niet teveel rond de pot draait. Goed getekend. Ik moet wel zeggen dat ik de analoge inkleuring van delen 1-4 veel beter vindt dan de digitale van delen 5-7. Deel 7 begint een nieuwe cyclus. Mij kon het wat minder boeien, maar misschien maken de vervolgen het weer de moeite waard. Maar die heb ik dus niet gekocht.
Geplaatst op 18/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De clan van de draak 1-3: Kon me niet boeien. En 't is echt niet erg goed getekend. En de inkleuring is ook maar zwak. Geen sfeer.
Geplaatst op 19/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/09/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
De cyclus van Cyann
Wat is dat toch goed!
Geplaatst op 20/09/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 20/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Het derde testament 1-4: Goed. Behoorlijk goed. Mijlen voor op het meeste van de afkooksels. En uitstekend getekend. Ook een heerlijk overdonderend einde. Het feit dat het zich in de bergen afspeelt is uiteraard een groot pluspunt :)
Geplaatst op 24/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/09/2015
Origineel geplaatst door Surya
Het derde testament 1-4: Goed. Behoorlijk goed. Mijlen voor op het meeste van de afkooksels. En uitstekend getekend. Ook een heerlijk overdonderend einde. Het feit dat het zich in de bergen afspeelt is uiteraard een groot pluspunt :)


Daar heb ik, dankzij die mooie integrale, ook van genoten. Van het betere werk in godsdienstige thema's!

Ik hoop dat het vervolg even goed is, ligt hier op de 'nog te lezen' stapel!


Geplaatst op 24/09/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 24/09/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door Surya
Het derde testament 1-4: Goed. Behoorlijk goed. Mijlen voor op het meeste van de afkooksels. En uitstekend getekend. Ook een heerlijk overdonderend einde. Het feit dat het zich in de bergen afspeelt is uiteraard een groot pluspunt :)


Daar heb ik, dankzij die mooie integrale, ook van genoten. Van het betere werk in godsdienstige thema's!

Ik hoop dat het vervolg even goed is, ligt hier op de 'nog te lezen' stapel!




vond het vervolg ook goed! hoop op een snel vervolg!
Geplaatst op 24/09/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 24/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Ik heb enkel het eerste deel van Julius gelezen, maar het was in elk geval vakwerk. Of het even goed is weet ik na 1 deel uiteraard niet.
Geplaatst op 24/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Cuervos 1-2: Goed. Goed - hard- verhaal, goed geschreven, goed - maar lelijk - getekend, met tal van gewaagde camerastandpunten. Jammer dan de volgende delen nooit vertaald werden.
Geplaatst op 29/09/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/09/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Draken 1-2: Matig tweeluik met veel te veel expositie. Semio van de zelfde auteurs is een pak beter.
Geplaatst op 03/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De regelaar 1-2: Goed maar niet bijzonder. Ik heb niet echt nood om het vervolg te lezen, maar ik zou het ook niet erg vinden.
Geplaatst op 03/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/10/2015
Zit in een vooral engelstalige periode en heb best leuke dingen gelezen:

Space Dumplins: De nieuwste Craig Thompson, hij laat hiermee zien dat hij niet vast geroest zit in een vakje, leuk verhaal en dito tekenwerk. Me like this a lot!

Drifter : Donkere scifi op een afgelegen planeet ergens in een universum waar de mens niet de "top of the foodchain" is. Leuk verhaal met heel wat intrige. Ik kijk wel al uit naar het vervolg.

LOW : De zon is Supernova gegaan en de aarde is vergiftigd, de mensheid trekt zich terug onderwater en daar gebeurd heel wat. Wat hier zeer sterk is, is de manier van tekenen en vooral de inkleuring. Het verhaal zelf is niet bijster origineel maar neem je mee in een stroomversnelling die genietbaar is.

Clockwerx : Steampunkachtig verhaal dat zich situeert in London in een uiteraard andere realiteit. Heeft me niet echt kunnen bekoren, maar ben toch blij dat ik het gelezen heb.

Bramble : Morvan in het Engels dankzij Humanoid in een prachtige integrale uitgave. Twee goddelijke krachten en hun minions zijn hier in een intrigerend verhaal weergegeven op een bijna goddelijke mooie manier. De omschakelingen tussen de normale wereld en fantasie is zeer goed gedaan, niet bijster origineel (Herken je veel in van Schuiten en Jodorowski) maar zeeeer mooooi uitgewerkt.

Geplaatst op 03/10/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/10/2015
Muze UM: Auteurstrip van Alex Skim. Begint heel sterk en weet zo door te gaan tot het bijna het einde waar het verhaal wat minder weet te binden, maar het blijft wel staan als een huis!

Star Wars - schaduw over het keizerrijk deel 1 & 2 : aanvullende verhalen op de main story die wel leuk zijn gebracht en de ware Star Wars spirit behouden

Beeldschoon 1 : Een nieuw sprookje in wording! niet voor niets onze Strip v/d week geweest. Knap, knap, knap!

De glazen degens - deel 4 : Staat in onze Reeks top 500 en is dat helemaal waard ook. Ik moet ook zeggen dat het spannend blijft en ik het einde niet echt had verwacht. Mooie afsluiter.

De rest van de wereld : Ik ben vooral benieuwd naar de volgende delen om te zien waar dit naartoe leidt. En of ik het dan tot de top 10 van 2015, alleen zullen we het volgende deel niet meer zien in 2015,

De wachters van Het Louvre : Hoe simpel maar toch boeiend Taniguchi je meeneemt in een avontuur in een van de meest indrukwekkende musea ter wereld. In de reeks van strips uit het Louvre is dit een van de leukste en neemt je mee op een pro manier in het heden en verleden van de kunstwerken en de instellingen zelf.
Geplaatst op 09/10/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/10/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Kraa 1-2-3
Wel aangenaam verhaal, maar grafisch niet echt top. Ook enkele storende fouten, zoals een journalist die gedurende een stukje verkeerde naam krijgt, en dialogen waarbij de tekstballonnetjes aan de verkeerde spreker worden toegedicht.

Het model 1 Het model: mooie filosofische dialoog tussen een oude schilder en zijn jong model, mijmerend over liefde en relaties, en het verschil tussen man en vrouw. Niet voor macho's. Of misschien juist wel?

Geplaatst op 11/10/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 11/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De laatste wolf van Oz 1: Mooi getekend, moeilijk te volgen. Kon me niet boeien.
Geplaatst op 13/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/10/2015
allez, lang geleden dat ik hier eens iets gepost heb.

This month, I have been mostly reading:

Headshot 2, mja,,
Cyclus van Cyann 6. Vervelend. Ben blij dat het gedaan is.

Corto maltese: Poging om Corto voort te zetten, van de scenarist van Blacksad en de tekenaar van Dieter Lumpen en vele Vrije-Vluchtalbums. Ik ben een Pratt-fan en stond hier wat ambivalent tegenover. Enrzijds blij dat de enigmatische held nieuwe verhalen krijgt, anderzijds : de verwachtingen zijn zeer hoog. Iedereen zal onmiddellijk de vergelijking aangaan met de Corto verhalen 'De Ethiopiërs' of 'De balalde van de zilte zee', 2 dijken van klassiekers. En dat terwijl Pratt zelf ook geen al te goede Cortoverhalen gemaakt heeft (Mú, iemand?). Enfin: big boots to fill.
Alle ingrediënten zijn aanwezig: Raspoetin komt meteen om de hoek kijken, Corto gaat ergens op avontuur op vraag van een vriend, er zijn weer vrouwen en een aantal toevallige ontmoetingen mee gemoeid. Tot aan de helft waande ik me in een Corto-verhaal, mede dankzij de tekeningen van Pellejero, die heel goed de Pratt-stijl van eind jaren 70, begin jaren 80 emuleert. Maar dan begint het mis te lopen en volgen de gebeurtenissen veel te snel op elkaar. Waarschijnlijk hadden ze maar 80 pagina's, en hebben ze sterk moeten knippen. Met een tiental extra pagina's hadden de auturs het verhaal beter kunenn ontwikkelen. Enfin, redelijke poging die vrij trouw blijft aan de sfeer van het origineel, zonder een totale kopie te willen zijn. Hiervoor alleen al verdienen de auteurs respect.

Kronieken van hde zwarte maan 0 Leuk

Beeldschoon 1 : beeldschone beeldekens
Geplaatst op 17/10/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/10/2015
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Cyclus van Cyann 6. Vervelend. Ben blij dat het gedaan is.

Volledig mee eens.. jammer genoeg

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Corto maltese: Poging om Corto voort te zetten, van de scenarist van Blacksad en de tekenaar van Dieter Lumpen en vele Vrije-Vluchtalbums. Ik ben een Pratt-fan en stond hier wat ambivalent tegenover. Enrzijds blij dat de enigmatische held nieuwe verhalen krijgt, anderzijds : de verwachtingen zijn zeer hoog. Iedereen zal onmiddellijk de vergelijking aangaan met de Corto verhalen 'De Ethiopiërs' of 'De balalde van de zilte zee', 2 dijken van klassiekers. En dat terwijl Pratt zelf ook geen al te goede Cortoverhalen gemaakt heeft (Mú, iemand?). Enfin: big boots to fill.
Alle ingrediënten zijn aanwezig: Raspoetin komt meteen om de hoek kijken, Corto gaat ergens op avontuur op vraag van een vriend, er zijn weer vrouwen en een aantal toevallige ontmoetingen mee gemoeid. Tot aan de helft waande ik me in een Corto-verhaal, mede dankzij de tekeningen van Pellejero, die heel goed de Pratt-stijl van eind jaren 70, begin jaren 80 emuleert. Maar dan begint het mis te lopen en volgen de gebeurtenissen veel te snel op elkaar. Waarschijnlijk hadden ze maar 80 pagina's, en hebben ze sterk moeten knippen. Met een tiental extra pagina's hadden de auturs het verhaal beter kunenn ontwikkelen. Enfin, redelijke poging die vrij trouw blijft aan de sfeer van het origineel, zonder een totale kopie te willen zijn. Hiervoor alleen al verdienen de auteurs respect.


Ewel ik moet hem nog lezen.. ben nu wel benieuwd.

Geplaatst op 17/10/2015 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 17/10/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Een paar stappen naar het licht 1-2-3
Degelijk werk over reïncarnatie en vriendschap.
Ondanks de duidelijke klare lijn stijl van Bruno Marchand toch leuk verwijzingen in het Parijs van 1958 te zien naar grootmeesters uit het andere kamp: M. Tillieux op een vrachtwagen, garage Jourdan, F. Ranquin et fils

Geplaatst op 18/10/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 18/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Cyclus van Cyann 6. Vervelend. Ben blij dat het gedaan is.

Vervelend vond ik het niet, maar zeker niet de grote kunst waarvoor sommigen het af doen.
Geplaatst op 18/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/10/2015
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Cyclus van Cyann 6. Vervelend. Ben blij dat het gedaan is.

Vervelend vond ik het niet, maar zeker niet de grote kunst waarvoor sommigen het af doen.


Eerste paar delen was ik toch wel enthousiast over. Zakt helaas erg in idd.
Geplaatst op 21/10/2015 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 21/10/2015
Avatar Deecee1
1350
Asterix 36 De papyrus van Caesar - bwah, beetje over paard getild .... meer van verwacht.
Geplaatst op 27/10/2015 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 27/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Clownvisje 1-4: degelijk misdaad vierluik

Kick Vicious 1: Blahblahblah, whatever
Geplaatst op 28/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/10/2015
Origineel geplaatst door Surya

Kick Vicious 1: Blahblahblah, whatever


En dan nog zo hoog scoren... ;-)
Geplaatst op 28/10/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 28/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Wel, de tekeningen kunnen er best mee door :)
Geplaatst op 28/10/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/10/2015
De Onschuldige Schuldigen : Knap relaas, van voor den 1ste groten oorlog, over wezen en de manier waarop ze behandeld werden door het sociaal systeem van in die tijd. Galandon & Anlor nemen je knap mee in de tijd en weten je te boeien door een vlot en spannend verhaal en dompelen je grafisch onder in die tijd. Een kort puntje van kritiek misschien is dat het geheel nogal groen is qua kleurstelling, niets verkeerd want na enkele bldz merk je het niet maar iemand die door de pagina's bladert in de winkel zou zich kunnen laten afstoppen, niet doen dus want je koopt waar voor je geld.

Het derde Testament- Julius: Een meer dan waardige spin-off van het origineel. Wat kan die Alex Alice toch vertellen, zowel in verhaal als beeldend. Hij krijgt uiteraard hulp maar het detail dat hij verwerkt in zijn tekening is adembenemend soms. Strak werk en dito verhaal.

Arctica - Boodschapper uit de kosmos:: Pecquer slaagt er toch maar weer in om je een album lang bezig te houden, Hij weet als geen ander hoe je een verhaal moet rekken zonder dat het daarbij verveelt. Toch had ik graag wat antwoorden gekregen. Het verhaal is niet zo sterk meer en heeft nood aan een passend einde. Alhoewel ik vrees dat het nog enkele albums zal duren. Kovacevic en Scheele laten je direct weer thuis voelen in de gezette trend die de tekeningen en dito inkleuringen van deze reeks en Golden City hebben. Prachtige omgevingen en strakke moderne kleuren en lijnen. Ik hou hier wel van.





Geplaatst op 31/10/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 31/10/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Gorn 1-4: Fijn leesvoer, en ik vond het beter vinden met elk album. Jammer dat de vervolgen niet vertaald zijn, maar deel 4 is wel een mooi einde, dus zo erg is het niet.

Kroniek der guldensporenslag 1: Ik wist het al op de eerste pagina: het poetische toontje vol beeldspraak zou me niet liggen. Het viel uiteindelijk wel mee maar dit is het soort albums dat me niet echt kan boeien. Dus de vervolgen ga ik niet herlezen.
Geplaatst op 01/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 01/11/2015
Avatar Rutger
763
Eens! Ik zit al jaren te wachten op een uitgever die Gorn weer oppakt. Toch wel verrast dat dit nog niet is gebeurd. Zou ook wel passen in het portfolio van Uitgeverij L of Daedalus om er maar 2 te noemen. Zal wel weer een rechtenkwestie zijn of iets dergelijks...

Oger blijft toch wel een van mijn favoriete tekenaars. Zoveel sfeer en magistraal kleurgebruik in zijn tekeningen.

Origineel geplaatst door Surya
Gorn 1-4: Fijn leesvoer, en ik vond het beter vinden met elk album. Jammer dat de vervolgen niet vertaald zijn, maar deel 4 is wel een mooi einde, dus zo erg is het niet.

Kroniek der guldensporenslag 1: Ik wist het al op de eerste pagina: het poetische toontje vol beeldspraak zou me niet liggen. Het viel uiteindelijk wel mee maar dit is het soort albums dat me niet echt kan boeien. Dus de vervolgen ga ik niet herlezen.


Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Yep, ben ook groot fan van zijn tekenwerk. Het ziet er soms slordig uit, maar hij weet zeer goed wat hij doet.

Daedalus lijkt me hier de uitgever bij uitstek. Komaan jongens, jullie kunnen het!

Nu, waar blijft de vertaling van dat volgende Kristalridders album?
Geplaatst op 02/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/11/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De rest van de wereld 1: behoorlijk goed zeg. Het moet blijkbaar een vervolg krijgen, maar zelf vind ik dat niet echt noodzakelijk, zo'n open einde werkt ook wel :)
Geplaatst op 04/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/11/2015
Crew
Avatar Surya
13274
De platenspeler: Zeer goed zeg!
Geplaatst op 05/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/11/2015
Crew
Avatar Surya
13274
Het kasteel van de sterren 1: Behoorlijk goed. Heerlijke sfeer en tekeningen.
Geplaatst op 06/11/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/11/2015
Origineel geplaatst door Surya
Het kasteel van de sterren 1: Behoorlijk goed. Heerlijke sfeer en tekeningen.


Inderdaad, mooi sfeertje!
Geplaatst op 07/11/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/11/2015
Amoras 6: Barabas: Je krijgt enorm veel te verduren tijdens dit laatste album en ik ben er nog niet uit of het een passend einde is. Ik ben er vrij zeker van dat veel mensen met een "Wat is dit nou" gevoel gaan blijven zitten. Voor nu zou ik zeggen spijtig dat het zo is afgelopen. Maar wat me vooral opviel is hoe Cambré is geevolueerd, van wat ik vond, vrij slordige tekeningen naar een constant en vast geheel. Knap werk van hem.

Descender : Nieuwste telg van Jeff Lemire bij Image. Knap stukje Sci-fi dat heel goed aanvoelt. Ook het grafisch waterverf achtig sfeertje van Nguyen is samen met het passend tekenwerk een beloning. Ja knap werk.

ODY-C: Zware psychedelische kost. STOP. Niet verteerbaar. STOP.

Outcast : De nieuwste telg van Kirkman (The Walking Dead)! Ik hou hier wel van, weer eenvoudig van opzet zowel vertellend als in vormgeving, maar deel 2 zal me toch moeten overtuigen om de reeks verder te zetten.
Geplaatst op 07/11/2015 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/11/2015