Covers: uitvergrootbaar

Crew
Avatar Surya
13261
Vanaf nu kunnen covers groter getoond worden op de site. Bij strips die vanaf gisteren (1 oktober 2010) toegevoegd zijn, wordt de cover groter opgeslaan. Met een simpele klik op de cover krijg je dan een grotere versie te zien.

Bij strip toegevoegd voor gisteren, zullen de covers vervangen moeten worden door grotere versies. Dit is momenteel nog niet mogelijk.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6896
Een mogelijkheid waar velen al heel erg lang naar uitkeken denk ik! De site wordt erg snel met erg veel functies uitgebreid. Te mooi voor woorden!

Origineel geplaatst door Surya
Bij strip toegevoegd voor gisteren, zullen de covers vervangen moeten worden door grotere versies. Dit is momenteel nog niet mogelijk.

Enig idee van de timing? Veel werk? Weinig werk?
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/10/2010
Je kan het niet horen, maar er stijgt gejuich op uit mijn keel.

Schal die loftrompetten maar!
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Iyo74
Enig idee van de timing? Veel werk? Weinig werk?

Tja, ik ben er aan bezig he, wat dacht je nu :)
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/10/2010
Bij de weg, al enig idee van specificaties voor de grotere afbeeldingen?

pixelgrootte, aantal MB, ...

Werk je dan met 2 scripts? een voor de grote en een voor de kleine afbeeldingen?
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Er wordt 1 versie opgelsaan (maximaal 500x500 pixels, gelieve groter te uploaden) en voor de kleine weergave wordt die on the fly geresized he.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/10/2010
Komt er bij de oudere strips een vakje met "grotere cover" uploaden? of iets in die geest? Is er dan ook ruimte voor eventuele achterkanten en voor de luxe albums bijbehorende zeefdrukken / ex libris?
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Ik ga het inderdaad mogelijk maken nieuwe covers te uploaden bij bestaande strips

Achterkanten en zo komen in een later stadium
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 02/10/2010
Bravo, weer iets om naar uit te kijken.
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/10/2010
Origineel geplaatst door Surya
Ik ga het inderdaad mogelijk maken nieuwe covers te uploaden bij bestaande strips

Achterkanten en zo komen in een later stadium


Hurray! Hurray! Het volk juicht!
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 02/10/2010
Origineel geplaatst door Surya
Er wordt 1 versie opgelsaan (maximaal 500x500 pixels, gelieve groter te uploaden) en voor de kleine weergave wordt die on the fly geresized he.


mmm, grotere zal voor sommige problematisch worden vrees ik. Ik neem veel afbeeldingen over van andere sites, en op sommige staat er een maximum van 400 op 500.

Maar waarschijnlijk wordt het dan zo weergegeven? De getoonde afbeeldingen kunnen waarschijnlijk wel van grootte verschillen?
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/10/2010
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Iyo74
Enig idee van de timing? Veel werk? Weinig werk?

Tja, ik ben er aan bezig he, wat dacht je nu :)

'k Dacht eerlijk gezegd dat je na de bergen werk van de voorbije weken zo onderhand aan wat vrije tijd toe was en dat alle verdere werken misschien verdaagd waren naar een latere datum.
:D :P
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Origineel geplaatst door fluiten


2


3
Geplaatst op 02/10/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
Nog een sjans dat ik nog niet aan de franse manga begonnen was. Ik heb er nog een paar duizend staan, inclusief deftige cover, maar te weinig tijd om alles in te voeren.
't zal niet voor vannacht zijn, maar ik moet er stilaan toch eens aan beginnen.
Geplaatst op 03/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Surya
Er wordt 1 versie opgelsaan (maximaal 500x500 pixels, gelieve groter te uploaden) en voor de kleine weergave wordt die on the fly geresized he.

mmm, grotere zal voor sommige problematisch worden vrees ik. Ik neem veel afbeeldingen over van andere sites, en op sommige staat er een maximum van 400 op 500.

Maar waarschijnlijk wordt het dan zo weergegeven? De getoonde afbeeldingen kunnen waarschijnlijk wel van grootte verschillen?

Uiteraard, allemaal geen probleem!

Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door Iyo74
Enig idee van de timing? Veel werk? Weinig werk?

Tja, ik ben er aan bezig he, wat dacht je nu :)

'k Dacht eerlijk gezegd dat je na de bergen werk van de voorbije weken zo onderhand aan wat vrije tijd toe was en dat alle verdere werken misschien verdaagd waren naar een latere datum.
:D :P

Die vrije tijd krijg ik ondermeer volgende week. 4 dagen naar Duitsland, voor de montagnes russes :)
Geplaatst op 03/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/10/2010
(y)
Geplaatst op 03/10/2010 Citeren
Avatar
Elmoronico
Geplaatst op 03/10/2010
Avatar scifiwim
118
Puik werk!! Deze website is een supertool voor iedere stripliefhebber!
Geplaatst op 04/10/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 04/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Complimenten, Sur!
Super verbetering! (y)
Geplaatst op 05/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 05/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Ik kom nu één dingetje tegen wat ik er jammer aan vind:
Het is nu moeilijker om covers in posts te plaatsen...
Eerst kon ik met Firefox rechtsklikken op de afbeelding en dan 'Afbeeldingslocatie kopieren' selecteren, maar dat gaat nu niet meer...
Ligt er iets van een sheet over ofzo? Misschie dan wat kleiner maken, zodat er n te klikken gebied over blijft?
Geen idee of dat mogelijk is hoor...
Geplaatst op 05/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 05/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Je kan "Link locatie kopieren" kiezen ;) Als je wil dat ie niet te groot wordt getoond, typ er dan ",t" achter ;)

As in so: http://stripinfo.be/image.php?i=389,500,t
Geplaatst op 05/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door Surya
Je kan "Link locatie kopieren" kiezen ;) Als je wil dat ie niet te groot wordt getoond, typ er dan ",t" achter ;)

As in so: http://stripinfo.be/image.php?i=389,500,t

Die link is voor downloaden/openen van plaatje...?
Geplaatst op 05/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 05/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
Origineel geplaatst door Surya
Met een simpele klik op de cover krijg je dan een grotere versie te zien.

Net nog een kleine "lagune" opgemerkt: kan je dit eventueel ook invoeren in het collectiebeheer?
't zou leuk zijn als je daar ook kon klikken op een afbeelding en dan de grote cover te zien kreeg.
Geplaatst op 06/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
en nog iets: ik heb de indruk dat de covers nu een stukje agesneden worden (vooral bovenaan), maar als je erop klikt krijg je wel de volledige afbeelding te zien (ook als er nog geen grote cover beschikbaar is, zoals hier)
Geplaatst op 06/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 06/10/2010
Dat is om de zelfde grote van covers te hebben op de frontpage.

Nu steken ze in een esthetische kadertje dat dezelfde afmetingen heeft...

Je kan niet alle covers correct resizen op hetzelfde formaat. Daarvoor zijn er teveel verschillen.

Persoonlijk vind ik het zo veel mooier.
Geplaatst op 07/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 07/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
Daar had ik nog niet bij stilgestaan.
Dat is inderdaad een goede reden om het zo lichtjes aan te passen.
Geplaatst op 07/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 07/10/2010
Origineel geplaatst door woelfie
en nog iets: ik heb de indruk dat de covers nu een stukje agesneden worden (vooral bovenaan), maar als je erop klikt krijg je wel de volledige afbeelding te zien (ook als er nog geen grote cover beschikbaar is, zoals hier)


Persoonlijk heb ik dat gisteren pas gezien, en ik vind dat wel een (klein) probleem. Bij bv Scalped INT 2 dacht ik dat een onvolleigie cover was toegevoegd, maar het groot formaat blijkt dan toch te kloppen. Maar zo kan je bijgesneden covers er niet in één oogopslag eruit halen. Wanneer de cover te klein is en een zwart randje wordt bijgezet, is ook niet 100% ideaal. Misschien een wit randje, maar dat kunnen we eventueel melden wanneer ons opperhoofd terug in het land is.

Ugh. https://secure.hyves.org/images/smilies/default/smiley_indian.gif
Geplaatst op 07/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 07/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door woelfie
Net nog een kleine "lagune" opgemerkt: kan je dit eventueel ook invoeren in het collectiebeheer?
't zou leuk zijn als je daar ook kon klikken op een afbeelding en dan de grote cover te zien kreeg.

Voor mij hoeft dit niet zo nodig, want dan is er nog n plek waar ik gewoon de afbeelding kan kopiëren.
Ik gebruik dit namelijk om mn collectie mobiel te maken door de plaatjes met gegevens als reeksnr en titel op te slaan als jpg's.
Die zet ik dan op mn Nintendo DS, zodat ik altijd mn collectie kan controleren...
(Mocht ik ooit n modernere gsm aanschaffen, dan zal ik t daar wel opzetten.)

Maar ik hou de plaatje in de collectie-pagina's dus liever onvergroot.
Geplaatst op 07/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 07/10/2010
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door woelfie
Net nog een kleine "lagune" opgemerkt: kan je dit eventueel ook invoeren in het collectiebeheer?
't zou leuk zijn als je daar ook kon klikken op een afbeelding en dan de grote cover te zien kreeg.

Voor mij hoeft dit niet zo nodig, want dan is er nog n plek waar ik gewoon de afbeelding kan kopiëren.
Ik gebruik dit namelijk om mn collectie mobiel te maken door de plaatjes met gegevens als reeksnr en titel op te slaan als jpg's.
Die zet ik dan op mn Nintendo DS, zodat ik altijd mn collectie kan controleren...
(Mocht ik ooit n modernere gsm aanschaffen, dan zal ik t daar wel opzetten.)

Maar ik hou de plaatje in de collectie-pagina's dus liever onvergroot.


Niets belet om de twee te hebben hé. Er is een script dat resized (verkleint). Dat kan daar ook wel werken zeker.

De boss is immers een websitegenie.

Bij deze trouwens een warme oproep aan iedereen die ooit eens strips ingevoerd heeft en de grote covers bewaard heeft: vervang gerust de huidige covers door de grotere!
Geplaatst op 08/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 08/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Ik geloof dat je mn punt n beetje mist, Chris: Ik wil graag dat de covers in mn collectie blijven zoals ze zijn...
Omdat ik ze hier makkelijk kan opslaan.
Met dat script om te vergroten, kan ik minder makkelijk de afbeeldingen opslaan, omdat "afbeelding opslaan als" (in Firefox) dan niet meer werkt.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 09/10/2010
Ik had een soort optie in gedachten waarmee je grote of kleine covers kon kiezen... Maar ik weet niet of dat mogelijk/eenvoudig te ontwikkelen is.

Je kan altijd wel een gratis tooltje downloaden om screenshots te nemen hoor. Ik haal zelf zo heel veel covers op. Je kiest dan of het een jpg, bmp, ... moet zijn en je kan ze altijd hernoemen zoals je wilt, ook resizen.
Toegegeven, het zijn een aantal stappen extra.

Zelf gebruik ik er screenhunter voor, maar er zijn er heel wat op het web te vinden.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/10/2010
Waarom gratis tooltje, in Vista en W7 heb je het snippit tool. Je kan dat ook downloaden van de Microsoft site voor windows XP.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/10/2010
Probleempje voor binnenkort: de nieuwe covers krijgen een nieuwe url en dat betekent dat de covers tot nu toe gebruikt op het forum (oa De Grenzeloze Top 500 overzichtjes) één voor één gaan verdwijnen.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/10/2010
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door belgianbingo
Probleempje voor binnenkort: de nieuwe covers krijgen een nieuwe url en dat betekent dat de covers tot nu toe gebruikt op het forum (oa De Grenzeloze Top 500 overzichtjes) één voor één gaan verdwijnen.

Oeps. Dat is iets waar Surya niet aan ge dacht heeft waarschijnlijk. Zou inderdaad jammer zijn moest dat allemaal verdwijnen. Lijkt me niet evident om te vermijden. Tenzij de oude afbeeldingen ook ergens blijven staan?
Heb je al verdwenen prentjes opgemerkt?
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/10/2010
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Waarom gratis tooltje, in Vista en W7 heb je het snippit tool. Je kan dat ook downloaden van de Microsoft site voor windows XP.


Wel, 'k zit nog met XP, en heb daar dus nooit bij stil gestaan...
En op het werk hebben we Snagit.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/10/2010
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door belgianbingo
Probleempje voor binnenkort: de nieuwe covers krijgen een nieuwe url en dat betekent dat de covers tot nu toe gebruikt op het forum (oa De Grenzeloze Top 500 overzichtjes) één voor één gaan verdwijnen.

Oeps. Dat is iets waar Surya niet aan ge dacht heeft waarschijnlijk. Zou inderdaad jammer zijn moest dat allemaal verdwijnen. Lijkt me niet evident om te vermijden. Tenzij de oude afbeeldingen ook ergens blijven staan?
Heb je al verdwenen prentjes opgemerkt?


Kiekeboe - Album 26 stond ergens, en nu zonder cover. Zal binnenkort wel opgelost worden... Nu spijtig, maar geen paniek.
Geplaatst op 09/10/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/10/2010
Crew
Avatar woelfie
4108
Origineel geplaatst door Iyo74
Heb je al verdwenen prentjes opgemerkt?

In de pas verschenen rubriek kan je het ook al zien:
waar er geen cover verschijnt, is er al een grote versie ingevoerd, ofwel is er nog helemaal geen cover beschikbaar.
Geplaatst op 10/10/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/10/2010
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Iyo74
Heb je al verdwenen prentjes opgemerkt?

In de pas verschenen rubriek kan je het ook al zien:
waar er geen cover verschijnt, is er al een grote versie ingevoerd, ofwel is er nog helemaal geen cover beschikbaar.


Is al gemeld aan zebigboss, hij bekijkt het wanneer hij terugkomt...
Geplaatst op 10/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 10/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Ik vind 't niet nodig om de covers uitvergrootbaar te maken in het collectiebeheer, dus laat ik dat voorlopig zo.
Geplaatst op 10/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/10/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Bugje, denk ik.

Als je een uitvergrote cover aanklikt krijg je dus een nieuw venster. Daar heb je onderaan de cover de Close-button met het kruisje ernaast. Als je dit kruisje aanklikt dan gebeurd er niets, behalve dat die button met kruisje ongeveer één centimeter opschuift naar links.

Als je op de tekst Close klikt is er geen probleem. Dan sluit het venster zich, alsnog na het opschuiven van tekst en kruisje, gewoon.

Edit: Blijkbaar alleen maar met covers die, als je ze uitvergroot, kleiner blijken dan het "origineel".
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/10/2010
Je kan ook gewoon naast het nieuwe venster klikken, dan sluit het afbeeldingsvenster zich ook. Is wat gemakkelijker voor de ouden van dage onder ons dan naar zo'n klein kruis te mikken... :P
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/10/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Je kan ook gewoon naast het nieuwe venster klikken, dan sluit het afbeeldingsvenster zich ook. Is wat gemakkelijker voor de ouden van dage onder ons dan naar zo'n klein kruis te mikken... :P


:rolleyes: :rolleyes:

Dan probeer je al eens een ernstige opmerking te plaatsen.

:rolleyes: :rolleyes:
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/10/2010
:D :D :D :D :D :D :D
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door fluiten
Edit: Blijkbaar alleen maar met covers die, als je ze uitvergroot, kleiner blijken dan het "origineel".

Heb je n voorbeeld (link), ik ben wel benieuwd...
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/10/2010
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door mi-jah
Origineel geplaatst door fluiten
Edit: Blijkbaar alleen maar met covers die, als je ze uitvergroot, kleiner blijken dan het "origineel".

Heb je n voorbeeld (link), ik ben wel benieuwd...


In de eerste post over dit onderwerp zit er eentje, beste Mi-Jah :D
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 14/10/2010
Avatar mi-jah
1739
Hahaha! Sorry, overheen gekeken! *shame*
En t is idd wel n vreemd fenomeen, verschijnt er ineens n scrollbalkje naast! ?(
Geplaatst op 14/10/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 14/10/2010
Ik heb vanmiddag geprobeerd om een afbeelding toe te voegen in een post, maar dat lukte maar niet. Als je een strip opzoekt en je klikt met de rechtermuisknop op de afbeelding om de afbeeldingslocatie te kopiëren, krijg je een koppelingslocatie in de plaats.

Hoe kan ik een afbeelding posten?
Geplaatst op 26/10/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Voorlopig werkt het niet, sorry!
Geplaatst op 26/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/10/2010
anti diefstal maatregelen?
Geplaatst op 26/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 26/10/2010
Crew
Avatar Surya
13261
Watermerken bedoel je? Pfff, geen zin me daar mee bezig te houden.
Geplaatst op 27/10/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/10/2010
neen hoor, nu kan je ook niet meer dieplinken op de afbeelding, daar je ze met PHP hebt gekoppeld blijkbaar.
Geplaatst op 27/10/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 27/10/2010
Avatar Sam
57
Bij 'mijn collectie' worden nu de uitvergrote covers getoond, waardoor de pagina heel chaotisch is. Wellicht een klein foutje, of ben ik de enige met dit probleem?
Geplaatst op 11/09/2011 Citeren
Avatar
Sam
Geplaatst op 11/09/2011
nee, je bent niet de enige. 't Is bij mij ook.
Misschien is de webmaster wat aan het prutsen (in de meest positieve zin van het woord) aan de site.

edit: ik moet zeggen dat het wel gemakkelijk is om te zien welke kleine covers we kunnen vervangen door grote...
Geplaatst op 11/09/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/09/2011