Sc

Crew
Avatar $tripofiel
3312
Wat zijn ze hier van plan bij Silvester?
Ze brengen nu Okko ook uit in SC, zijn ze zo wanhopig... :(
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/11/2010
Avatar the pope
1906
of ze willen Okko ook aan de grote massa proberen te verkopen?


Wat mij betreft: hoe meer SC op deze wereld, hoe beter :D
Misschien geef ik zelfs die Okko een kans ;)
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/11/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Wat zijn ze hier van plan bij Silvester?
Ze brengen nu Okko ook uit in SC, zijn ze zo wanhopig... :(


Waarom wanhopig?
Ze zouden trouwens beter direct SC's uitbrengen, ze zouden veel meer verkopen. Dit vind ik wat vijgen na pasen.
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 02/11/2010
Er zijn nog uitgevers die eerst HC uitbrengen om nadien ook SC uit te brengen.

Ik hoop dat ze echt van gedacht veranderd zijn bij Silvester en zie dan ook met plezier deze stap tegemoet. Hierdoor maken ze ook meer kans om meer in mijn bibliohteek te verschijnen.

Okko is een reeks die je minstens moet gelezen hebben. Zeker de eerste 2 delen.
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/11/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Wat zijn ze hier van plan bij Silvester?
Ze brengen nu Okko ook uit in SC, zijn ze zo wanhopig... :(


Okko is ook één van de reeksen die ik me in SC zou aankopen, maar niet in HC. De hele reeks scoort trouwens best goed op deze site.
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 02/11/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Dit is ook 1 van de reden waarom ik ze in HC staan heb! :]

Moesten ze nu de SC en HC tegelijkertijd uitbrengen dan zouden ze veel meer verkopen, want dan zou ook ik de meeste dingen kopen die ze drukken?

Maar nu laten ze eerst de gewone mens de HC kopen om daarna, steeds ontkennend natuurlijk, de SC op de markt te gooien... geen goede strategie als je het mij vraagt? ?(
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 02/11/2010
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Er zijn nog uitgevers die eerst HC uitbrengen om nadien ook SC uit te brengen.


Als men dat van in het begin zo aankondigt, vind ik dat op zich wel een proper systeem: eerst de HC en een maand of twee later de SC.

is bvb zo bij magasin general
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/11/2010
Die andere uitgevers doen dat dan ook. Ik dacht dat Saga zo een beleid heeft. Eerst een HC de eerste maand en dan pas de SC.

Maar dan weet je op zijn minst dat je daar maar dient op te wachten.
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/11/2010
Crew
Avatar Veter
7839
Als er een paar maand zou tussenzitten kan het me niet schelen.Daar wil ik met plezier op wachten, maar hier zitten vele jaren tussen.
En ik hoop toch dat ze hun tactiek wat veranderen en meer SC gaan brengen. Ik vind hun HC prijzen compleet van de pot gerukt, en ik koop daar niets meer van, hoe goed de albums ook mogen zijn.
Geplaatst op 02/11/2010 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/11/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Maar nu laten ze eerst de gewone mens de HC kopen om daarna, steeds ontkennend natuurlijk, de SC op de markt te gooien... geen goede strategie als je het mij vraagt? ?(


Ah, nu zie ik het. De koerswijziging is inderdaad opmerkelijk. Ik had me om eerlijk te zijn ook niet verwacht aan een SC van Okko, maar nu die er wel is, stijgt de waarschijnlijkheid van aankoop. Misschien waren ze bij Silvester zelf verrast door de goede ontvangst van Okko dat ze de reeks nu in een goedkopere versie op de markt gooien.

Misschien is het een experiment, omdat ze zien dat tsja, hun hardcovers niet meer zo goed verkopen, of omdat ze gewoon te duur zijn.... ALs dit een succes wordt, kunnen ze hun strategie herzien.

Hun fonds is interessant genoeg om ook SC van enkele reeksen (Schatjes, Skydoll, Veborgen geschiedenis) op de markt te brengen, zolang ze maar blijven doorgaan het hardcoveren van reeksen die ze sowieso al in HC uitbrachten. Andere reeksen (Alim, Aan het front) blijven voor mij in HC op het verlanglijstje staan.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/11/2010
Crew
Avatar Iyo74
6892
Het is te hopen dat de SC van Okko ééééérg goed gaat verkopen. Op die manier wordt de kans op het uitgeven van andere SC's door Sylvester volgens mij een heel stuk groter. Alleen hopen maar dat ze dat dan ook gaan aankondigen en het niet in het ongewisse laten of een reeks al dan niet in SC verschijnt.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/11/2010
Origineel geplaatst door Iyo74
Het is te hopen dat de SC van Okko ééééérg goed gaat verkopen. Op die manier wordt de kans op het uitgeven van andere SC's door Sylvester volgens mij een heel stuk groter.


ik hoop het ook, maar er zijn hier al meer dan 100 mensen die deze strip in HC gekocht hebben. Ik weet niet of er nog veel vis in die vijver overblijft.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/11/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Waarschijnlijk zouden ze dan in de supermarkten hun stuf ook kwijt kunnen & wie koopt er naast de boodschappen niet een stripje of meer? ;)
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 03/11/2010
Als ze aan de supermarkten willen/kunnen leveren. Die gasten vragen waarschijnlijk wel superkortingen.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/11/2010
Niet noodzakelijk, die mannen vragen meestal meer marge dan de gemiddelde SSZ. Maar door het aantal dat ze afnemen kunnen ze toch nog goedkoper uitstallen.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/11/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Waarschijnlijk zouden ze dan in de supermarkten hun stuf ook kwijt kunnen & wie koopt er naast de boodschappen niet een stripje of meer? ;)


Zwijgt stil, ik kan tegenwoordig zelfs geen krantenwinkel meer binnenstappen ;)

Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Origineel geplaatst door Iyo74
Het is te hopen dat de SC van Okko ééééérg goed gaat verkopen. Op die manier wordt de kans op het uitgeven van andere SC's door Sylvester volgens mij een heel stuk groter.


ik hoop het ook, maar er zijn hier al meer dan 100 mensen die deze strip in HC gekocht hebben. Ik weet niet of er nog veel vis in die vijver overblijft.


Daar heb je een punt.
Geplaatst op 03/11/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/11/2010
Avatar Sam
57
Origineel geplaatst door Iyo74
Het is te hopen dat de SC van Okko ééééérg goed gaat verkopen. Op die manier wordt de kans op het uitgeven van andere SC's door Sylvester volgens mij een heel stuk groter. Alleen hopen maar dat ze dat dan ook gaan aankondigen en het niet in het ongewisse laten of een reeks al dan niet in SC verschijnt.


Okko is een reeks die ik in SC zeker een kans zou willen geven, maar dan moet ik wel zeker weten dat de volledige reeks in SC wordt uitgebracht, want vanaf deel drie overschakelen op HC is niet bespreekbaar voor mij (omwille van de prijs).

Maar als ik volgende quote lees, die op SSZ stond, dan durf ik dat te betwijfelen...
Dit betekent allerminst dat er nu van meerdere reeksen zowel SC- als HC-edities zullen verschijnen. Silvester benadrukt dat er voor de rest geen SC's van eerdere verschenen reeksen en albums in hardcover staan gepland.


Dus nu zouden we allemaal moeten doen wat Iyo74 zegt, en door het te kopen hun stimuleren om de rest ook uit te brengen in SC. Maar ik ga kiezen voor het free-rider gedrag. Ik wacht en moesten ze ooit alle delen in SC uitbrengen, dan pas zal ik overgaan tot aanschaf.

Natuurlijk, als iedereen zo denkt (wat vrij waarschijnlijk is?) dan zal dit niet van de grond komen. Conclusie: Sommige klanten zullen geen HC meer kopen in de hoop dat er ooit een SC komt. Maar die komt er niet, omdat de SC niet gekocht wordt door een gebrek aan lange termijn-planning.

Slotsom: gewoon minder verkoop.

Of maak ik ergens een blunder van een redeneerfout?
Geplaatst op 05/11/2010 Citeren
Avatar
Sam
Geplaatst op 05/11/2010


Dus nu zouden we allemaal moeten doen wat Iyo74 zegt, en door het te kopen hun stimuleren om de rest ook uit te brengen in SC. Maar ik ga kiezen voor het free-rider gedrag. Ik wacht en moesten ze ooit alle delen in SC uitbrengen, dan pas zal ik overgaan tot aanschaf.

Natuurlijk, als iedereen zo denkt (wat vrij waarschijnlijk is?) dan zal dit niet van de grond komen. Conclusie: Sommige klanten zullen geen HC meer kopen in de hoop dat er ooit een SC komt. Maar die komt er niet, omdat de SC niet gekocht wordt door een gebrek aan lange termijn-planning.

Slotsom: gewoon minder verkoop.

Of maak ik ergens een blunder van een redeneerfout?


Dan koop je nooit iets... dit soort gedrag stopt altijd de ontwikkeling/stimulatie van nieuwe wegen die sommige, uitgevers in dit geval, willen volgen.
Deze eerste SC's kan een probeersel zijn van een Product manager. als deze succesvol is/was, kunnen ze stap per stap openstaan voor meer SC uitgaven. Al dan niet van oudere reeksen, of gewoon gezamenlijk van nieuwe reeksen.

Indien je de 2 eerste delen koopt wilt het niet zeggen dat je nooit de volgende zal kunnen kopen/lezen, maar je stimuleert Silvester wel om ook de volgende delen in SC uit te brengen.

En indien ze niet komen, is er misschien wel iemand op de 2de hands markt die deze HC wegdoet aan de prijs van SC.

just my 2 cents.
Geplaatst op 05/11/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 05/11/2010
Avatar scifiwim
118
Ik ga ze zeker kopen, die softcovers. Voila, da's al 1 gegarandeerde verkoop! :)
Geplaatst op 08/11/2010 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 08/11/2010
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Heb gisteren een uitgebreide babbel gehad met de man achter Sylvester! :))

Hij zei dat dit een try-out is en indien deze positief geëvalueerd word er nog reeksen zullen volgen ... wordt vervolgt! 8o
Geplaatst op 14/11/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 14/11/2010
Crew
Avatar woelfie
4102
Nog enkele bedenkingen:
Een HC maken kost in productie 1 (één) euro meer dan een SC. Reken uit je winst. En dat ken dan wel compenseren voor een zeer lage verkoop. Niet alle strips verkopen 50000 exemplaren in het Nederlands.

Sommige reeksen (Soda !) zijn geboomd toen ze van HC naar SC(+HC) gingen. Maar dat gebeurt niet zo vaak. Andere reeksen gaan van SC naar HC en verkopen net evenveel. Dat is uiteraard koren op de molen van de uitgevers die hun winst kunnen verhogen.

Soms denk ik wel dat die uitgevers aandelen hebben bij IKEA. Kwestie van nog wat extra boekenkasten te verkopen om al die dikke HCs in te steken.
Geplaatst op 14/11/2010 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 14/11/2010
Origineel geplaatst door woelfie
Soms denk ik wel dat die uitgevers aandelen hebben bij IKEA. Kwestie van nog wat extra boekenkasten te verkopen om al die dikke HCs in te steken.


Breng ze niet op ideeën ....
Geplaatst op 14/11/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 14/11/2010
Avatar lagaffe
351
dan mogen ze toch wel boekenkasten maken waar die hc 's en sommige grotere formaat strips inpassen want ik zit met een aantal strips dat ik moet opstapelen en niet gewoon rechtop zetten omdat ze er anders niet ingeraken wegens hun juist 2 mm te groot zijnde... X(
Geplaatst op 15/11/2010 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 15/11/2010
Origineel geplaatst door $tripofiel
Heb gisteren een uitgebreide babbel gehad met de man achter Sylvester! :))

Hij zei dat dit een try-out is en indien deze positief geëvalueerd word er nog reeksen zullen volgen ... wordt vervolgt! 8o


Ik ben gelukkig dat ze het op zijn minst proberen bij Silvester. Zelfs als ze het principe: 1 maand later SC hanteren, ben ik nog voor.
Geplaatst op 15/11/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 15/11/2010
Heb deze delen al in HC, maar hoop dat dit probeersel een hit wordt en dat er nog veel reeksen mogen volgen.
Geplaatst op 21/11/2010 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 21/11/2010
Geef mij maar de HardCovers... Ik ben net blij dat de meeste uitgevers voor HC gaan in plaats van SC. Voor de rest... vind ik Okko overrated, begrijp me niet verkeerd het is een mooie reeks. Maar er zijn er betere... Samurai en De legende scharleken wolken...
Geplaatst op 11/12/2010 Citeren
Avatar
Igonius
Geplaatst op 11/12/2010
Blijkbaar dan toch een succes, want nu zullen ook Boven de wolken en Merlijn in sc worden uitgebracht. Die eerste reeks heb ik al, maar Merlijn altijd uitgesteld omwille van de grote hoeveelheid hc's ineens. In sc zal ik deze zeker een kans geven.
Geplaatst op 23/04/2011 Citeren
Avatar
Martin Van K
Geplaatst op 23/04/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Ik ook, heb geen één van de voorgenoemde ...
Geplaatst op 23/04/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 23/04/2011
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ik ook, heb geen één van de voorgenoemde ...


3!
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 24/04/2011
ik heb er ook geen enkele van... maar nu staan ze toch zeer in mijn belangstelling!
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 24/04/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Royale de luxe
ik heb er ook geen enkele van... maar nu staan ze toch zeer in mijn belangstelling!

5!
Merlijn nog niet zo heel lang geleden laten staan omwille van de toch wel stevige prijs...
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 24/04/2011
Avatar the pope
1906
hebben ze het plan om enkel van een heleboel series de eerste twee delen in sc uit te brengen, of is het in principe wel (indien succesvol) de bedoeling dat de rest van de reeks volgt?
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 24/04/2011
Crew
Avatar Surya
13259
Origineel geplaatst door the pope
hebben ze het plan om enkel van een heleboel series de eerste twee delen in sc uit te brengen

Dat zou pas gemeen zijn :)
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/04/2011
Avatar the pope
1906
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door the pope
hebben ze het plan om enkel van een heleboel series de eerste twee delen in sc uit te brengen

Dat zou pas gemeen zijn :)


hewel, ik heb horen waaien dat dat echt het plan zou zijn, ik hoop dat iemand dat even kan tegenspreken..
Geplaatst op 24/04/2011 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 24/04/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Vorig jaar heb ik met Silvio gesproken en ze zouden kijken naar het succes, indien ze voldoende verkopen dan zouden ze alles heruitgeven in SC!

Of ze woord houden is toch maar afwachten?

Als ik hem nog eens tegenkom op een beurs dan spreek ik hem er eens over aan ... wordt vervolgd!
Geplaatst op 25/04/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/04/2011