Frank Frazetta - Icon

Avatar iebeltje
123
Hallo allemaal,

Ik heb dit boek: Icon Frank Frazetta - A retrospective by the Grand Master of Fantastic Art.

Er staan geen stripverhalen in maar wel erg veel heel mooie tekeningen van Frank Frazetta.

Kan ik dit boek toevoegen of heeft dat geen zin?

Is natuurlijk niet direct een stripverhaal, maar heeft wel te maken met een tekenaar van o.a .stripverhalen.

Groeten,

Iebeltje
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 05/12/2010
Geen probleem, we hebben al enkele van dergelijke 'galleries' in de database zitten.

Ik heb alvast een reeks voor je aangemaakt: Icon: A retrospective by the Grand Master of Fantastic Art
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/12/2010
Avatar iebeltje
123
dank je wel.
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 05/12/2010
Het ISBN dat je ingevoerd hebt, wijst op een Duitse uitgave, maar bij de taal heb je Engels ingevoerd. Staat er tekst in het Engels of het Duits in? Een voorwoord of zo is al genoeg, of zelfs de gegevens van uitgeverij?

Mocht het toch Duits zijn, zou ik het wel raar vinden dat de ondertitel niet mee vertaald is...
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/12/2010
Avatar iebeltje
123
Hi Chris,

Taschen is een Duitse uitgever die vaak boeken uitgeeft voor de internationale markt, in het Engels.

Het boek is volledig in de Engelse taal.

Groeten,

Iebeltje
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
iebeltje
Geplaatst op 05/12/2010
OK, bedankt.

Goedgekeurd ondertussen.
Geplaatst op 05/12/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/12/2010
Avatar kvos148
25
Over Frazetta gesproken.
Komen deze boeken dan ook in aanmerking?
http://lh6.ggpht.com/_Z620NGDwckI/TSMNdIyyBVI/AAAAAAAACcY/mIMh_w5FRKI/Franzetta%202.jpg
in 1975 uitgegeven door:
Rufus Publications/Peacock Press/Bantam Books
sbn nr.: 553-01013-595

http://lh5.ggpht.com/_Z620NGDwckI/TSMMFIxZUQI/AAAAAAAACcg/hKEnUUULV64/Top.jpg
in 1978 uitgegeven door:
Peacock Press/Bantam Books
sbn nr.: 0-553-01136-7-795
Geplaatst op 04/01/2011 Citeren
Avatar
kvos148
Geplaatst op 04/01/2011
Crew
Avatar sennim
409
Wat mij betreft mag je, sterker zelfs ik ben een enorme fan van Frazetta en Bedeteque/Catawiki doen daaraan mee, dus opname zal zeer zeker niet op mijn tegenstand stuiten...

Echter, volledigheidshalve moet ik nu advocaat voor de duivel spelen...

ChrisvandeMeershe heeft helemaal gelijk als hij stelt dat er meerdere "artbooks" zijn opgenomen zoals van Gimenez, Pratt, Blanc-Dumont, Moebius etc.
Het punt is dit, deze mannen hebben hun artwork laten publiceren naast hun stripwerk m.a.w. deze werken liepen naast hun stripwerk en hadden veelal verbindingen met hun stripwerk, zonder dat dat dit ooit hun hoofd bezigheid in gevaar bracht, m.a.w het is altijd een bijzaak gebleven...

Voor Frazetta lagen de zaken net iets anders...Het is onomstotelijk waar dat hij een (studio) stripauteur was in de jaren 50 en 60...Hij heeft ontiegelijk veel geproduceerd voor de Amerikaanse tak van Classics en de legendarische uitgever Warren ( van o.a. Creepy, Vampirella e.d.).
Halverwege de jaren 60 werd hij gevraagd om covers en inleidende illustraties te verzorgen voor de pocketuitgaven van de Burroughs verhalen van "Tarzan" en "Carter of Mars" door uitgeverij ACE...Dit was een dermate groot commercieel succes voor ACE dat uitgevers voor de daarop volgende decennia bij Frazetta op de stoep stonden om zich van zijn diensten te verzekeren. Na Het "ACE" aventuur heeft Frazetta nooit meer strips getekend voor de commercie (hoewel hij wel covers bleef maken voor de Warren publicaties)...

In tegenstelling tot de voornoemde auteurs kende Frazetta 2 carrieres; 1 als striptekenaar en 1 als Illustrator/Schilder die volstrekt los vanelkaar stonden...

Dat gezegd hebbende, opnemen die handel (btw wat jij aanhaald is 3 van 5)....
Geplaatst op 08/01/2011 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 08/01/2011
Avatar kvos148
25
Dit kan nog een leuke polemiek opleveren dus. Ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen.
Geplaatst op 08/01/2011 Citeren
Avatar
kvos148
Geplaatst op 08/01/2011
Crew
Avatar Iyo74
6896
Dit blijft hoe dan ook moeilijke materie, waar voor beide standpunten wel iets te zeggen is.
Wat mij betreft is er geen probleem indien artwork die betrekking heeft of gelinkt is aan stripalbums wordt opgenomen in de database. In het andere geval zou ik dat vooralsnog niet doen. Een oplossing zou er in kunnen bestaan dat er categorieën worden opgenomen bij de invoer, zoals "stripboek", "artwork", "beeldjes",... maar ik veronderstel niet dat dit op de planning van Surya staat.
Toch maar wachten dus???
Geplaatst op 08/01/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 08/01/2011
Wat mij betreft, mag ie worden opgenomen als er toch een verband is naar zijn stripwerk.
Geplaatst op 08/01/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 08/01/2011