? collectie of reeks ?

Volgens mij is 'Geheimen' geen reekstitel, maar de naam van een subcollectie onder 'Impressies' bij Dupuis.
Geplaatst op 11/09/2006 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 11/09/2006
Crew
Avatar fluiten
7767
Wat zou jij dan als reekstitel geven? Volgens mij klopt het dat dat "Geheimen" is.

Maar spreek me gerust tegen, ik hou daarvan! :D
Geplaatst op 11/09/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 11/09/2006
De reeks die ik in de kast heb staan heet bij mij gewoon 'De slang onder het ijs', een serie die niets met andere strips uit de collectie 'Geheimen' heeft uit te staan.
Heb ik je zo voldoende tegengesproken?

De uitgever Dupuis heeft veel geheimen. Waarom het tweede album 'De slang onder het ijs, deel 2/3' moet heten en niet deel 2, is voor mij een volledig raadsel.
Geplaatst op 11/09/2006 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 11/09/2006
Crew
Avatar Surya
13260
Omdat ze blijkbaar beginnen aangeven over hoeveel albums het uiteindelijk zal gaan. 3 in dit geval dus.

Ik heb nog nooit geweten dat er subcollecties zaten in een collectie. Ik zie het eerder als nevenreeksen met een gelijkaardig concept dan echt een collectie. Dupuis catalogeert ze op hun eigen site trouwens ook als onderdeel van de collectie Impressies, niet Impressies - Geheimen ofzo...
Geplaatst op 12/09/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/09/2006
Crew
Avatar fluiten
7767
Heb ik je zo voldoende tegengesproken?


Zo kan het weer even, ja. ;)
Geplaatst op 12/09/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 12/09/2006
Daar ben ik in de fout gegaan. Het is deel 2 van 3, net als de pagina's van teletekst. Stom dat dat niet eerder tot mij doordrong.

Nevenreeks of subcollectie, het is allebei iets wat boven de reeks staat.

Het is overigens niet nodig spijkers op laag water te zoeken. Als een en ander in de praktijk geen problemen oplevert, maakt het allemaal niet zoveel uit.
Geplaatst op 12/09/2006 Citeren
Avatar
Hans Bekker
Geplaatst op 12/09/2006