Dwaze Monnik / He Pao in top 100

Omdat we met zijn alleen aan het stemmen zijn geweest op de gelezen albums zoder score, zijn er een aantal nieuwe reeksen de top 100 binnengekomen.

En van He Pao slash De Dwaze Monnik had ik nog niet eerder gehoord. Kan iemand wat over deze reeks vertellen?
Geplaatst op 22/01/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 22/01/2011
Avatar the pope
1906
heb dat in een ver verleden graag gelezen.

Maar dat is zo'n ver verleden dat ik me niet meer kan herinneren waarom. En ik heb ook wel een periode gehad dat ik graag Urbanus las, dus ik zou er niet te veel op vertrouwen..

Ik herinner me dat het in Azië was en dat er flink wat afge-aquareld werd, maar dat is het zowat :D

Tot zover deze totaal nutteloze informatie.
Geplaatst op 22/01/2011 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 22/01/2011
Origineel geplaatst door the pope
Ik herinner me dat het in Azië was en dat er flink wat afge-aquareld werd, maar dat is het zowat :D


Een aanrader dus voor aquarel-liefhebbers uit Azië :)
Geplaatst op 22/01/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 22/01/2011
Avatar scifiwim
118
Inderdaad zeer lang geleden...

Ik herinner mij dat het hoofdpersonage een jonge vrouw was die uitzonderlijk begaafd is in de vechtkunst van de dwaze monnik, die ze doorheen de reeks gaat zoeken. Een van de staaltjes van die vechtkunst was met de blote handen(vingers) krassen maken in rotsen. Klinkt wat belachelijk, zo uit de contekst gerukt, maar er zit heel wat meer in de reeks, zoals de moeilijkheden die He Pao als vrouw alleen tegenkomt op haar reizen enz. De albums laten ook heel wat autentieke (denk ik toch) beelden van gebouwen en interieurs, voorwerpen e.d uit de tijd/regio zien.

Ik vond het toen (meer dan 15 jaar geleden) wel ok, maar ik heb ze nooit zelf in de boekenkast gehad...
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 24/01/2011
Origineel geplaatst door belgianbingo
Omdat we met zijn alleen aan het stemmen zijn geweest op de gelezen albums zoder score, zijn er een aantal nieuwe reeksen de top 100 binnengekomen.

En van He Pao slash De Dwaze Monnik had ik nog niet eerder gehoord. Kan iemand wat over deze reeks vertellen?


Heeft iemand deze reeks in bezit? Binnenkort heb ik een recensie te doen over het nieuwste album van de tekenaar, maar ik ben nog niet bekend met zijn oudere werk.
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/11/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Ikke ... :)
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 09/11/2011
Origineel geplaatst door $tripofiel
Ikke ... :)


Gefeliciteerd, maar Gent is misschien ietsje te ver? Iemand wat dichterbij Leuven?
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/11/2011
Crew
Avatar woelfie
4104
Grimbergen?
Wel pas vanaf deel 2 (iemand deel 1 in de aanbieding?)
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 09/11/2011
Grimbergen is zeer mogelijk! Eerst een interview afwerken en dan stuur ik een PM, okay?
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 09/11/2011
Origineel geplaatst door belgianbingo
Eerst een interview afwerken en dan stuur ik een PM, okay?


Aaaaaahhhh dat lees ik graag :P
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/11/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Origineel geplaatst door woelfie
Grimbergen?
Wel pas vanaf deel 2 (iemand deel 1 in de aanbieding?)


Wil ik wel ruilen voor deel7? :D :D :D
Geplaatst op 09/11/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 09/11/2011