Catawiki heeft blijkbaar een app (voor iPhone, iPodtouch en iPad) ontwikkeld, waarop je je hele collectie kan raadplegen, ook als je geen verbinding hebt met internet (!).
Kost 4,99 EUR.
Kan / wil / zal Stripinfo ook zo'n app ontwikkelen ?
Dan koop ik er zeker eentje.
http://itunes.apple.com/nl/app/catawiki-mobile/id421151498?mt=8&uo=4
Geplaatst op 20/03/2011
Citeren
Zelf zal ik er geen maken om de simpele reden dat
1) ik zelf geen GSM heb en dus zelfs niet zou kunnen testen
2) ik niet weet hoe ik dat moet maken. Ik ben immers webdeveloper, geen app developer.
Geplaatst op 20/03/2011
Citeren
Spijtig, was echt wel een aanwinst geweest.
Geen gsm ?!? Respect, je moet echt wel ballen aan je lijf hebben om niet met die overheersende hype mee te doen.
Geplaatst op 20/03/2011
Citeren
Ken wel iemand die apps maakt, ik zal eens vragen hoe moeilijk het is. Misschien kan ik een handje toesteken deze zomer.
(Maar eerst mijn recensies voor woensdag)(En de Twitter accounts van Vlaamse stips doorsturen)
Geplaatst op 20/03/2011
Citeren
Ik weet dat er hier reeds vroeger als alternatief gezegd werd dat surfen naar de website op de smartphone ook kon. Nu, ik heb dit laatst uitgeprobeerd. En hoewel ik de website - en al die nieuwe snufjes zoals de twitter plugin laatst - zeker de moeite vind, is het navigeren van de website op een smartphone een ware hel.
Ik ben begonnen aan het ontwikkelen van een Android-app. Waarom Android ? Tja, ligt voor de hand, een open interface, geen BigBrother die beslist of mijn app wel of niet door de beugel kan wanneer het een blote tiet laat zien :)). Het bezit van een eigen Android smartphone helpt natuurlijk ook.
Wat is de bedoeling van de app? In de eerste plaats het (offline) raadplegen van de wishlist. Gezien er geen REST- of SOAP-interface (sorry voor de IT-stuff :P) is moet ik de HTML-pagina parsen. Misschien kan de master hier een oplossing voor bedenken ?
Dit heeft als gevolg dat het syncen lang (eigenlijk zeer lang :-( ) duurt.
Verder moet je collectie openbaar zijn anders werkt het niet.
Indien er enige interesse is wil ik de code wel delen.
Verwacht geen fancy dingen, het is ten eerste versie 0.1 en maar de bedoeling om een electronische lijstje te hebben die gesynced wordt met deze fantastische website.
exnerd
Geplaatst op 26/04/2011
Citeren
Origineel geplaatst door exnerd
Ik weet dat er hier reeds vroeger als alternatief gezegd werd dat surfen naar de website op de smartphone ook kon. Nu, ik heb dit laatst uitgeprobeerd. En hoewel ik de website - en al die nieuwe snufjes zoals de twitter plugin laatst - zeker de moeite vind, is het navigeren van de website op een smartphone een ware hel.
Ik ben begonnen aan het ontwikkelen van een Android-app. Waarom Android ? Tja, ligt voor de hand, een open interface, geen BigBrother die beslist of mijn app wel of niet door de beugel kan wanneer het een blote tiet laat zien :)). Het bezit van een eigen Android smartphone helpt natuurlijk ook.
Wat is de bedoeling van de app? In de eerste plaats het (offline) raadplegen van de wishlist. Gezien er geen REST- of SOAP-interface (sorry voor de IT-stuff :P) is moet ik de HTML-pagina parsen. Misschien kan de master hier een oplossing voor bedenken ?
Dit heeft als gevolg dat het syncen lang (eigenlijk zeer lang :-( ) duurt.
Verder moet je collectie openbaar zijn anders werkt het niet.
Indien er enige interesse is wil ik de code wel delen.
Verwacht geen fancy dingen, het is ten eerste versie 0.1 en maar de bedoeling om een electronische lijstje te hebben die gesynced wordt met deze fantastische website.
exnerd
SCHITTEREND!
De beslissing voor Android kan ik alleen maar toejuichen. Als je eens het een en ander wil (laten) uittesten: ik heb een Archos 5 internet tablet met Android en wil gerust feedback geven. Zelf programmeren zal helaas een brug te hoog gegrepen zijn...
Geplaatst op 26/04/2011
Citeren
Ik ben er binnenkort even tussenuit, dus even een interface voor je schrijven zit er nog niet in sorry.
Bovendien heb ik zelf geen smartphone (ik heb gewoon geen GSM) en dat is meteen ook de reden dat ik nog geen app of mobiele interface had gemaakt.
Geplaatst op 26/04/2011
Citeren
Wel, dit kan ik alleen maar toejuichen! Fantastisch initiatief.
(ook al heb ik geen smartphone)
Geplaatst op 26/04/2011
Citeren
WTF is een smartphone.... :D
Maar cool initiatief.
Geplaatst op 26/04/2011
Citeren
Precies toch niet allemaal jonkies op deze site... :D
Geplaatst op 28/04/2011
Citeren
Ik zal deze zomer eens kijken of ik voor de basic strippaginas een template speciaal voor smartphones kan maken, met grote knoppen en zo :)
Geplaatst op 28/04/2011
Citeren
Hallo,
ik vraag niet veel een simpele request die je collectie in een bepaald formaat (XML,JSON) teruggeeft (zoals de printpagina). Er bestaan genoeg libraries die achteraf dergelijk zaken kunnen behandelen.
Maar als voorlopig de layout niet veranderd ben ik gerust.
Wie geinteresseerd is om de app (ver 0.1 jawel een zeer prille versie :rolleyes: ) kan deze hier
https://exnerd@github.com/exnerd/WSI.git terugvinden.
In de README heb ik geprobeerd om een korte uitleg te verschaffen van wat nodig is om het ding aan de praat te krijgen.
Verder zijn de reeds gekende problemen opgelijst.
exnerd
Geplaatst op 04/05/2011
Citeren
Akkoord met exnerd. Het zou zeer handig zijn voor een varia aan toepassingen indien bepaalde data beschikbaar zou zijn in een proper formaat zoals XML of JSON. Er zijn daarvoor al redelijk wat libraries enzo beschikbaar in php. Ik zou met plezier een iOS app ontwikkelen, maar aan het parsen van HTML begin ik liever niet...
Geplaatst op 05/05/2011
Citeren
Origineel geplaatst door Deff
Akkoord met exnerd. Het zou zeer handig zijn voor een varia aan toepassingen indien bepaalde data beschikbaar zou zijn in een proper formaat zoals XML of JSON. Er zijn daarvoor al redelijk wat libraries enzo beschikbaar in php. Ik zou met plezier een iOS app ontwikkelen, maar aan het parsen van HTML begin ik liever niet...
Dat kan inderdaad zo zijn, zelf heb ik er geen kaas van gegeten dus laat ik de discussie over aan de mannen die er wat van kennen. Maar daar onze Webmaster er even van tussen is voor een welverdiende vakantie zal hij dit later wel bespreken met jullie.
Geplaatst op 05/05/2011
Citeren