Nan Madol / Erika Raven

Dit is voer voor een leuke discussie. Dit album werd in 2002 door Erika Raven zelf uitgebracht in elektronisch formaat op CDROM. Ik herinner me dat ze geen uitgever vond en ten einde raad het op die manier op de markt bracht. Nadat een bedrag was overgeschreven stuurde ze je de CDROM op per post.

Vermits het om een betalende uitgave gaat en de CDROM een specifiek label heeft van het album denk ik dat dit als uitgave op de site opgenomen kan worden. Een pdf die gratis op internet staat lijkt me dan niet in aanmerking te komen.

Jan
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 25/05/2011
hola, dit is iets dat al een tijd sluimert: zie hier
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/05/2011
Jawel, maar dat gaat over puur digitale uitgaves. Ik ben akkoord dat het in dat geval niet evident en zelfs onmogelijk is om dit op te nemen in de database.
In mijn geval echter heb ik ook iets fysieks in handen gemaakt door Studio Raven. Dat is toch wel een essentieel verschil. Ik kan het namelijk in mijn boekenkast zetten naast mijn andere strips.
Jan
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 26/05/2011
Crew
Avatar cuppenh
1519
Daar ben ik het mee eens. Digitaal wil in de meeste gevallen wel zeggen dat je ze moet downloaden en die horen hier niet thuis. Maar in enkele gevallen wil digitaal zeggen dat het een fysieke uitgave op een vaste drager is van een tekenverhaal (de CD-ROM dus, of DVD) en dat hoort hier goed bij.
Let wel! Ik zei tekenVERHAAL en niet tekenFILM, die laatste hoort weer bij een filmdatabase thuis.
Franka: de dertiende letter dus wel en Lucky Luke: Fingers dus niet.
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 26/05/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door cuppenh
Daar ben ik het mee eens. Digitaal wil in de meeste gevallen wel zeggen dat je ze moet downloaden en die horen hier niet thuis. Maar in enkele gevallen wil digitaal zeggen dat het een fysieke uitgave op een vaste drager is van een tekenverhaal (de CD-ROM dus, of DVD) en dat hoort hier goed bij.

Ik ben ervan overtuigd dat deze discussie binnen enkele jaren een heel andere wending zal nemen. Met de opkomst van de tablets zullen meer en meer uitgevers strips ook digitaal gaan aabieden. Als ik zo'n digitaal album aanschaf zal ik dat ook in mijn "In bezit"-lijst willen opnemen opdat een digitaal album niet nog eens als papieren exemplaar wordt aangekocht.
Anders is het met illegale scans natuurlijk, die horen hier niet thuis.
Geplaatst op 28/05/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 28/05/2011