De Onnoembaren

Avatar Aart
2
Ik heb inmiddels de bundelingen van de Onnoembaren aangeschaft. Maar als ik de losse delen met de bundelingen vergelijk, snap ik er helemaal niks meer van.
Andere pagina's (platen), andere volgorde van de pagina's. Heeft de uitgever zitten klojen met de opmaak of zit er een weldoordacht iets achter.
Ik ben inmiddels het spoor bijster.
Geplaatst op 23/07/2011 Citeren
Avatar
Aart
Geplaatst op 23/07/2011
Tja, deze reeks is al een aantal keer opnieuw door de auteurs zelf onder handen genomen, bijna bij elke herdruk zelfs. Telkens zijn een aantal platen hertekend, bijgekomen, herschikt, ...
Bovendien heeft de uitgeverij verscheidene keren de volgorde van de albums veranderd.
Vooral de eerste albums hebben hieronder te lijden.

't is een soep.
Geplaatst op 23/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 23/07/2011
Avatar Aart
2
Het zou voor iedereen die van deze reeks houdt interessant zijn om alle verschillen en hertekeningen te weten. Misschien dat de auteurs zich daartoe geroepen voelen. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Geplaatst op 24/07/2011 Citeren
Avatar
Aart
Geplaatst op 24/07/2011
Avatar mi-jah
1739
Het is inderdaad zeer verwarrend.
Hier kan je al n hoop info vinden, maar t zou mooi zijn als we alle verschillen hier op de site bij de uitgaven zelf zouden kunnen vatten...
Maar dat gaat een monnikenwerk worden... ;(
De auteurs zelf zullen er niet snel aan beginnen verwacht ik, aangezien ze met ruzie uit elkaar zijn gegaan...
Geplaatst op 24/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 24/07/2011