Nieuw: strip films

Crew
Avatar Surya
13261
Omdat er onder de striplezers nogal wat filmliefhebbers zitten, is het altijd leuk te weten welke strips verfilmd zijn of op een andere manier gelinkt zijn met een film. Soms zijn het verstrippingen van films. Of strips gebaseerd op boeken die ook verfilmd zijn. Als de film en strip maar duidelijk gerelateerd zijn.

Op de homepage kan je onderaan een overzichtje en link naar de recentste toevoegingen vinden, in het menu links staat een link naar een alfabetisch overzicht en bij elke reeks staat rechts onder, net boven de trefwoorden een overzichtje van films voor die reeks.
Geplaatst op 28/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Mooi, altijd leuk om weten! :)
Geplaatst op 28/08/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 28/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
Ik veronderstel dat het hier enkel gaat over verfilmingen van strips, en niet omgekeerd?
En wat met film comics of animanga (vnl van tekenfilmseries)?
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/08/2011
Origineel geplaatst door woelfie
Ik veronderstel dat het hier enkel gaat over verfilmingen van strips, en niet omgekeerd?
En wat met film comics of animanga (vnl van tekenfilmseries)?


Die worden toch sowieso opgenomen?

Voorbeeld: http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=102369

Er kan dan een trefwoord bij, of een opmerking bij de strip.
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door woelfie
Ik veronderstel dat het hier enkel gaat over verfilmingen van strips, en niet omgekeerd?
En wat met film comics of animanga (vnl van tekenfilmseries)?

Mag er allemaal op. Als ze op 't zelfde gebaseerd zijn, mogen ze er op :)
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
Ik bedoel: mag er daar ook een link bij naar de bijhorende film/tekenfilm/TV-serie/anime reeks, en hoe wordt die lijnk erbij geplaatst?
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
Nog een detail: hoe maak je het onderscheid tussen een strip die los gebaseerd is op een personnage (bv. de Batman films), of verfilmingen van één strip (bv. Astérix et Cléopâtre) ?
En als ik het goed begrijp: als er een film is en daarvan (of met dezelfde personnages) wordt een strip gemaakt, kan dat ook gelinkd worden ?
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Je kan enkel linken aan de reeks, niet aan albums. De meeste verfilmingen volgen immers niet 1 album, maar nemen meerdere elementen uit de reeks en maken daar een film van.

Ja, links naar film/animatie/reeksen mogen allemaal, klik gewoon op de "Verfilming toevoegen" link en volg de instructies
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
OK bedankt
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Surya
Op de homepage kan je onderaan een overzichtje en link naar de recentste toevoegingen vinden, in het menu links staat een link naar een alfabetisch overzicht en bij elke reeks staat rechts onder, net boven de trefwoorden een overzichtje van films voor die reeks.


Cool!
Hebben we eigenlijk nog concurrentie op gebied van de ultieme-stripsite?
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Zo lang er hier geen marktplaat is, wel vrees ik :( Voor de rest? Ik denk dat we goed gecovered zitten, al kan het qua nieuws nog veeel beter :)
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/08/2011
inderdaad, maar daar zou je echt iemand moeten hebben die het nieuws gaat zoeken bij de uitgevers enz... . Maar daarvoor moet je al wat vrije tijd hebben overdag om dat te doen.
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Idd. Ze doen dat goed bij de SSZ, ik wil hen niet voor de voeten gaan lopen gewoon voor de sport.
Geplaatst op 29/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/08/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door Surya
Idd. Ze doen dat goed bij de SSZ, ik wil hen niet voor de voeten gaan lopen gewoon voor de sport.


Ik vind ook niet dat wij het werk moeten doen dat SSZ al perfect doet. Maar waarom geen samenwerking?

Kunnen we niet op onze homepagine een kadertje maken met daarin de nieuwe titels van SSZ met link. Een beetje zoals die twitter-kader?

Het levert hen een pak meer bezoekers op en onze lezers kunnen dan met één klik toch het laatste nieuws volgen.

Wat denken jullie?
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door Surya
Zo lang er hier geen marktplaat is, wel vrees ik :( Voor de rest? Ik denk dat we goed gecovered zitten, al kan het qua nieuws nog veeel beter :)

misschien nog de mogelijkheid om backcovers toe te voegen voorzien, vaak kun je daaraan de verschillende edities onderscheiden...
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door Surya
Zo lang er hier geen marktplaat is, wel vrees ik :( Voor de rest? Ik denk dat we goed gecovered zitten, al kan het qua nieuws nog veeel beter :)

misschien nog de mogelijkheid om backcovers toe te voegen voorzien, vaak kun je daaraan de verschillende edities onderscheiden...

Dat is al lang op de planning geplaatst hoor :)
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Origineel geplaatst door pepzaza
Origineel geplaatst door Surya
Idd. Ze doen dat goed bij de SSZ, ik wil hen niet voor de voeten gaan lopen gewoon voor de sport.


Ik vind ook niet dat wij het werk moeten doen dat SSZ al perfect doet. Maar waarom geen samenwerking?

Kunnen we niet op onze homepagine een kadertje maken met daarin de nieuwe titels van SSZ met link. Een beetje zoals die twitter-kader?

Het levert hen een pak meer bezoekers op en onze lezers kunnen dan met één klik toch het laatste nieuws volgen.

Wat denken jullie?

Als zij daar een feed voor voorzien, dan doe ik dat graag, maar momenteel is dat nog niet het geval :(
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door Surya
Zo lang er hier geen marktplaat is, wel vrees ik :( Voor de rest? Ik denk dat we goed gecovered zitten, al kan het qua nieuws nog veeel beter :)

misschien nog de mogelijkheid om backcovers toe te voegen voorzien, vaak kun je daaraan de verschillende edities onderscheiden...

Vaak heb je wel een zelfde editie, zelfde cover, zelfde isbn, maar een andere backcover omdat er tov de vorige oplage meer albums in de reeks verschenen zijn (die op de achterkant vermeld staan). Moet je dit dan invoeren als een nieuwe uitgave ? (open vraag - ik heb er zelf geen antwoord voor)
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Als hij een andere backcover heeft, heeft ie normaalgezien een andere ISBN. En dan moet die dus ingegeven worden.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Veter
7841
Oh, dat is absoluut niet altijd zo hoor.
S&W bijvoorbeeld werden regelmatig heruitgegeven, zelfde uitgave, zelfde cover, zelfde ISBN, enkel de titellijst op de achterkant werd telkens wat aangevuld met de delen die intussen verschenen waren (en zo zijn er heel wat reeksen).
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Juist, daar had ik niet aan gedacht. Wat denkt de meerderheid?
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar woelfie
4108
Back cover tonen zou mooi zijn, maar er zijn limieten: geen aparte uitgaven als het isbn nummer identiek is (anders krijg je lijsten van dezelfde strip waar je niet meer aan uit kan) en geen reclamecovers van comics.
En wat doe je met de backcover van tijdschriften als Robbedoes? Daar heb je in principe telkens een gagstrip op de achterkant, en dat kan wel problemen geven met auteursrechten.
Voor de rest, geen probleem.

Het is in elk geval geen prioriteit voor mij.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Iyo74
6896
Een optie is misschien om verschillende back-covers toe te voegen bij eenzelfde front-cover? Indien ISBN gelijk natuurlijk. Een mogelijkheid om daarbij de druk aan te geven zou een leuk extraatje zijn.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/08/2011
Origineel geplaatst door Iyo74
Een optie is misschien om verschillende back-covers toe te voegen bij eenzelfde front-cover? Indien ISBN gelijk natuurlijk. Een mogelijkheid om daarbij de druk aan te geven zou een leuk extraatje zijn.


Hoe ben je zeker dat de juiste druk naar de juiste back cover verschijnt? Nu geef je dat in het opmerkingenveld in. Je zou de cover al moeten vergroten om bijvoorbeeld de titellijst te zien. En dan nog, soms volgt de tweede druk zo snel dat er nog geen ander album gepubliceerd is. En bij one-shots is het uiteraard moeilijk.
Persoonlijk zou ik het bij de back cover van de eerste druk houden.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/08/2011
Avatar spock
3030
Ik zie bij stripverfilmingen ook Alien staan, bijvoorbeeld.

Dus als de film eerst is, en daarna een strip, dat mag er allemaal bij ?
Daar zijn er nog een hele hoop van dan :D
Alien 4, alle Star Treks en Star Wars, Stargate, X-files enz. Echt een heeeeeeeele hoop. Zou je toch niet beter beperken tot films die op strips gebaseerd zijn ? :D ;)

Bonne chance.
Deze site wordt steeds beter, en de gegevensbank steeds groter.
Geplaatst op 13/10/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 13/10/2011
Crew
Avatar Surya
13261
Wel, ik gebruik de term 'stripverfilmingen' omdat 'stripgerelateerde films' nogal lullig is.

Als er een film bestaat en er bestaat een stripreeks die daar op is gebaseerd, dan zie ik niet waarom we die 2 niet aan elkaar zouden mogen linken, gewoon omdat de film er eerst was?
Geplaatst op 13/10/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/10/2011
Avatar spock
3030
O, van mij mag dat hoor. ;)

't Is alleen maar : er zijn er héél veel.
Geplaatst op 13/10/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 13/10/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door spock
O, van mij mag dat hoor. ;)

't Is alleen maar : er zijn er héél veel.


Dan weet je wat doen, hé Spock, de volgende dagen. :D :P
Geplaatst op 13/10/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 13/10/2011
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door pepzaza
Origineel geplaatst door spock
O, van mij mag dat hoor. ;)

't Is alleen maar : er zijn er héél veel.


Dan weet je wat doen, hé Spock, de volgende dagen. :D :P


Moi ?

Ik kan dat niet, jongen.
Ik heb geen computer. :D
Geplaatst op 14/10/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 14/10/2011
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Origineel geplaatst door spock
O, van mij mag dat hoor. ;)

't Is alleen maar : er zijn er héél veel.


Maar er zijn ook HEEL VEEL strips én die staan hier 'bijna' allemaal op wat niet het werk is van één persoon maar van vele! :]

Samen kunnen we bergen verzetten ... ;)
Geplaatst op 14/10/2011 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 14/10/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Origineel geplaatst door $tripofiel

Samen kunnen we bergen verzetten ... ;)

http://4.bp.blogspot.com/_HBPwHcRaRMk/R_t5v-i3iVI/AAAAAAAAAsE/k4CY8zzrGA4/s400/PeanutsTeamworkPoster.jpg
Geplaatst op 14/10/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 14/10/2011