Captain America of Captain America Comics?

Crew
Avatar pepzaza
902
Ik wilde een verfilming toevoegen van Captain America, maar bij welke reeks moet ik dat nu doen?
Captain America of Captain America Comics?
Of is dat niet gewoon dezelfde reeks?
?(
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar Veter
7851
Het is dezelfde figuur natuurlijk, maar het is wel een andere reekstitel. Er zijn trouwens nog massa's Captain America reeksen, op welke verhalen is zo'n film dan gebaseerd? Tja, allicht wordt van alles wat meegepikt om karakter, afkomst, omgeving, speciale kunstjes e.d. te beschrijven. Bij dit soort superhelden zal het altijd nogal moeilijk zijn om te achterhalen waarop men zich precies gebaseerd heeft om de film te maken. Ik zou dat dan bij de hoofdreeks zetten, en hier meer bepaald bij de meest bekende en meest recente Captain America.
ik denk trouwens dat in de Captain America Comics telkens verhaaltjes stonden van meerdere verschillende helden.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/08/2011
De film is gebaseerd op de eerste verhaallijnen, toen Cap tegen de Red skull en de Nazis vocht. Er is wel een en ander aangepast (ik meen in een trailer zelfs Cap met een pistool ontwaard te hebben?). De film is geloof ik maar vrij los gebaseerd op de strip.
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 30/08/2011
Crew
Avatar pepzaza
902
Zal ik het nog even moeilijker maken?
Wat met die film van 1990:
http://www.imdb.com/title/tt0103923/
Geplaatst op 30/08/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 30/08/2011