HELP, mijn man heeft een hobby

Crew
Avatar Iyo74
6892
Mijn lieftallig vrouwtje is op dit eigenste moment aan het kijken naar "HELP, mijn man heeft een hobby". Haar reactie was prompt (en ik citeer):
"Blijf jij maar stripkes kopen. Ge moogt!"
Dat is maar een woord natuurlijk. Morgen ben ik weg naar de SSZ! :D

Dus aan allen die wel eens onder de voeten krijgen van de ega ivm de stripcollectie: push ze eens om ook naar dit programma op VTM te kijken, wie weet lost het het een en ander op! ;)
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Welke hobbies kwamen zoal aan bod misschien? Klinkt trouwens als regelrechte riool-TV :)
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Riool-tv: ZEKER! Ik zou er nooit naar kijken (of 'k moet lamzat zijn).
De eerste aflevering ging over iemand die z'n huis, tuin en schuur volgestouwd had met (onderdelen van) auto's en tractors. Dan toch liever papier... :D
Geplaatst op 06/09/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 06/09/2011
Crew
Avatar pepzaza
901
Is er ook geen programma: Help, mijn vrouw heeft geen hobby!
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 07/09/2011
Avatar spock
3030
oeps, verkeerd knopke gedrukt
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 07/09/2011
Crew
Avatar fluiten
7775
Origineel geplaatst door pepzaza
Is er ook geen programma: Help, mijn vrouw heeft geen hobby!


Er was een voorstel om een serie te starten: Help, mijn vrouw heeft een hobby, maar behalve vrouwen die schoenen verzamelden konden ze geen andere verzamelaarsters vinden.
:D
Geplaatst op 07/09/2011 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 07/09/2011
Crew
Avatar pepzaza
901
Origineel geplaatst door fluiten


Er was een voorstel om een serie te starten: Help, mijn vrouw heeft een hobby, maar behalve vrouwen die schoenen verzamelden konden ze geen andere verzamelaarsters vinden.
:D


Vrouwen die mannen verzamelen? (komt toch veel voor in strips)
Geplaatst op 08/09/2011 Citeren
Avatar
pepzaza
Geplaatst op 08/09/2011
Origineel geplaatst door Iyo74
Mijn lieftallig vrouwtje is op dit eigenste moment aan het kijken naar "HELP, mijn man heeft een hobby". Haar reactie was prompt (en ik citeer):
"Blijf jij maar stripkes kopen. Ge moogt!"
Dat is maar een woord natuurlijk. Morgen ben ik weg naar de SSZ! :D

Dus aan allen die wel eens onder de voeten krijgen van de ega ivm de stripcollectie: push ze eens om ook naar dit programma op VTM te kijken, wie weet lost het het een en ander op! ;)


Misschien dat ze toch van gedacht zal veranderen: volgende week (ik denk woensdag) gaat het over een gast met een stripobsessie. Hij heeft blijkbaar zo'n 10.000 strips...

Zelf vind ik dat een mooi streefcijfer, dat ik schat binnen een zes jaar te bereiken :D
Geplaatst op 25/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/05/2012
Crew
Avatar Surya
13237
Alhoewel ik er zelf maar 1200 heb, vind ik 10000 helemaal niet zo extreem. Zo veel plek neemt dat nu ook niet in he :)
Geplaatst op 25/05/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/05/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Zo extreem vind ik dat ook niet, maar toch al een respectabel aantal. Veel hangt natuurlijk ook af van de beschikbare ruimte. Als je op een appartementje woont en je stripcollectie neemt 1 van de 3 beschikbare kamers in beslag is erover te discussiëren denk ik...
Enfin, 'k ben wel nieuwsgierig naar de aflevering. Iemand de post, juiste dag en uur kent?
Geplaatst op 25/05/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/05/2012
Avatar alain
136
8)de aflevering wordt uitgezonden op VTM op donderdag 31-05-12
start om 20.45 uur
Gaat over een koppel in Brugge: Sarah en Michel en het plaatsen van 10.000 strips op de boven en benedenverdieping ?(

10.000 strips = 10 ikea kastjes Billy ? :))
Geplaatst op 25/05/2012 Citeren
Avatar
alain
Geplaatst op 25/05/2012
het kan ook zijn dat hij er het hele gezinsbudget aan doorjaagt.
veel strips tot daar aan toe, maar als je daarvoor moet besparen op bijvoorbeeld kleding...
Geplaatst op 25/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/05/2012
Crew
Avatar Surya
13237
Als je 30 jaar strips leest, moet je niet te hard je best doen om aan zo'n aantal te komen, als je dat op 5 jaar verzameld, da's al wat extremer. Je moet het in de context zien.
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/05/2012
dat zijn er wel meer dan 300 per jaar die je koopt. Toch al niet zó weinig...
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/05/2012
Crew
Avatar Surya
13237
OK, 40 jaar dan :)
Als er ook comics bij zijn, of mangas, gaat het nog makkelijker natuurlijk
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/05/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Of misschien koopt hij ook wel tweedehands, waardoor 300 albums geen al te grote hap uit 't budget neemt en je al héél snel aan 300 kunt zitten ('k spreek uit ervaring).
Nog 5 keer slapen en we zullen 't weten...
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 26/05/2012
Crew
Avatar woelfie
4069
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
dat zijn er wel meer dan 300 per jaar die je koopt. Toch al niet zó weinig...

Ik weet niet hoeveel cuppenh er heeft ge-erfd (georven?) maar als 80% van zijn collectie nu al 26000 strips beslaat, zijn er dat toch meer dan 300 per jaar (zo oud ziet hij er nu ook niet uit).
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 26/05/2012
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
dat zijn er wel meer dan 300 per jaar die je koopt. Toch al niet zó weinig...

Ik weet niet hoeveel cuppenh er heeft ge-erfd (georven?) maar als 80% van zijn collectie nu al 26000 strips beslaat, zijn er dat toch meer dan 300 per jaar (zo oud ziet hij er nu ook niet uit).


Je neemt daar wel weer dé uitzondering. ;)
Ik denk niet dat er veel verzamelaars als Cuppenh zijn...

Als ik deel wat ik bezit door het aantal jaren dat ik al echt verzamel (heb ooit een pauze van een jaar of 6 genomen), kom ik aan ongeveer 450 per jaar.
Da's ook al voldoende voor menig zaagspanning van mijn halve trouwboek ...

Zoals iyo al zei, hangt het grotendeels af van wat je je echt aan spendeert. Als het allemaal nieuwe zijn aan gemiddeld 12 euro het stuk (Sus en wis/Dupuis/HC van silvester, graphic novels enz) zit je al snel boven de 3000 euro op een jaar tijd.

Wie 10.000 euro per maand verdient, vindt dat niks, voor wie van een modaal inkomen moet rondkomen en nog koters rondlopen heeft, kan dat al wat meer tellen.

En het normale voltooid deelwoord is geërfd ;)
georven bestaat ook, maar is volkstaal en schertsend bedoeld (volgens Van Dale, maar ik heb nog nooit deze vorm in gebruik gezien).
Geplaatst op 26/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 26/05/2012
Crew
Avatar cuppenh
1520
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
dat zijn er wel meer dan 300 per jaar die je koopt. Toch al niet zó weinig...

Ik weet niet hoeveel cuppenh er heeft ge-erfd (georven?) maar als 80% van zijn collectie nu al 26000 strips beslaat, zijn er dat toch meer dan 300 per jaar (zo oud ziet hij er nu ook niet uit).


Neenee, nix ge-erfd (georven?) (ik weet dat ook niet), alles zelf bijelkaar geraapt gedurende pakweg ruim 40 jaar.
En dan tel ik wel alles bij elkaar op:
- Comics (in mijn hoogtijdagen waren er dat gemiddeld 30 per maand)
- Stripweekbladen (toendertijd nog meerdere per week) ca. 15 per maand
- Stripalbums ongeveer 20 per maand.
Dus: (30+15+20)x12x40= een slordige 32000

Moraal van het verhaal: gewoon rustig doorgaan met kopen als het spul nieuw in de winkel ligt; na 40 jaar heb je een behoorlijke antiquarische verzameling :D

(Hoewel dat natuurlijk tegenwoordig wel een stukske moeilijker is geworden met die prijzen: mijn eerste Sus&Wis heb ik nog gekocht tegen (omgerekend) 1 euro)
Geplaatst op 27/05/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 27/05/2012
Crew
Avatar Surya
13237
Met al die HCs die tegenwoordig verschijnen ligt de gemiddelde prijs nu wel eerder richting €12 schat ik!
Geplaatst op 27/05/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/05/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Surya
Met al die HCs die tegenwoordig verschijnen ligt de gemiddelde prijs nu wel eerder richting €12 schat ik!

En da's zeker niet te hoog geschat! Met de vele supergoede graphic novels die uitkomen kan dat bedrag nog een aardig stukje hoger uitkomen... En niet te vergeten dat een aanzienlijk deel SC ook al 8 à 9 euro kost!
Geplaatst op 27/05/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 27/05/2012
Crew
Avatar Surya
13237
Juist, dat vergeet ik vaak. In mijn gedachten is dat nog altijd €7
Geplaatst op 27/05/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/05/2012
Crew
Avatar woelfie
4069
Origineel geplaatst door cuppenh
Moraal van het verhaal: gewoon rustig doorgaan met kopen als het spul nieuw in de winkel ligt; na 40 jaar heb je een behoorlijke antiquarische verzameling :D

Ik moet zeggen, ik lees/verzamel al zo'n 25 jaar, maar van de laatste 18 jaar ligt het aantal aankopen ongeveer constant op 250-300 strips per jaar. Ook de prijs verandert niet merkwaardig veel, maar dat kan zij omdat ik nu wat meer tijdschriften koop voor de kinderen en wat minder (dure) strips voor mezelf.
En als het niet voor chronisch plaatsgebrek was, kocht ik meer tweedehands oude strips (maar of ik dat dan weer gelezen krijg is een andere vraag).
Trouwens, net zoals cuppenh telt mijn verzameling ook strips, comics, tijdscrhiften, enz...
Geplaatst op 27/05/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/05/2012
en iemand gekeken?
Mijn vrouw is al op ideeën gekomen, want heb zelf een redelijk groot deel van mijn verzameling in de living staan ;(
Geplaatst op 31/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/05/2012
Avatar alain
136
:rolleyes: aflevering gezien 8)

:Pjammer maar ik vind dat je strips moet lezen :))

;)wel een mooie verzameling ;)

(y)zijn lijstje vond ik tof maar ik gebruik liever de gegevens die ik bekom via stripinfo met foto:))

8oop catawiki : Michel-Rossi shop
Geplaatst op 31/05/2012 Citeren
Avatar
alain
Geplaatst op 31/05/2012
Avatar lagaffe
351
Kheb ook gekeken zie,ik heb het zelf opgepakt:p
Amai schoon verzameling!
Ma idd spijtig dat hem ze niet leest,beetje zonde.
Maar ik moet hier zoals waarschijnlijk alle mannen ook oppassen,mn vriendin is er ook zo eentje,kheb ze wel zo zot gekregen dat ze me ermee wilt helpen maar tis ook van" jama schat..." de laatste tijd hehe
Geplaatst op 31/05/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 31/05/2012
die van mij heeft er ook naar gekeken en zo van:

Sjoe gij gaat toch ook niet zoveel boekskes bijeenhouden he....

waarop ik antwoord:

Dat is nog niets der zit bij ons op de site enen met meer dan 26000 boekskes... dus dienen op TV dat is maar 'kouwe kak'

einde discussie... :D
Geplaatst op 31/05/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 31/05/2012
Ik heb reacties moeten ondergaan als daar zijn:

"Tot 11 - 12 uur 's avonds, ja, er zit er hier nog zo enen"
"Ik ga die mannen ook eens vragen"
"Er komt hier geen kast meer bij" (ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ze dat gezegd heeft, ik me een kast op maat heb laten bijmaken :D )

Dat alles afgewisseld met blikken mijner richting :rolleyes:
Geplaatst op 31/05/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 31/05/2012
Crew
Avatar woelfie
4069
Ik was weg maar heb het oopgenomen.
Mijn vrouw heeft bewust niet willen kijken (is dat nu goed of slecht?) sinds ze vorige week iets heeft gezien in de aard van "help, mijn man is een verzamelaar". Dat was wel iemand die alles bijhield, tot 5 wasmachines, 8 koffiezetapparaten en massa's verrot hout (want buiten in de regen) toe.
Dan zijn die 5000 stripjes van mij nog niet zo erg :D
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 01/06/2012
Crew
Avatar cuppenh
1520
Origineel geplaatst door Royale de luxe
die van mij heeft er ook naar gekeken en zo van:

Sjoe gij gaat toch ook niet zoveel boekskes bijeenhouden he....

waarop ik antwoord:

Dat is nog niets der zit bij ons op de site enen met meer dan 26000 boekskes... dus dienen op TV dat is maar 'kouwe kak'

einde discussie... :D


Ik ben graag het lichtend voorbeeld, of de boeman; maakt mij niet uit.
Heb het programma helaas niet kunnen zien dus kan er ook niks over zeggen.
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 01/06/2012
Crew
Avatar fluiten
7775
Ik weet één ding, moest mijn vrouw mij dat lappen, die kerel met zijn flappers en heel zijn cameraploeg komen niet verder dan de deur. Goe zot om daar aan willen mee te doen.

En mijn vrouw zou ook niet verder meer komen als de voordeur. :D

Reality tv. I Hate it maar moet dit jammer genoeg ondergaan omdat ik op de computer werk in de living om toch nog een beetje een sociaal leven te hebben. Gelukkig bieden oortjes vaak soelaas om deze geluiden buiten te houden. :P
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 01/06/2012
Origineel geplaatst door fluiten
. Gelukkig bieden oortjes vaak soelaas om deze geluiden buiten te houden. :P


Tot daar je social life... ik heb tegenwoordig veel te veel de headphone op...
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 01/06/2012
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door fluiten
Ik weet één ding, moest mijn vrouw mij dat lappen, die kerel met zijn flappers en heel zijn cameraploeg komen niet verder dan de deur. Goe zot om daar aan willen mee te doen.

En mijn vrouw zou ook niet verder meer komen als de voordeur. :D

En die vrouw van diene sukkelaar is een kreng eerste klas. Haar man op tv als een hondje laten kruipen.
Enfin, die man is niet veel beter. Zich zo op zijn kap laten zitten. Wat een sloef.


Op een ander lees ik dat de man ondertussen al hervallen is (dagelijks naar de Striep), maar dat hij nu ook veel koopt om direct op het Internet te zetten, en dat hij ondertussen weer vrijgezel is.
tja...
Geplaatst op 01/06/2012 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 01/06/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Aflevering gezien (m'n vrouw nog niet, maar 'k moest het opnemen) en 'k moet zeggen dat het minder erg was dan ik op voorhand dacht. Dat hij de hele living inpalmt, moet inderdaad niet leuk zijn. Maar voor alles was er duidelijk een oplossing. Die vrouw heeft toch maar mooi op kosten van VTM een nieuwe kast gekregen. zij happy, hij happy...
Ik kan me hoegenaamd niet voorstellen dat
a) ik al m'n strips in op maat gesneden en gelaste plastiek zakjes zou moeten steken
b) ik m'n albums niet zou lezen
Strips kopen doe ik om ervan te genieten en vooral om ze te lezen. Daarbij probeer ik ze natuurlijk in een zo goed mogelijke conditie te houden.
Maar goed, iedereen z'n hobby op zijn manier. Hij heeft alleszins een collectie om jaloers op te zijn.

Wat de kentering van die man betreft (van er niet willen over discussiëren naar een volledige ommekeer): volgens mij is er achter de schermen duchtig gebabbeld. Waarschijnlijk iets over centen (kast, helpende handen) en zo.
Geplaatst op 02/06/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/06/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door alain
8oop catawiki : Michel-Rossi shop

Is dat hem, ja? 'k Dacht dat hij niets wou verkopen? Maar dat zijn toch heel wat albums dat hij te koop aanbiedt. En niet steeds tegen democratische prijzen zou ik zo zeggen.
Geplaatst op 02/06/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 02/06/2012
Avatar the pope
1908
Origineel geplaatst door Iyo74
Origineel geplaatst door alain
8oop catawiki : Michel-Rossi shop

Is dat hem, ja? 'k Dacht dat hij niets wou verkopen? Maar dat zijn toch heel wat albums dat hij te koop aanbiedt. En niet steeds tegen democratische prijzen zou ik zo zeggen.


zo'n type dat de zogenaamd moeilijke exemplaren die hij zelf al heeft uit de tweedehandsbakken haalt en dan aan moeilijke prijzen op het net gooit..

verder had ik niet gezien dat er hier ook een topic was. Voor mijn live-commentaren zal ik dan naar een ander forum moeten verwijzen. mijn grootste probleem met het geheel was de ontzettende lelijkheid van die nieuwe kast.
Geplaatst op 02/06/2012 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/06/2012
Avatar the pope
1908
Origineel geplaatst door Iyo74

Wat de kentering van die man betreft (van er niet willen over discussiëren naar een volledige ommekeer): volgens mij is er achter de schermen duchtig gebabbeld. Waarschijnlijk iets over centen (kast, helpende handen) en zo.


welke kentering? volgens mij zag hij in het begin het probleem niet en op het einde nog niet. uiteindelijk heeft hij enkel enkele strips uit de kast beneden naar de nog niet gevulde kasten boven versluisd en een nieuwe kast binnengelaten, er vermoedelijk van uit gaand dat hij het terrein beneden wel zou heroveren wanneer de nood aan ruimte zulks vergde.
Geplaatst op 02/06/2012 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 02/06/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door the pope
uiteindelijk heeft hij enkel enkele strips uit de kast beneden naar de nog niet gevulde kasten boven versluisd en een nieuwe kast binnengelaten, er vermoedelijk van uit gaand dat hij het terrein beneden wel zou heroveren wanneer de nood aan ruimte zulks vergde.

Volgens mij wou hij dat bij het begin niet. Hij was er trots op dat iedereen z'n waardevolle collectie kon zien.
Je tweede opmerking zou er wel eens recht op kunnen zijn, als z'n vrouw hem nog niet buiten heeft gezwierd natuurlijk! ;)
Geplaatst op 03/06/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/06/2012
Hallo ,niet alles geloven wat je ziet en leest hoor ,je weet tv is altijd fake he,en neen ik ben niet buiten gezwierd ,want een man moet toch nog altijd man zijn é thuis ,in goede verstandhouding .
Ik heb enkel meegedaan om door alles te geraken ,want ik had echt geen tijd meer ,en door dat programma heb ik nu terug tijd :)
Geplaatst op 18/06/2012 Citeren
Avatar
Michel-Rossi
Geplaatst op 18/06/2012
Crew
Avatar Iyo74
6892
Welkom Michel-Rossi. Leuk dat je deze site ook ontdekte! Én dat je even reageert op de opmerkingen. Vermoedelijk gelooft de meerderheid niet alles wat we te zien kregen, maar speculeren en gissen is van alle tijden, niet?!
't Is alleszins een mooie collectie dat je staan hebt waar inderdaad héél véél tijd in kruipt. En eens er een achterstand is...
Geplaatst op 18/06/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/06/2012
Is stripinfo een goede bron om je te helpen... Welkom !
Geplaatst op 18/06/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 18/06/2012
ddeze site ken ik allang en gebruikte ik ook voor mijn lijstjes ,maar nu heb ik een iphone en gaat alles daarin ;)
Geplaatst op 18/06/2012 Citeren
Avatar
Michel-Rossi
Geplaatst op 18/06/2012