Stripwinkels Overzicht

Avatar Bor
327
Het Beeldverhaal is verhuist
het nieuwe adres is Bilderdijkstraat 80, Amsterdam

Snoek Strips is al een tijd geleden verhuist.
het nieuwe adres is Linneausstraat 205, Amsterdam
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 03/10/2011
Bedankt voor de informatie! De gegevens zijn intussen aangepast. Weet je soms of de postcodes nog steeds juist zijn?
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/10/2011
Avatar Bor
327
Nee dat denk ik niet, die horen bij het adres.

voor Het Beeldverhaal is de postcode 1053 KW
voor Snoek Strips is de postcode 1093 EN

en geen dank
ik gebruik het lijstje vaak wanneer ik naar een andere plaats ga en of daar een stripwinkel is :)
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 03/10/2011
Origineel geplaatst door RobertV
ik gebruik het lijstje vaak wanneer ik naar een andere plaats ga en of daar een stripwinkel is :)


Ah, dat hoor ik graag :-) Binnenkort geef ik deze Google kaart trouwens een onderhoudsbeurt, want volgens mij zijn er toch wel een paar winkels bijgekomen: http://g.co/maps/fuw4j
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/10/2011
Avatar Bor
327
Ik zal ook eens kijken welke ik ken en die er niet op staan :)
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
Bor
Geplaatst op 03/10/2011
Crew
Avatar woelfie
4110
Kan er eventueel ook een map gemaakt worden met stripwinkels in andere landen?
Als ik een citytrip doe, spring ik wel eens binnen in een lokale stripwinkel, bijvoorbeeld in New York voor comics, maar ook in andere landen om wat strips in de lokale taal te zoeken (goed om Duits of Italiaans te oefenen).
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/10/2011
Origineel geplaatst door woelfie
Kan er eventueel ook een map gemaakt worden met stripwinkels in andere landen?
Als ik een citytrip doe, spring ik wel eens binnen in een lokale stripwinkel, bijvoorbeeld in New York voor comics, maar ook in andere landen om wat strips in de lokale taal te zoeken (goed om Duits of Italiaans te oefenen).


Daar dacht ik ook al eens aan, maar het is moeilijker om dat weer up-to-date te houden...
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/10/2011
Crew
Avatar woelfie
4110
Da's inderdaad niet eenvoudig, maar ik denk ook niet dat het volledig moet zijn. Er zijn niet veel mensen die op vakantie zijn in Barcelona en dan even een stripwinkel gaan bezoeken in Vilafranca del Penedes.
Maar er zijn stripwinkels in Barcelona, en het is zonde dat je uren moet zoeken als je op voorhand kan weten waar je ze kan vinden.
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 03/10/2011
Hetgeen ik altijd doe is het het toeristische kantoor van een grote buitenlandse binnenstappen en aan de gastvrije dames aldaar vragen naar een stripwinkel. Ze weten niet altijd onmiddellijk een antwoord, maar het lukt wel.
Geplaatst op 03/10/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 03/10/2011
Een andere mogelijkheid is om links te plaatsen naar de diverse nationale stripINFO-websites, kwalitatieve websites dus die een rubriek stripwinkels hebben die ze up to date houden.
Geplaatst op 11/10/2011 Citeren
Avatar
JanLaloux
Geplaatst op 11/10/2011
In Beverwijk (Nederland), De stripgek. ;)

http://www.stripgek.nl/N_frame.html?http://www.stripgek.nl/N_home.html

Eindelijk eens een nieuwe zaak, ipv al die berichten over stripboekenzaken die ter ziele zijn gegaan.
Ik zal binnenkort een kritisch kijken naar de gegevens op deze site m.b.t. de Nederlandse winkels.
Geplaatst op 15/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 15/02/2012
Avatar castor
69
is die lijst enkel voor pure SSZ?
Of mag er ook een boekenwinkel met een uitgebreide selectie graphic novels toegevoegd worden?
Geplaatst op 15/02/2012 Citeren
Avatar
castor
Geplaatst op 15/02/2012
Origineel geplaatst door FrankVitus
In Beverwijk (Nederland), De stripgek. ;)

http://www.stripgek.nl/N_frame.html?[URL]http://www.stripgek.nl/N_home.html[/URL]

Eindelijk eens een nieuwe zaak, ipv al die berichten over stripboekenzaken die ter ziele zijn gegaan.
Ik zal binnenkort een kritisch kijken naar de gegevens op deze site m.b.t. de Nederlandse winkels.


Doen! Dan ga ik het Google mapje ook een update.
Geplaatst op 16/02/2012 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 16/02/2012
Crew
Avatar Surya
13265
Origineel geplaatst door castor
is die lijst enkel voor pure SSZ?
Of mag er ook een boekenwinkel met een uitgebreide selectie graphic novels toegevoegd worden?

Dat mag. Veel stripwinkels bieden immers zowiezo andere producten aan. De Poort is ook krantenwinkel, Epic en Hermelijn hebben een mooi aanbod games en zo verder
Geplaatst op 16/02/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/02/2012
Heeft het zin om dit door te geven? Ik zie dat de winkel uit Beverwijk er nog niet bijstaat......Of duurt dit enige tijd om dit aan te passen op de site?
Geplaatst op 21/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 21/02/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Als je naar de strippagina's gaat, zie je aan de linkerkant een menu "Gegevens toevoegen". Daar is een onderdeel "Winkel toevoegen".
Vul de bekende gegevens in, en voeg toe.
Dat wordt nog even nagegekeken door een van mods, en bij goedkeuring verschijnt dat dadelijk op de site. :)
Geplaatst op 21/02/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/02/2012
Kijk, da's nou nuttige info. Eerst werd mij namelijk verteld, dat ik wijzigingen e.d. via dit forum moest doorgeven. Ik ga er werk van maken.....
Geplaatst op 22/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 22/02/2012
De Boekenwurm in Helmond heeft geen winkel, alleen internetverkoop.
Het adres op jullie site is van een woonhuis !!
Geplaatst op 22/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 22/02/2012
Exclamation Comics heeft alleen internet verkoop. Website klopt ook niet, ze schijnen nu via Facebook te gaan (google het maar eens)??
Geplaatst op 22/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 22/02/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Bedankt voor de toevoegingen en de correcties.
Boekenwurm is aangepast en Exclamation comics is verwijderd.
Geplaatst op 22/02/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/02/2012
Plenty Plaatjes in Alkmaar is kortgeleden gestopt. Webiste ook opgeheven.

De Stripgek in Beverwijk heeft een website: www.stripgek.nl
Geplaatst op 27/02/2012 Citeren
Avatar
FrankVitus
Geplaatst op 27/02/2012