Hallo,
Ik ben vrij nieuw op deze site,
ik heb het volgende:
Van de reeks Urbanus zijn in het de krant "het laatste nieuws" verschenen,
Maar ik kan ze niet aanmaken.
Kan iemand dit doen?
1) De 3 Griezelbiggetjes
2) Tien kleine nonkeltjes
3) De Peperbollenkuur
4) De Toverkol van Tollembeek
5) Ghostprutsers
Met vriendelijke groeten,
Geplaatst op 20/12/2011
Citeren
Hier vind je meer uitleg hoe je albums toevoegt:
FAQ's en tips bij het toevoegen van albumsAangezien het alternatieve uitgaven zijn van bestaande albums kan je ze ook op die manier toevoegen. Ik heb intussen de collectie "De beste Urbanus-strips" toegevoegd als collectie bij Standaard uitgeverij, die kan je al gebruiken. En de nummering die je hierboven opgeeft wordt dan de collectie-nummering.
Geplaatst op 20/12/2011
Citeren
Je kan die perfect zelf aanmaken hoor. In dit geval betreft het wel een ander uitgave dan het album dat al op de site staat. hiervoor ga je naar de bewuste strip en positioneer je je muiscursor op de knop Aanpassen. Je zal zien dat er een hele reeks andere mogelijkheden beschikbaar worden, onder andere "Andere uitgave toevoegen".
Vul gewoon de gevraagde gegevens aan. Als je ergens niet zeker van bent, sla je het veld gewoon over. Liever geen gegevens dan verkeerde gegevens hé.
Geplaatst op 20/12/2011
Citeren
Veter was weer sneller dan mijn schaduw ;)
Geplaatst op 20/12/2011
Citeren
Joris, kan je mijn Faqs & tips (en de uitleg van Chris) nog eens nalezen aub?
Je hebt ze toegevoegd als nieuwe albums in de reeks (dus niet gekoppeld aan de bestaande albums, en met foute nummering). Het is nogal veel werk om dat allemaal te corrigeren, ik ga die ingaven niet goedkeuren.
Ik zal er eentje proberen te corrigeren, als jij dan de andere nog eens opnieuw kan invoeren, maar dan op de juiste manier graag? Hartelijk dank bij voorbaat!
--
Hier het gekoppelde album met juiste nummering en collectie-nummering
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=173172
Geplaatst op 20/12/2011
Citeren
Joris, je voegt de albums nog steeds toe als nieuwe albums in de serie. Het zijn geen nieuwe albums in de serie, het zijn heruitgaven in een collectie. En moeten dus worden toegevoegd als 'alternatieve' of 'andere' uitgave:
- Andere versie van reeds bestaand album: Ga eerst naar het betreffende album en klik daar op '[Andere uitgave toevoegen]' (onder het 'Aanpassen' menu, rechts naast het album). Het album wordt dan automatisch gekoppeld aan het bestaande. Een aantal gegevens van het bestaande album zullen al overgenomen zijn, wijzig waar nodig. Kijk even na en druk op 'Toevoegen'.
Je hoeft dan enkel de gegevens te wijzigen waar nodig (uitgavejaar, uitgeverij --> wordt nu een collectie, nummer collectie). En na toevoegen krijg je de auteurs die reeds aan het andere album gekoppeld zijn, die hoef je enkel aan te vinken. En zo vermijd je dat je foute auteurs toevoegt...
Geplaatst op 21/12/2011
Citeren
Oké bedankt voor de uitleg,
Sorry voor de last.
Met vriendelijke groeten,
Geplaatst op 21/12/2011
Citeren
Ach, nee, geen last hoor. We zijn blij dat je de moeite doet om ze toe te voegen.
De 1e keren kan het misschien wat lastig lijken, maar eens je de weg weet, kan het allemaal heel vlot lopen.
Dus, toch bedankt! :)
Geplaatst op 21/12/2011
Citeren