barcode

Crew
Avatar woelfie
4110
In de lijst "strips met ontbrekende gegevens" staan er blijkbaar albums met ontbrekende barcode (dat zal nog wel even het geval zijn).
Echter, als ik naar de strip ga, "aanpassen" klik en dan bij de barcode "geen" wil invullen, blijt er al vaak "1" ingevuld te zijn. In dat geval krijg i het bericht "Er zijn geen aangepaste gegevens opgeslagen."

Ik vermoed dat de vermelding "geen" wordt omgezet in "1" en dat dat niet geld als correcte barcode, waardoor dat nog in de lisjt van ontbrekende gegevens komt te staan.

Surya, kan jij dit eens nakijken?
Geplaatst op 27/01/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/01/2012
Crew
Avatar Surya
13265
Laat me eens weten of 't gefixt is?
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/01/2012
Als er geen barcode op de strip staat en je wilt dit aangeven met "geen" wordt dat niet geaccepteerd als een wijziging of verandering. Als ik daar een "0" ingeef pakt het wel. Helemaal correct is dat natuurlijk niet, maar hoe moet het anders?
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 28/01/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Vreemd, ik heb helemaal geen probleem om een "geen" toe te voegen, als het veld nog leeg is.
Om technische redenen wordt een "geen" in de database omgezet naar een "1". Als dat reeds ingevuld is, zal een nieuwe "geen" niet meer aanvaard worden, want geen verschil met de reeds aanwezige waarde. Misschien is het dat wat er gebeurd is?
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/01/2012
dat klopt allemaal, maar wat je ook invoert, die strip blijft in je "vakje" staan met "strips met ontbrekende gegevens"
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 28/01/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Ja, dat is natuurlijk wél een bugje. Als alle gegevens ingevuld zijn, zou de strip daar niet meer mogen verschijnen.
Daar zal Surya nog eens moeten naar kijken dan. :)
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/01/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Ik heb het nog even nagekeken in mijn eigen collectie, en ook daar blijven de albums met een "geen" als barcode bij de lijst met ontbrekende gegevens staan.
Geplaatst op 28/01/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 28/01/2012
Crew
Avatar cuppenh
1519
Surya, ik hoop dat je er snel eens naar kunt kijken. Mijn "ontbrekings"-lijstje is nu zodanig vervuild dat ik er niet meer behoorlijk correcties op kan uitvoeren. Elke keer als ik een item wil bewerken met 'barcode ontbreekt' staat in de database reeds een '1' .
Bij voorbaat dank.
Geplaatst op 01/02/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 01/02/2012
Avatar kagebe
198
Even een keer een ander barcode probleem , ook al heb ik ook nog steeds het al vermelde probleem van de mensen die eerder reageerden.
Ik wou net beginnen met de marvel essentials die in mijn lijst staan en bij het nakijken kwam ik weer zo'n typisch amerikaans gebeuren tegen en wel op de binnenkant van de cover staat een barcode met meestal daarbij vermeld direct edition en op de achterkant heb je een andere barcode.Wat is de manier om hiermee om te gaan.
Alleen die op de achterkant vermelden of beide , graag hoor ik wat het moet worden.
Geplaatst op 07/02/2012 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 07/02/2012
Crew
Avatar cuppenh
1519
Voor zover ik kan zien staat op de achterzijde cover de ISBN en niet de barcode. Tot voor kort waren ISBN en de barcode twee bijna gelijke nummers (voorloop- en controlegetallen waren afwijkend) maar tegenwoordig is het ISBN gelijk aan de barcode.
Dus kun je gewoon de twee nummers in de daarvoor bestemde vakken invullen. Nul problemo. :))
Geplaatst op 07/02/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/02/2012
Avatar kagebe
198
Als voorbeeld zal ik even de gegevens van essential Uncanny X-Men vol 1 van 2003 geven.
Barcode aan de binnenkant is 75960610991300113.
Barcode aan de achterkant is 978078510991451495
en het Isbn nummer staat daar onder vermeld en is 0785109919
Geplaatst op 07/02/2012 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 07/02/2012
Avatar kagebe
198
Even verder even nog vermelden dat tegenwoordig het ISBN nummer dan uit 13 cijfers bestaat en dat dat de eerste 13 zijn van de barcode maar , er komen altijd nog een 5 tal extra cijfers om de barcode volledig weer te geven.
Geplaatst op 07/02/2012 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 07/02/2012
Crew
Avatar cuppenh
1519
Ik zie nu wat je bedoelt. Ik heb er Essential X-Men 5 uit 2004 bijgehaald om te kijken wat er toen precies aan codes gedrukt werd. Toen stond er inderdaad een Direct Edition barcode op de achterzijde kaft, tegenwoordig is dat niet meer.
Dus ISBN is duidelijk. Maar wat te doen met de twee barcodes?
Aangezien het hier om één album handelt kunnen we geen alternatieve variant ingeven want dan maken we twee albums. Hm.
Ik stel het volgende voor:
Tegenwoordig is er alleen de barcode op de achterkant. Daarom en om het structureel gelijk te houden zou ik deze invullen in het vakje barcode.
Tegelijk zou ik een opmerking bij "uitgave" plaatsen in de geest van
"Barcode Direct Edition (binnenzijde voorkaft):" en daar die code vermelden.

De genoemde Essential X-men 5 heb ik reeds aangepast in die trant.
Geplaatst op 07/02/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 07/02/2012
Avatar kagebe
198
Zal je weer zien he , nu hebben we een mooie oplossing voor de barcodes en dan kom ik iets tegen wat me bevreemd bij het invoeren van de dc showcase presents boeken.
Barcodes kloppen wel allemaal maar heel vreemd is het dat bij sommige het 10 cijferige ISBN nummer is gegeven terwijl heel duidelijk op de achterkant alleen het 13 cijferige staat vermeld.
Die heb ik dan ook veranderd bij een aantal boeken , o.a. bij World's Finest vol.1 , want ik dacht de we het liefst met die 13 cijferige ISBN nummers werken.
Vervelender is de vraag wat te doen als op de achterkant alleen het 10 cijferige ISBN nummer staat vermeld maar er wel een 13 delige wordt vermeld binnenin bij het copyright verhaal zoals bij Superman Family vol.1 het geval is. Ik heb het nu nog even gelaten zoals het was ingevuld , dus met 10 cijfers , maar hoor graag of die veranderd moeten worden.
Geplaatst op 08/02/2012 Citeren
Avatar
kagebe
Geplaatst op 08/02/2012
Crew
Avatar Veter
7842
Nee nee, het is geen kwestie van liefst.
Het ISBN is 10-delig vóór 2007, en vanaf 1 januari 2007 is dat 13-delig. Als er eventueel 2 cijfers vermeld worden, altijd het juiste gebruiken. :)
Geplaatst op 08/02/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 08/02/2012