nieuwe site voor lambiek.net in aanbouw, geef kritiek

Avatar dzaal
3
ik zit momenteel in de afrondende fase van eennieuwe site die lambiek.net, een allom gerespecteerde encylopedie voor striptekenaars, moet gaan vervangen
De oude lambiek.net site is geheel statisch html en dat gaat natuurlijk niet meer zo lekker als je meer dan 12000 profielen online hebt.
www.shop.lambiek.com is een tijdelijke adres zolang het systeem niet online is..

ik wil graag weten:

1) vindt je wat je zoekt?
2) is de interface intuitief?
3) prestatie: is de site voldoende snel?
4) koppeling encyclopedie <> webshop

algemene opmerkingen.
let wel, ik ben niet de designer, maar de bouwer van alle techniek.
ik ben geen echte stripkenner of leifhebber
dank voor je aandacht en tijd!
Geplaatst op 18/04/2012 Citeren
Avatar
dzaal
Geplaatst op 18/04/2012
Crew
Avatar Surya
13260
Wat ik een beetje jammer vind, is dat je in het zoekvak geen resultaten krijgt als je zoekt op "achternaam voornaam", enkel op "voornaam achternaam".

Misschien zou 't leuk zijn om op de auteurpagina een zijbalk te hebben waarin alle andere auteurs waar hij/zij reeds mee samenwerkte (en die ook in de databank zit) opgelijst worden?
Geplaatst op 18/04/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 18/04/2012
Avatar dzaal
3
Dank je voor je reactie!

Allereerst:
Zoeken op achternaam + voornaam heeft direct resultaat opgeleverd omdat je eerst met de achternaam begon (kan wel)

Toen je de voornaam erbij zette, viel het autosuggest weg. ook hier resultaat bij geven had het zoek systeem trager gemaakt, en omdat dit snel moet werken heb ik dat er voorlopig uitgehaald.

Voorbeeld:
Jean Paul Giraud
kun je vinden met
"bleuberry", "Moebius", "Griraud"

Het is inderdaad een leuk idee om de gerelateerde artietsen ook weer te geven, ga ik op de lijst zetten, dank je wel!! :))
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
Avatar
dzaal
Geplaatst op 19/04/2012
Crew
Avatar Surya
13260
Nog een kleinigheid: onder elke tekst staat copyright info voor de afbeeldingen (geheel terecht) en voor de site. Die van de site zou ik toch naar de footer verplaatsen, dat staat daar wat vreemd vind ik
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 19/04/2012
Crew
Avatar cuppenh
1519
Wat mij als praktisch gebruiker opviel was het pagina-overzicht "antiquarisch".
Als de reekstitel en/of albumtitel over twee regels loopt verchuift de onderste prijsregel zover naar onderen dat die niet meer zichtbaar is. Vrij storend daar je op zo'n overzicht verwacht ook meteen de prijsinformatie te zien.
Geplaatst op 19/04/2012 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 19/04/2012
Avatar dzaal
3
dit is nu opgelost!

dank voor je tijd !
Geplaatst op 02/06/2012 Citeren
Avatar
dzaal
Geplaatst op 02/06/2012