love and rockets library

't gaat om de 9 INT's die bij fantagraphics zijn verschenen ( 7 daarvan ook bij Titan ) en waarvan er eentje hier al staat onder INT A3 . moet dit een aparte reeks worden ? en wat met de nummering ? volgen we deze van fantagraphics ( en moet dat dan als 3 aparte reeksen ? ) of die van Titan ( en wat dan met de 2 delen die blijkbaar niet bij Titan zijn uitgebracht ?
Geplaatst op 24/06/2012 Citeren
Avatar
ignoramus-e
Geplaatst op 24/06/2012
Ik heb me een hele tijd terug eens beziggehouden met L&R, maar ik kreeg kop noch staart aan die trades. En er is nog zo veel in te voeren...

Klopt die A3 dan wel?

De Library editie kan LIB als voorvoegsel krijgen. De andere trades gewoon toevoegen als integrale bij de overeenkomende reeks (zonder voorvoegsel en de A-reeks)

Wat we ook kunnen doen is een leeswijzer toevoegen in de vorm van een weetje ('t is nodig...).
Geplaatst op 24/06/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/06/2012
Crew
Avatar Veter
7825
Ik kreeg daar ook geen zicht op.
Ik had gehoopt dat Chris er wel al enige orde in gezien had. Helaas dus.. :(

Ignoramus, misschien kan je er duidelijk de inhoud bijzetten (staat normaal gezien telkens in het album vermeld), dan kunnen we er misschien toch nog wat orde in krijgen...
Geplaatst op 24/06/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 24/06/2012
die A3 klopt in ieder geval niet, nee.
Heb de library ondertussen ingevoerd als 3 reeksen ( palomar, locas en short stories ) maar met een LIB voorvoegsel is het ook goed, al zit je dan gewrongen met fantagraphics eigen nummering ( op de site, komt niet in de boeken voor ) :
locas book 1 to book 5 ( van jaime )
palomar book 1 to book 3 ( van gilbert )
short stories ( van los bros )

anderzijds put dit wel uit de losse comics die onder L&R zelf staan... dus mss
LIBA, B en C ? en in de titel dan "Palomar book 1 : heartbreak soup" etc .?

een leeswijzer is de link naar de fantagraphics site in mijn vorige post.
Ik ben voorlopig wel zoet met de library deeltjes, en voel me (nog ) niet geroepen om wat daar niet in staat te gaan zoeken...

Als ze hier op de site staan, voeg ik de titan alternatieven wel toe ( die hebben een ander isdn nummer ).
Geplaatst op 24/06/2012 Citeren
Avatar
ignoramus-e
Geplaatst op 24/06/2012
wat ik niet goed snap, is dat die library blijkbaar niet alle verhalen bevat, aangezien Fantagraphics naar nog andere boeken verwijst, maar elders op hun site zeggen ze dan dat de library alle verhalen bevat... ?(

@Veter, ja, zat nog in mijn achterhoofd dat ik dat ging doen, maar ja, wanneer hé.
Geplaatst op 24/06/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 24/06/2012
'k ben bang dat de inhoud niet veel zal helpen. ten eerste staat er in de boeken geen "originally published as", dus geen referenties naar de comics. En de verhaallijnen zijn ook gereconstrueerd. Ik denk niet dat de library de verschijnvolgorde aanhoud. Zoals ik het nu zie :

Je hebt 3 runs :
vol 1 : 50 nummers, 1982 -96, volledig, maar niet op verschijningsdatum,
gebundelt in de volgende library delen :
de locas verhalen van jaime, book 1 tot book 3
- maggie the mechanic
- the girl from hoppers
- perla la loca

de Polomas verhalen van gilbert, book 1 tot book 3
- heartbreak soup
- human diastrophism
- beyond palomar

de rest ( inclusief de dingen van Mario ) in short stories, book 1.
- amor y cohetes

(deze library delen zijn ook verschenen bij Titan )

vol 2 : 20 nummers, 2000 tot 2007,
gebundelt in :
2 library bundels die de locas lijn voortzetten ( locas book 4 and book 5 )
- penny century
- esperanza
en een aantal TPB waarin de spinoffs e.d. gebundelt zijn.

vol 3 "new stories" : 2008 - ... : soortement "annuals" waar er ondertussen 5 van verschenen zijn.

Ik stel voor dat we 3 reeksen maken : vol 1, vol 2 en vol 3 en daar alles in onderbrengen. de library en de locas verhaallijn wordt dan wel een beetje uit elkaar getrokken, maar goed, 'k wil dan wel een weetje aan elke reeks hangen.
Geplaatst op 25/06/2012 Citeren
Avatar
ignoramus-e
Geplaatst op 25/06/2012
Crew
Avatar Veter
7825
Ze stonden dan toch gewoon netjes in de comicbookdb (als 'New Edition').
Ik heb hun chronologische uitgavenummering gevolgd en geen rekening gehouden met de vreemde nummering van de leesvolgorde van de 'Library' van de Fantagraphics site. Die leesvolgorde kan dan misschien toegevoegd worden als weetje.
Geplaatst op 26/06/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 26/06/2012