volledige collectie per reeks ingeven

Hoi,

Nieuw op dit forum en ik zou graag deze plek gaan gebruiken om m'n stripcollectie bij te houden, een beetje a la boardgamegeek voor de spelletjes.
Echter heb ik ondertussen een redelijke hoop strip bij elkaar en om die nu allemaal 1 voor 1 te gaan zoeken en ingeven ga ik wel effe bezig zijn.
Dus: is er een mogelijkheid om bv. bij het weergeven van de reeks alle albums aan te duiden en die aan m'n collectie toe te voegen? Een paar snelle zoekjes op het forum hebben me daar geen antwoord op kunnen geven.

Het andere alternatief is dat ik een csv maak van al m'n strips en ze vervolgens in een eigen mysql/mariadb database dump met links naar hier.

dankje voor advies,

Lieven
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Welkom op de site

De reden dat ik zo nog geen functie heb gemaakt, is dat vele strips meer dan 1 uitgave hebben. Als je dan zo een reeks zou toevoegen er een keuze gemaakt moeten worden
- Worden alle uitgaves toegevoegd? In dat geval gaan er veel uitgaves in je collecite zitten die daar niet horen
- Wordt er maar 1 uitgave van elke strip toegevoegd? In dat geval gaat het vaak de verkeerde uitgave zijn

Met CSV zou dat het zelfde probleem zijn, omdat jij een bestand met reeksnaam en albumnummer zou uploaden, vermoed ik, maar daarmee is ook niet geweten welke uitgave van dat album het presies betreft.

Om deze reden heb ik dit nog niet gemaakt, ik heb nog geen goede oplossing gevonden om dit in schoonheid op te lossen.

PS: op BGG kan je trouwens ook niet alle spellen van de alea big box reeks in een zwik aan je collectie toevoegen he :)

Hoeveel strips heb je?
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
Wat je eventueel kan doen: je vinkt het eerste deel aan van een reeks als in bezit, en dan kan je bij de opmerkingen invoeren of je de volledige reeks bezit, of aanduiden welke strips van de reeks je bezit.

Voordeel: je werkt je veel sneller door je collectie, opmerkingen kan je ook afdrukken
Nadeel: je weet niet hoeveel strips je precies hebt, en je kan ook geen extra info invullen (prijs, rating, ..)
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/08/2012
Hoi Surya,

Ik begrijp het probleem volkomen van de incomplete informatie, maar is die data werkelijk verplicht? Misschien ben ik eerder op zoek naar een light-versie van wat jij aanbied. (wat ook mooi is, versta me niet verkeerd he, er is duidelijk werk ingestoken)

Een goede oplossing voor mij zou zijn dat ik bv. de reeks / uitgever / tekenaar / scenarist / ... opzoek, de albums aanvink die ik heb en vervolgens op submit klik waarbij alle albums worden toegevoegd aan "mijn collectie"
Als er dan "uitgave: onbekend" staat als versie is dat voor mij perfect acceptabel. Die info zou ik dan later kunnen toevoegen maar ondertussen heb ik toch maar mooi de hele lijst in m'n collectie staan.

Ik vermoed echter dat je aan de uitgave nog een hoop andere mooie info linkt? bv. de cover ofzo? Als weergave de cover van de meest recente druk (op dat moment of dynamisch) zou ook perfect werken voor mij.

ter verduidelijking: ik wil helemaal geen afbreuk doen aan uw vele werk hier en wil je ook niet met veel extra werk opzadelen.
Maar vanuit mijn standpunt voldoet een "collectie" als daar alle albums inzitten en of daar nu de meest recente druk wordt gebruikt of geen info wat dat betreft maakt voor mij niet uit. (je ziet: ik ben geen echte goede verzamelaar he :-) )
Op bgg geef ik ook maar zelden de versie / druk / taal in van het spel in m'n collectie aangezien dat voor mij als "casual" weinig ter zake doet.
Wat niet wegneemt dat ik later misschien wel de juiste uitgave uit een dropdownbox wil kiezen die bij het album van m'n collectie hoort. (met alle gelinkte info die daar dan bij hoort)

hehe, veel blabla van mijn kant :-) laat maar weten of ik je eventueel kan helpen met iets. Ook, als je niets van dit alles ziet zitten is dat voor mij geen probleem he.

bedankt voor je antwoord,
Lieven
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
bdw, ik bedacht net nog iets. :-)
ik heb een android telefoontje met en barcode scanner (die ik nog niet getest heb) en vele van m'n strips hebben een streepjescode.
Als een scan en invoer van de streepjescode mogelijk zou zijn kan dit ook voor een hele snelle en ook volledige import zorgen.
Maar ik weet niet wat er juist van info aan zo een streepjescode hangt eigenlijk.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Ik zal eens denken over wat mogelijk is, en eens een mogelijke oplossing uitwerken.
Ik vind het idee van 'toevoegen op barcode' ook we interessant, dat kan ik eventueel toevoegen op de collectiepagina zelf :)
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
en om nog op je vraag te antwoorden ivm de hoeveelheid strips, ik weet het niet exact maar zou een kleine schatting kunnen maken ...
3 billy kasten van ikea waarvan 3/4 de van de oppervlakte gebruikt wordt door strips waarvan een vierde ongeveer hardcover zal zijn en de overgrote meerderheid standaard formaat. + wat us-style-comics maar niet echt veel en wat dikkere exemplaren (akira ...)
Een paar jaar geleden had ik ze eens geteld vooraleer er een hoop van m'n schoonvader bijkwamen. Ik schat tussen de 3- en 4-honderd maar 't is maar ruwe schatting.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
dank voor je antwoord Surya!

bedacht me hier net dat ik maar zit te zeuren over manieren om eenvoudig snel basisinfo aan de collectie toe te voegen terwijl dat voor u waarsch. een hoop werk is. :-)

Misschien is het sop de kolen niet waard en kan ik beter alles op de bestaande manier toevoegen, je laat het me maar weten als je d'r uit geraakt.

nog bedankt.
Lieven
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door lievendp
bedacht me hier net dat ik maar zit te zeuren over manieren om eenvoudig snel basisinfo aan de collectie toe te voegen terwijl dat voor u waarsch. een hoop werk is. :-)

Dat staat vast.

Die basisinfo is een idee dat je volgens mij van BGG haalt. Daar zijn de 'versie' onderverdelingen er maar achteraf bijgekomen, waardoor je gewoon kan zeggen 'ik heb dit spel, ik weet niet welke versie' maar op deze site zijn we vertrokken van de versies, waardoor het nooit mogelijk is geweest om een strip toe te voegen aan je collectie, enkel specifieke uitgaves van strips.

De barcodes zie ik wel op relatief korte termijn zitten hoor, dat zou goed moeten meevallen!
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
Origineel geplaatst door Surya
Dat staat vast.

Die basisinfo is een idee dat je volgens mij van BGG haalt. Daar zijn de 'versie' onderverdelingen er maar achteraf bijgekomen, waardoor je gewoon kan zeggen 'ik heb dit spel, ik weet niet welke versie' maar op deze site zijn we vertrokken van de versies, waardoor het nooit mogelijk is geweest om een strip toe te voegen aan je collectie, enkel specifieke uitgaves van strips.

De barcodes zie ik wel op relatief korte termijn zitten hoor, dat zou goed moeten meevallen!


hehe, en dat van een nieuwe gebruiker die even binnen komt vallen! :-) sryy....
En het idee om van een spel uit te gaan en vervolgens onderverdelingen te maken naar versies zou ik persoonlijk ook gebruiken om zoiets op te zetten. Maar iedereen heeft zo zijn eigen idee-en he. :-)

Straks thuis zal ik eens prutsen met die barcode om te zien wat dat als resultaat geeft op m'n strips. (de oudste hebben geen barcode maar dat zijn er niet veel)
EDIT: Het zou wel chique zijn als die scanner kan linken naar een isbn code want ik ga er van uit dat die info wel eens goed zou kunnen zijn voor de stripcollectie?

Maar 'k heb ook nog een htpc-nfsboot projectje af te werken ook... veel te veel te doen en veel te weinig tijd is de vloek van elke it-minded geek. (en van de meeste ander mensen ook denk ik)
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
Too bad my samsung Y does not have an autofocus for the camera on which the barcode api's rely.
So I'll have to find another phone for testers or get some scanner somewhere.
bad phone!

edit: ooops, dat zou in het nerdlands/nederlands geweest moeten zijn...

edit2: pic2shop werkt wel zonder autofocus maar ene scan van linux-magazine geeft bogus en de milka-chocolade zit niet in de database. eens benieuwd of die een van m'n strips wel gaat vinden.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
lievendp
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
We verstaan hier Engels ook hoor.
Ik zal eens kijken wat mijn Android foon er van maakt.
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar $tripofiel
3314
Heb jij een Android foon??? 8o
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Sinds we verhuisd zijn hebben we geen vaste lijn meer. Geen foon als je werk zoekt is helaas geen optie dezer dagen. Vele werkgevers weigeren tot op heden mail te gebruiken voor zo'n dingen ?(
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
Origineel geplaatst door Surya
Vele werkgevers weigeren tot op heden mail te gebruiken voor zo'n dingen ?(

En dat in jouw branche??? 8o
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar Surya
13264
Ik vind dat ook altijd zo raar, maar ja, wat kan je er aan doen?
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 28/08/2012
Origineel geplaatst door Surya
Ik zal eens kijken wat mijn Android foon er van maakt.


http://www.free-hdwallpapers.com/wallpapers/space/mici/81649.jpg
Geplaatst op 28/08/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/08/2012
Crew
Avatar $tripofiel
3314
:D
Geplaatst op 29/08/2012 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 29/08/2012