Vraagje m.b.t. uploaden covers...

L.S.
Nog maar weer een 2-tal vraagjes van mijn kant m.b.t. het uploaden van covers;
- Is het heel bezwaarlijk als ik te allen tijde zowel front- als backcover upload, ook al is de frontcover al in een "hoge" resolutie aanwezig? Het is, voor mij althans met 11.500 scans, namelijk erg tijdrovend om elke coverillustratie vooraf te controleren op aanwezige resolutie, te meer omdat binnen een reeks de resoluties vaak verschillen. Ter info, ik heb van alle albums in mijn bezit de front- en backcovers gescand in een resolutie van 750 pixels hoog. Daarbij heb ik van een beperkt aantal albums met mindere kwaliteit de covers vaak geretoucheerd (daar waar mogelijk zijn gaatjes van nietjes, vlekjes en vouwlijntjes weggehaald). Ik verwacht dus niet dat er illustraties door slechtere zullen worden vervangen!

- Een tweede vraagje, in de faq's heb ik gelezen dat alleen albums met een afwijking in de cover (hoe miniem ook), als nieuwe uitvoering worden opgenomen. Afwijkingen in ISBN o.i.d. vallen hier niet onder. Hoe zit dit met wijzigingen op de backcover? Zo heb ik een album nr. 9 van de blauwbloezen met een andere barcode op de achterzijde dan aangegeven op de site. De frontcover is echter identiek. Daarbij ken ik ook voorbeelden van herdrukken, waarbij de frontcover gelijkgebleven is, maar een overzichtslijst op de backcover wel gewijzigd is. Graag een advies hoe jullie hier mee om willen gaan!
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
peeeet_nl
Geplaatst op 27/09/2012
Crew
Avatar Veter
7841
- Als er al een grote cover staat ga ik de vervanging niet goedkeuren, tenzij er echt een opmerkelijk verschil in kwaliteit is. Je kan snel nakijken of er al een nieuwe cover aanwezig is door er even met het pijltje van je muisaanwijzer over te gaan. De oude covers (in het oude systeem waren dat altijd kleine covertjes) tonen dan een adres met op het einde strip_1234.jpg, de covers die reeds vervangen zijn tonen dan image.php?i=1234,500
Als je de covers echt wil vergelijken moet je ze uiteraard eerst even openen.

- Een gewijzigd ISBN kwam altijd al in aanmerking als een 'alternatieve' uitgave

- er is nog niet zo lang mogelijkheid om achtercovers te plaatsen, vandaar dat we vroeger enkel rekening hielden met de voorcover (en de andere criteria). Sinds we ook achtercovers kunnen plaatsen beschouwen we heruitgaven waar de titellijst aangevuld is met de nieuwere uitgaven ook als alternatieve uitgaven.
Probeer er dan wel zeker van te zijn dat die achtercover niet hoort bij een reeds aanwezige alternatieve uitgave.
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/09/2012
Hallo Veter,
Duidelijk, het snel kunnen zien maakt het inderdaad makkelijker!
Is het mogelijk dat de backcover van Blauwbloezen 13, met barcode 9789031405275 verwijdert wordt? Ook deze backcover heeft een afwijkende barcode. Ik zal hiervoor een nieuwe uitvoering aanmaken.
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
peeeet_nl
Geplaatst op 27/09/2012
Crew
Avatar Veter
7841
Ok, bedankt!
En de backcover is verwijderd.
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/09/2012
Crew
Avatar Veter
7841
Ai, en ik merk nu dat ik te snel ben geweest. Jouw backcover was juist, de barcode daar was fout. Dat moet de barcode geweest zijn van een recentere heruitgave...
Ik heb die nu gewijzigd.
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/09/2012
Ah, dat verklaart een hoop! Ik dacht al dat ik gek was geworden, kon het "probleem" namelijk niet meer terugvinden:-).
Geplaatst op 27/09/2012 Citeren
Avatar
peeeet_nl
Geplaatst op 27/09/2012
Crew
Avatar fluiten
7767
Hallo peeeet_nl,

vergeet je bij je ingaven niet om de auteur's) toe te voegen?
Geplaatst op 28/09/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 28/09/2012