Avatar en Nickname

Crew
Avatar fluiten
7764
Op de stripbeurs was het weer overduidelijk. Waarom neemt iemand deze nickname en deze avatar. Wel laat ons daar eens een draadje over opstarten zoals we enkele jaren geleden ook al eens gedaan hebben.

Fluiten: heeft dus niets met het mannelijke lichaamsdeel te maken. Bij mijn eerste contact met het aanmaken van een profiel zal ik, zoals zovelen onder jullie, wel enkele pogingen ondernomen hebben om één te vinden die nog vrij was en toepasselijk op jezelf. Wel, ook bij mij dus. Na enkele pogingen heb ik me dus gebogen over het probleem 'nickname' en me afgevraagd wat nu goed bij mezelf paste. Muziek op de radio en het automatische gevolg op mijn lichaam maakten me duidelijk dat dit dus de oplossing was. Met getuite lippen brandde er een lampje in mijn hersenpan en was overduidelijk dat Fluiten wel eens de van het kon zijn. En inderdaad, nergens was deze nick in gebruik.

De avatar is iets gemakkelijker: Ik vind Droopy een schitterend tekenfilmfiguur en zijn gewaagde uitspraak is gebrand in mijn hersenen:
You know what? I,m happy.
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 03/12/2012
Avatar lagaffe
351
ik zal ook eens meedoen hehe.
bij mij is het niet moeilijk of ver te zoeken
ik ben een gigantische fan van het onvolprezen genie,genaamd franquin,
en dus ook helemaal zot van guust flater,ik kan de strips ontelbare keren herlezen,ik blijf hem gewoon goe vinden.
maar daar er niets beter gaat dan de originele benaming en de strips in hun oorspronkelijke taal te lezen want dan zijn de grappen en conversatie's op hun best net zoals bij asterix,en het is gewoon zo een catchy naam,dus ik koos voor lagaffe :] ook al omdat ik er mij zo in herken,altijd met vanalles bezig,soms totaal nuteloos en toch uitdraaiend op iets goed,er totaal voor gaan maar als het kan nog eens graag lui zijn lol
het was ofwel lagaffe of obelix gevonden,maar dat heb ik goed gemaakt de quote uitspraak onder mn berichten.
mijn avatar behoeft geen uitleg meer denk ik?;)
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
Avatar beus
1554
beus is mijn bijnaam vanuit de jeugdbeweging. Aangezien mijn broer ook leider was en mijn ouders nog kookouders zijn geweest is de bijnaam zelfs doorgedrongen in familiemiddens. Ik hoor mijn echte naam bijna alleen nog op het werk, en bij mijn vrienden ist altijd beus, dan was een nick ook snel gekozen natuurlijk.

mijn avatar is een tekening van meynet. Een van mijn favoriete auteurs, naast Wasterlain, Mardon, Kuijpers en Francq
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 03/12/2012
Aan mijn nick is niks aan.

Mijn avatar is Buddy Bradley, een personage uit de comic Hate.
Hij is lui, recalcitrant, zot op goed bier, goeie muziek en goed leesvoer.
Op de tekening is hij trouwens zat, wat me ook wel eens overkomt :P
Voor de rest: lees Hate.
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
Avatar witam
5316
witam .. dit is eigenlijk pools. ik heb ooit aan een schooluitwisselingsproject deelgenomen en dat was naar Polen. Witam is daar nog een overblijfsel van en betekent gewoon: welkom.

De avatar is iets dat ik ooit zelf eens getekend heb, dus zit niet zo veel betekenis aan. Maar het geeft wel een beetje aan waar ik in geïnteresseerd ben: sci-fi en zo..
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
Avatar Project_Z
1156
Project: Z dateert uit mijn tienerjaren. Toen probeerde ik samen met enkele vrienden een strip te maken (je weet wel hoe dat gaat). We hadden grootse plannen : eerst een strip, dan een tekenfilm, vervolgens een tv-serie en tot slot films (minstens een trilogie) :D
We hadden zelfs al een beginmuziekje voor de tv-serie (tevens hoofdthema voor de films)... :P Nostalgie... :rolleyes:
Toen ik eeuwen later een nickname moest kiezen voor een forum, kwam Project: Z weer bovendrijven. 't werd toen dus Project_Z (aangezien een ":" niet aanvaard werd)

Na jaren een avatar met een "Z" gehad te hebben (al dan niet bewegend), zocht ik iets nieuws wat met een "Z" te maken had. Al snel was de link met Zorro gelegd. :D
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
Avatar Surya
13272
Ik heb geen nickname, en die avatar is mijn pasfoto :)
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 03/12/2012
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door Surya
Ik heb geen nickname, en die avatar is mijn pasfoto :)


Sprekend ... alleen jammer van die neus.
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 03/12/2012
Crew
Avatar Iyo74
6897
De naam Io vond ik altijd al tof klinken en daar ik onze zoon toch zo niet mocht noemen, nam ik die zelf maar aan op internet. Enige probleem: een nick van 2 letters werd niet aanvaard, dus werd het Iyo. Bij sommige sites was ook 3 letters niet voldoende, dus ja, 't geboortejaar maar toevoegen hé.
Als grote SF-fan en gebiologeerd zijnde door het heelal, koos ik als afbeelding een fragment van een Franse cover van Aquablue. 't Leuke vond/vind ik dat het ook doet denken aan een oog.
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 03/12/2012
Avatar alain
136
Mijn nickname is gewoon mijn voornaam ?(

mijn avatar is een figuurtje dat voor mij getekend werd door een vriend in verband met een andere grote hobby van mij: :)) voetbal.

Ik train namelijk de voetbalcategorie U6 en U7, dit zijn de duiveltjes (kinderen van derde kleuterklas en eerste studiejaar; iedereen jaagt op de bal - met plezier en dit straalt het figuurtje mooi uit);
in het voetbal gebruik ik dit figuurtje om alle correspondentie te verdelen zodat iedereen direct ziet van wie het komt en voor wie het bestemd is 8)... ik vond het ook leuk om te gebruiken op stripinfo ;)

grt
:))
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
alain
Geplaatst op 03/12/2012
Mijnen Nick is hier al eens gepasseerd... Royale de Luxe is nen vettige mcDo burger. Het was ook iets in die tijd van Pulp Fiction, nen Royale with cheese... maar dat klonk helemaal niet zo denderend. (ne maat van mij heet Chickendips apropo!)

Wat betreft mijnen hond hier links van mij, die kent toch heel veel volk... en als ik de slappe lach heb klink ik ook zo een beetje zoals hem. Voor de rest lap ik ook dikwijls mijn laars aan de gevestigde orde... Sassafrassarassum Rick Rastardly!!!
Geplaatst op 03/12/2012 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/12/2012
Ik was waarschijnlijk naar Gorki aan het luisteren toen ik mij registreerde:

Gorki - Surfer Billy (YouTube)

En die avatar is van een andere CD van Gorki, maar die komt niet zo goed tot zijn recht. Ik zal eens een andere zoeken. Blubber Bear of Sawtooth ofzo... ;)

Edit: The Slag Brothers! :)
Geplaatst op 04/12/2012 Citeren
Avatar
Surfer Billy
Geplaatst op 04/12/2012
Crew
Avatar woelfie
4125
Origineel geplaatst door Surfer Billy
En die avatar is van een andere CD van Gorki, maar die komt niet zo goed tot zijn recht.

Ik vond die cover van Ik ben aanwezig net zo mooi :(
(toepasselijk trouwens voor jou ;) )

Mijn nick is een verbastering van mijn familienaam, en is al sinds mensenheugnis mijn bijnaam (sorry, maar het is niet exotischer dan dat)
Mijn avatar... tja ik ben een grote fan van Stan Sakai. Eigenlijk wou ik een prentje bezigen dat hij voor mij getekend had, maar dat is veel te groot (en te mooi om te delen :D)
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 05/12/2012
Avatar Waldorf
479
Toen ik de eerste keer een nickname nodig had voor een forum was dat net de dag nadat ik een optreden gezien had in Gent van de befaamde formatie Waldorf. Ik vond het een coole naam.
Mijn avatar, ja dat is wat anders... Ik denk dat alleen Spock het enigma van mijn avatar kent... 8)
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 05/12/2012
Crew
Avatar fluiten
7764
De bedoeling is om hier alles uit de doeken te doen, hé.

:D
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 05/12/2012
Avatar Waldorf
479
Zo nieuwsgierig ben ik niet naar jouw fluit. :D
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
Waldorf
Geplaatst op 05/12/2012
Origineel geplaatst door woelfie
Origineel geplaatst door Surfer Billy
En die avatar is van een andere CD van Gorki, maar die komt niet zo goed tot zijn recht.

Ik vond die cover van Ik ben aanwezig net zo mooi :(
(toepasselijk trouwens voor jou ;) )


Vooruit dan maar, op veelvuldig verzoek...;)

Al vind ik dat eigenlijk zelfs geen goede CD. Hij leeft, Boterhammen en Gorky des te meer! Maar het titelnummer met Tom Barman is wel prachtig!
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
Surfer Billy
Geplaatst op 05/12/2012
Avatar MartinMnd
686
Ik heb er ook geen mooi verhaal bij... Ik heet Martin en de drie letters daarna zijn een aantal letters van m'n achternaam.

Avatar is van the Joker, maar goed dat leek me duidelijk. Geweldig karakter! En is getekend door Frazer Irving, een mijn mijn favoriete tekenaars.
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
MartinMnd
Geplaatst op 05/12/2012
Origineel geplaatst door Waldorf
Zo nieuwsgierig ben ik niet naar jouw fluit. :D


Jamaar, 't is fluiten, wat wijst op een freak of nature
:P

puur jaloezie hoor
Geplaatst op 05/12/2012 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 05/12/2012
Crew
Avatar fluiten
7764
Origineel geplaatst door witam
De avatar is iets dat ik ooit zelf eens getekend heb, dus zit niet zo veel betekenis aan.


Juist wel, achter elke kunstwerk zit een betekenis. Een gevoelsmoment, een levenservaring. Daarom is alles kunst voor mij. Ook stirps zijn een vorm van kunst. En als je nog dingen wilt tonen, dan is dit een ideaal forum.

Dus, laat je maar gaan.

Al serieus genoten van je fotografie, dus ook dit kan me zeker verrassen. (gelukkig met twee s'en.)
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 07/12/2012
Avatar lagaffe
351
zou het mss geen slecht gedacht zijn van hier ergens ook een topic te hebben voor werken te tonen van diegene onder ons die kunstig zijn aangelegd?:)
zo kan ik mijn brol ook ergens kwijt :D
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 07/12/2012
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door fluiten
Origineel geplaatst door witam
De avatar is iets dat ik ooit zelf eens getekend heb, dus zit niet zo veel betekenis aan.


Juist wel, achter elke kunstwerk zit een betekenis. Een gevoelsmoment, een levenservaring. Daarom is alles kunst voor mij. Ook stirps zijn een vorm van kunst. En als je nog dingen wilt tonen, dan is dit een ideaal forum.

Dus, laat je maar gaan.

Al serieus genoten van je fotografie, dus ook dit kan me zeker verrassen. (gelukkig met twee s'en.)


Bedankt voor het leuke compliment :-)
Ga normaal gezien nog eens een opfrissing fotografie doen, dus zal voornamelijk foto's worden de komende maanden.

De avatar (om er dan toch iets dieper op in te gaan) komt uit een tekening van me die volgens de gangbare theorie volledig fout zit, maar voor mij wel het begin van de creatie weergeeft in de geest. Symbolisch voor een nieuw begin.

http://www.wispr.be/images/crea/IMG_0334.jpg
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 07/12/2012
Avatar lagaffe
351
(en als ik een compliment geef reageren ze er niet op tsktsk lol)
cool gedaan!vooral de kleuren en de vormen,het idee erachter ook wel.
met wat hebt ge het gemaakt?met airbrush precies,of eerder gouachkrijt?

ik had graag dit jaar met fotografiecurcus gevolgd,omdat ik volledig autodidact ben maar tja,volgend jaar mss...

plaatst ge uw werk soms op de site flickr.com?daar zet ik al mijn fotografiewerk op,altijd leuk.
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
Avatar
lagaffe
Geplaatst op 07/12/2012
Crew
Avatar witam
5316
Origineel geplaatst door lagaffe
(en als ik een compliment geef reageren ze er niet op tsktsk lol)
cool gedaan!vooral de kleuren en de vormen,het idee erachter ook wel.
met wat hebt ge het gemaakt?met airbrush precies,of eerder gouachkrijt?

ik had graag dit jaar met fotografiecurcus gevolgd,omdat ik volledig autodidact ben maar tja,volgend jaar mss...

plaatst ge uw werk soms op de site flickr.com?daar zet ik al mijn fotografiewerk op,altijd leuk.


Oops, sorry Lagaffe. Dat is me dan ontglipt. Ik zal iets meer aandacht moeten hebben.

Neen, ik plaats alles op mijn eigen site. Een heel klein beetje op DA maar dat is het wel. Deze is gemaakt met photoshop en een muis.. ondertussen toch maar een (kleine) wacom aangeschaft. Is net iets gemakkelijker..

Voor fotografie.. op de academie vond ik het belangrijkste dat eerste jaar waar in ze leren je anders te kijken naar de wereld. De rest vond ik minder.. ben dan ook gestopt in het tweede jaar. Maar nu terug eens even in de les gaan om nog eens op te frissen qua techniek.
Geplaatst op 07/12/2012 Citeren
Avatar
witam
Geplaatst op 07/12/2012
Crew
Avatar Fumetti
3673
zal me ook eens "outen" :)

Heb Fumetti als nick gekozen omdat ik toen ik me inschreef bezig was met Italiaanse les en fumetti is het Italiaans voor strips. Het verwijst naar de gedachtenwolkjes (tekstbaloonen) die als rook uit de personages opstijgen.

Heb heel bewust geen auteur of stripfiguur hekozen, omdat ik daarvor een te brede interesse heb, maw ik kan gewoon niet kiezen :)
Geplaatst op 29/09/2014 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 29/09/2014