Collectie in reeksoverzicht

Crew
Avatar Project_Z
1156
Misschien iets voor op de To Do-list :

Als je in een reeks zit, kan je niet snel zien welke albums je hebt en welke nog ontbreken... Bij discogs komt er naast de items die je hebt een groen bolletje... indien het item in meerdere uitgaves hebt, komt ernaast nog tussen haakjes het aantal uitgaves staan
https://lh4.googleusercontent.com/-u8CvDGgLlL0/UO2L-FNmHRI/AAAAAAAABdA/VocEdBGRsIQ/s800/Afbeelding%25201.png
Geplaatst op 09/01/2013 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 09/01/2013
Crew
Avatar Iyo74
6896
Iets waar ik inderdaad ook reeds aan gedacht heb wegens al gemist. Ik kan je voorstel dus enkel toejuichen en ondersteunen.
't Zou me trouwens niet verwonderen moest dit reeds op de to-do staan van Surya...
Geplaatst op 09/01/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/01/2013
Crew
Avatar Surya
13264
Inderdaad leuk en handig. Op de lijst!
Geplaatst op 09/01/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/01/2013
Crew
Avatar woelfie
4109
Damn, ik ken discogs al jaren, en ik heb er nog nooit aan gedacht dat te gebruiken voor mijn muziekcollectie.
Voila, weer iets bijgeleerd.
Bedankt, Z
Geplaatst op 10/01/2013 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 10/01/2013
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Op de lijst!

8o 8o 8o Stond zoiets er nog niet op?! Dat verwondert me van jou, Surya...
Geplaatst op 10/01/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/01/2013
Crew
Avatar Surya
13264
Tja, ik denk niet aan alles he :)
Geplaatst op 10/01/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 10/01/2013
Crew
Avatar Iyo74
6896
:D
Geplaatst op 10/01/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/01/2013
Nog een vraagje: het is vrij bewerkelijk o, boeken uit de collectie toe te voegen, moet per boek. Met complete collecties is dst erg veel werk, wellicht iets om ineens een collectie of lijst van een auteur te kunnen aanvinken?
met mijn collectie is het geen beginnen aan...
Geplaatst op 16/03/2013 Citeren
Avatar
Boefmans
Geplaatst op 16/03/2013
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door Boefmans
Nog een vraagje: het is vrij bewerkelijk o, boeken uit de collectie toe te voegen, moet per boek. Met complete collecties is dst erg veel werk, wellicht iets om ineens een collectie of lijst van een auteur te kunnen aanvinken?
met mijn collectie is het geen beginnen aan...

Dit wordt vaak gevraagd, en ik begrijp de vraag, maar dit is technisch moeilijk, omdat ik niet goed weet hoe je dan kan aanduiden welke uitgave van een strip je presies bedoelt. En het grootste deel van de strips op de site hebben meer dan 1 uitgave.

En zo'n onoverkomelijk werk is het niet, er zijn hier mensen met meer dan 20.000 strips in hun bezit!
Geplaatst op 17/03/2013 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/03/2013
Ik begrijp de vraag wel: als je een collectie op een dergelijke manier wilt invoeren, wil je gewoon met een minimum aan tijd een maximum aan strips invoeren.
als je meer dan 70% van een reeks hebt, is het makkelijker om ze eerst volledig in te voeren en dan de ontbrekende uit te vinken. Eventuele verkeerde drukken in je collectie neem je er dan maar bij. Als je zin hebt, kan je dan achteraf nog de juiste druk invoeren.
In een dergelijk geval kan je dus argumenteren om gewoon de eerste uitgave aan te duiden. Prijs, staat, scores, ... dat kan je dan gestolen worden.

Maar: hoe het met de taal zit, weet ik wel niet. Geef je dan voor elke taal een album mee? Of kan je dat beperken? En wat met A1, INT1, ... Dat wordt dan ook allemaal meegegeven?

Bovendien geeft het een heel vertekend beeld van de statistieken. Als we altijd gewoon de eerst gevonden druk geven, zullen veel mensen plots een Suske en wiske eerste druk hebben.

Je ziet, het is allemaal nog niet zo simpel.

P.S.: ik heb toch wel 2 jaar bezig geweest met mijn collectie in te voeren hoor... Niet elke dag weliswaar, maar toch.
Geplaatst op 17/03/2013 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/03/2013
Crew
Avatar Iyo74
6896
Origineel geplaatst door Surya
Dit wordt vaak gevraagd, en ik begrijp de vraag, maar dit is technisch moeilijk, omdat ik niet goed weet hoe je dan kan aanduiden welke uitgave van een strip je presies bedoelt. En het grootste deel van de strips op de site hebben meer dan 1 uitgave.

Een lijstweergave van alle albums (van 1 welbepaalde taal) uit een reeks? Met tussen de verschillende nummers een witregel voor de duidelijkheid? Ernaast dan beperkte mogelijkheden om iets aan te vinken (bv. enkel "in bezit" en "gelezen"). Verdere gegevens aanvullen kan dan eenvoudig via de eigen collectie.

Maar da's wsl allemaal vlugger en eenvoudiger gezegd dan geprogrammeerd...
Geplaatst op 17/03/2013 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 17/03/2013